om te beginnen ben ik hier nieuw en heb ik nog nooit echt op een forum gezeten. Sorry als dit dus in de verkeerde categorie is geplaatst!
Een hele poos geleden (zeker 8 jaar) ben ik gestopt met paardrijden. Dit omdat ik het vervelend vond hoe er met de paarden werd omgegaan op onze manege en ik wilde daar geen deel van uitmaken. Ik heb het daarna nooit meer echt opgepakt. Niet omdat ik het niet wou, maar omdat ik liever mijn eigen paard wilde hebben om daarmee aan de slag te gaan dan manege paarden rijden. Alleen op dat moment had ik daar de financiele middelen niet voor, ook mijn vader en moeder niet.
Nu, 8 jaar later, kriebelt er bij mij nogsteeds iets wanneer er over paarden wordt gesproken of als ik paarden zie. Ik mis het paardrijden ontzettend en ik heb nog steeds altijd de droom een eigen paard aan te schaffen. Het enige wat er nu veranderd is, is dat ik nu wèl de financiele middelen heb om een paard te kopen en te onderhouden.
Volgend jaar ga ik verhuizen. Ik woon momenteel op mezelf, en ga terug bij mijn moeder wonen. Na lang nadenken - zeker 1,5 jaar - heb ik besloten dat ik mijn eigen droom wil waar maken en een paard wil kopen wanneer ik weer terug bij mijn moeder woon. Het is geen overhaast besluit, het is echt iets waar ik al zo lang op wacht en al zo lang wil maar het kon nooit tot nu. Ik ben van plan om vóór dat ik het paard koop weer een aantal (privé) lessen te nemen, om weer op niveau te komen.
Mijn vraag is, voor de mensen met een eigen paard hier, hoe verliep jullie situatie met het kopen van jullie eerste paard? Ik vind het heel spannend omdat het toch een grote stap is wat niet zomaar iedereen doet of kan doen. En als ik het jullie mag vragen, hoeveel zijn jullie ongeveer per maand kwijt? En zijn er nog dingen waarmee ik rekening moet houden? Ik heb natuurlijk al wel wat onderzoek gedaan en wat dingen uitgerekend maar vind het ook leuk om andere mensen hun ervaringen te horen!
Sorry voor het lange bericht. Ik ben gewoon ontzettend benieuwd naar wat jullie er van vinden en hoe jullie het hebben ervaren met jullie eerste paard!
Groetjes, AvU