Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En ik ben gek op dressuur (en WE).
Ik heb voor mezelf dus een aantal dingen die goed moeten gaan en de ene keer stop ik dan, de andere keer pak ik iets anders mee.
Al mijn bijrijdpaarden tot nu toe stonden aan huis en bij de laatste was er uiteindelijk gewoon geen motivatie meer. Ik kan heel slecht een doel stellen (bv. werken aan lengtebuiging, overgangen, weet ik het) en als ik dat wel doe dan kan ik me er uiteindelijk niet aan houden, dan ga ik inderdaad gewoon een beetje doelloos hobbelen en na 30-40 minuten ben ik er wel klaar mee. Met longeren en werken aan de hand net zo. Wat mij helpt is regelmatig les nemen, dus echt om de week lessen, dan behoud ik mijn motivatie. Anders niet. Bij het vorige paard was ik ook altijd 1,5 uur bezig met uitmesten en paaltjes in de bak verzetten voordat ik überhaupt mijn paard kon aanraken dus dat was ook heeeeel erg slecht voor mijn motivatie, maar dat terzijde 
Heb ook geprobeerd om een boekje bij te houden, maar na 3 keer kan ik alles gewoon overnemen, want dan verandert er niks
Veulen84 schreef:Dat was nou net weer niet de bedoeling
Iriscope schreef:Ik krijg van mn instructrice ook altijd huiswerk mee. Misschien aan het eind van de les vragen wat voor huiswerk je hebt, zodat je tussen de lessen door een doel hebt om naar toe te werken?
Laulitz schreef:Iriscope schreef:Ik krijg van mn instructrice ook altijd huiswerk mee. Misschien aan het eind van de les vragen wat voor huiswerk je hebt, zodat je tussen de lessen door een doel hebt om naar toe te werken?
Ook mijn gedachte! Of eventueel een andere instructrice? De mijne heeft elke keer weer nieuwe oefeningen en een nieuwe uitdaging om te oefenen. Ze is ook heel duidelijk in hoe de oefening moet verbeteren, ze legt dat echt goed uit. Wellicht moet ik nog veel leren maar ik leer elke les iets nieuws en heb altijd genoeg om over na te denken!
Juist omdat je niet elke dag hetzelfde wil doen en ook voor spieren af moet wisselen. Maar een lager opgeleid paard blijf je toch al sneller in dezelfde basis dingen hangen.