Paard kopen aan de andere kant van het land

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyLion

Paard kopen aan de andere kant van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 19:40

Hoi allemaal,

Aangezien ik mijn antwooord niet kan vinden, stel ik toch maar de vraag hier.

Ik heb dus een hele leuke pony op het internet gezien die precies aan mijn eisen voldoet. Nu is echter het probleem... Hij staat letterlijk aan de andere kant van het land! (3 uur rijden hier vandaan)

Is dit de moeite waard? Of kan ik beter dichterbij zoeken?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:42

Dat kan alleen jij zelf weten, denk ik.
Als jij de pony echt leuk vindt, is het toch de moeite waard.
Ik zie het probleem helemaal niet, behalve dat je een dag kwijt bent om te gaan bezichtigen.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:43

Wij zijn altijd het hele land doorgereden en ook over de grens.
Voor je echte droompaard is niks te ver.
Gewoon lekker gaan kijken.
Wat wel handig is om meer pony’s te bekijken die op de route liggen

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:45

Ja je kunt eerst gaan kijken zonder trailer (als je hem zelf op wilt gaan halen natuurlijk), of je gaat als je het zeker weet meteen al met trailer daarnaartoe. Zorg wel dat je genoeg hooi in de trailer hebt, en natuurlijk een niet al te gammele trailer, want het is niet zomaar een ritje voor een paard ;)
Wij hebben het ook wel eens gedaan, dus als het echt een leuke pony is is het zeker de moeite waard!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:46

Aangezien ik op Texel woon is voor mij alles ver weg. Ik ben tijdens mn zoektocht eens wezen kijken bij een paardje dat letterlijk op de grens met DL stond, voor mij ruim 3 uur weg. Bleek ook nog eens totaal,anders te zijn dan voorgesteld dus ik zat met een half uur weer in de auto naar huis.

Mijn advies is, als je echt denkt dat t wat kan zijn, gaan kijken. Beter spijt van iets wat je wel gedaan hebt dan spijt van iets wat je niet gedaan hebt. Wel handig om er meerdere in die buurt te gaan bekijken, je bent er dan toch.

LadyLion

Re: Paard kopen aan de andere kant van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 19:56

Wauw, dank jullie wel voor de snelle reacties! Dan weet ik genoeg en ga ik snel een afspraak plannen. :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:58

Ik ben van Arnhem naar Groningen gereden voor mijn pony, en dat vond ik de moeite waard :))
Of dat voor jou ook geldt, hangt natuurlijk helemaal van jou en van de pony af.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:18

als je echt denkt dat het wat is zou ik zeker gaan kijken!
als je twijfelt over de afstand, kijk dan of er op de route dezelfde dag nog een leuke pony is die je kan bezichtigen. dan sla je 2 vliegen in 1 klap.

Ik heb mijn eerste pony bijna 2 uur bij ons vandaan gekocht en mijn laatste pony stond op 800km van ons vandaan en zijn we even heen gereden :D dat ging om nog maar een veulentje van 2 maanden oud, achteraf echt het paard waar ik de allergrootste klik mee heb <3
Ik vind afstand dan ook niet een heel sterk excuus als je echt een maatje zoekt :o

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:19

Wij zijn ook van Limburg naar Noord-Friesland gereden en was de beste ooit! Gewoon doen is mijn advies.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:20

Ik heb altijd door het hele land gezocht. Vroeg wel eerst een filmpje. Dat zegt toch iets meer dan foto’s.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:22

Ik ben helemaal naar ierland gevlogen vanuit Belgie voor een 2 jarige overbouwde pony in een slechte conditie te gaan bekijken. Hij is helemaal goed gekeurd op foto en staat sinds een week bij mij.
En ik ben er helemaal blij mee.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:26

Ik zou inderdaad ook eerst een filmpje vragen als je die nog niet heb. Foto's kunnen erg vertekenen.

