Na al het geld, de moeite, hoop en tijd die we hier hebben ingestoken lijkt bijna niets geholpen te hebben. Ik wacht het nog even af en bespreek het met mijn instructeur en de kliniek/dierenarts, maar ben wel al wat aan het nadenken over de toekomst van mijn paard. Hij is nog maar 8 jaar en ik vind het vooral gewoon zo jammer voor hem. In de wei loopt hij echt goed en in draf smijt hij zijn voorbenen op, maar vanaf we op zijn rug zitten is dat allemaal weg. Zadel is nagekeken en hij is al 2 keer behandeld door osteopaat. We weten ons echt geen raad meer, we proberen alles te doen wat we kunnen. Nu ben ik al wat (met zo veel pijn in mijn hart
) aan het nadenken over wat we met hem gaan doen als de conclusie zou zijn dat het gewoon niet gaat lukken. Ik wil echt niet dat hij ergens terecht komt en dan misschien ooit toch nog intensief bereden wordt of iets anders. Ik krijg het echt niet over mijn hart om te denken aan verkopen. Maar aan de andere kant kocht ik wel een paard om er dressuur op een degelijk niveau mee te rijden. Helaas hebben wij ook de lotto niet gewonnen, dus zomaar een tweede paard is enkel mogelijk in mijn dromen. Wat misschien een optie is, is om ergens een weitje of pensioenstal te zoeken, maar aan de andere kant vind ik hem nog zo jong om gewoon de rest van zijn leven op een wei te staan. Hij verdient dit gewoon echt niet, het is zo'n lief paard en ik hou echt zielsveel van hem
Is er iemand die ervaring heeft met deze situatie en die dit misschien wil delen? Ik weet me echt geen raad. Sowieso wacht ik het nog een paar weken af en bespreek ik dit met deskundigen, maar voor nu wil gewoon even mijn hart luchten. Kan emmers vullen met mijn tranen.