Maar die drie uur is zo weer voorbij, misschien nog wat meer paarden bekijken op de route voor als het toch tegenvalt, je bent dan toch al onderweg.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:26

Een tip: zorg dat je meerdere paarden te bezichtigen hebt zodat je de lange reis niet voor één paard aflegt. Dat helpt tegen de teleurstelling 8-)

LadyLion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 20:36

Jullie reacties stellen me helemaal gerust wat een afstanden hebben jullie gereden zeg! Ik woon zelf in Zeeland en heb een leuke in Friesland gezien, maar ook een paar in Arnhem dus die zou ik kunnen proberen op de weg mee te bekijken.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:39

Ja hoor! Gewoon gaan kijken. Mijn paard stond in Groningen en ikzelf woon in (het zuiden van) NH. De rit terug met de trailer duurde 2 uur. En heb er geen moment spijt van gehad. :D

LiannePuthzy

Vriendin van mij heeft haar paard ergens uit Belgie, was ook iets van 3 a 4 uur rijden, zij had wel gelijk t paard mee genomen omdat ze niet nog eens een dag kwijt wou zijn met heen en weer rijden

Amalarab

LadyLion schreef:
Hoi allemaal,

Aangezien ik mijn antwooord niet kan vinden, stel ik toch maar de vraag hier.

Ik heb dus een hele leuke pony op het internet gezien die precies aan mijn eisen voldoet. Nu is echter het probleem... Hij staat letterlijk aan de andere kant van het land! (3 uur rijden hier vandaan)

Is dit de moeite waard? Of kan ik beter dichterbij zoeken?

Ik zag een pony op de Bokt Markt en wist gelijk dat ik haar wilde kopen.
Op donderdag ben ik heen en weer gereden, 3u heen 3u terug om
haar te ontmoeten en uit te proberen.
De dinsdag erna heb ik haar gekocht, 4u heen en 4u terug!
Ik moest vanuit Friesland naar Limburg(!)
In mijn geval was het de moeite waard :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:41

Ik zou eerst filmpjes vragen, daarmee kan je al vele paarden afwijzen, heb je zelf de kennis om te zien of een pony trainingtechnisch aangepakt moet worden of wanneer iets (mogelijk) fysiek een probleem is?
(Als dat niet is, is het heel handig om een instructeur/paardenkenner mee te laten kijken die er voldoende verstand van heeft)

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:47

Wij zijn de onze ook gewoon 4u trailer in België tegen de grens van Frankrijk gaan halen.
Wat is een paar uur rijden nu :') In het ergste geval blaas je er een tank brandstof door en een dag weekend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:50

Gewoon heengaan, ik heb vroeger regelmatig diep in Duitsland paarden bekeken. Soms komen er gewoon dieren voorbij waarvan je achteraf spijt krijgt omdat je niet gegaan bent en soms ben je blij dat je gegaan bent want dan was het hem toch totaal niet.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:52

Zeker gaan kijken mijn jaarling kwam ook op 3 uur rijden vandaan beste koop ooit geweest :j

LadyLion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 20:56

Ik neem iemand mee die er heel veel verstand van heeft :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:13

Ach, ik heb voor een anderhalf jarige hengst 2 keer een halve dag zitten reizen. En ja het is zeker meer dan waard, kan mij geen beter paard wensen! :D
Het zijn geen paar schoenen die je weggooit als je ze zat bent.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:17

Ik ben een keer vanuit Limburg naar het Noorden gereden en zat binnen 5 minuten weer in de auto omdat 1 het paard totaal niet was wat in de advertentie stond en B er al iemand anders opzat om proef te rijden. Ook een keer naar Belgie gereden terwijl ik nooit meer naar een paard ver weg wilde gaan kijken maar die is het wel geworden. Uiteindelijk 3 keer daar geweest bezichtigen, keuren en ivm sneeuw en gladheid de 3e keer pas meegenomen.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:20

Ik had mijn paard te koop staan in Groningen en was eigenlijk verbaasd over het aantal mensen dat een 'maatje voor het leven' zocht maar er geen middag voor over had om daar naar te gaan kijken. Lijkt mij toch niet te veel moeite als je wel aangeeft het dier op foto en filmpjes al helemaal geweldig te vinden.
Ik heb haar nu uit de verkoop gehaald en laat haar eerst een paar jaar starten, eens kijken of mensen er de rit wel voor over hebben als ze straks wedstrijdervaring heeft en in prijs 2 keer over de kop is gegaan...