Online dressuur training

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Online dressuur training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 17:20

Uhh ja, niet echt een heldere titel..
Maar zo nu en dan speur ik op Youtube naar video's over dressuurtraining. Omdat ik het interessant vind om te weten hoe men er elders naar kijkt.

Alleen na Ingrid Klimke, Utah Graf en Emile Faurie, ben ik een beetje uitgekeken, of ik zoek gewoon niet goed. Het meeste is behoorlijk basic, en daarmee schiet ik zelf niet zoveel op. Ik weet wel hoe ik in de goede galop moet aanspringen :+ Zoek je op galop verbeteren, krijg je in een video te horen dat een punt waarop de galop niet beter wordt, de angst van de ruiter is. Tot de leerpunten was de video best interessant aangaande de mindset.

Ik ben vast niet de enige die inspiratie haalt uit dergelijke video's, dus misschien is het leuk om ze hier te delen?
Ook leuk om even toe te lichten natuurlijk. Meteen even een voorbeeldje van mij.

Emile Faurie over de half-halt, waarin hij toelicht dat het vooral gaat om het herbalanceren van je paard op deze manier en het belang van het voorwaarts houden in een overgang terug.

Ben benieuwd waar jullie mee komen!

bbd_lh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:24

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 17:29

bbd_lh schreef:
Misschien is het een idee om je aan te melden bij team Byjill? Dat is niet gratis, maar ze legt alles wel heel duidelijk uit vind ik.

https://www.byjill.eu/team-by-jill/

Al een paar keer aan gedacht inderdaad. Maar de trailers zijn nog niet overtuigend genoeg voor mij. Ik vind haar echt heel erg leuk om te volgen hoor. Maar het is me nog te gericht op oefeningen en ik zoek meer zijdelingse dingen. Ongebruikelijke oefeningen ter ondersteuning van de training, om een basis te leggen voor de wissels bijvoorbeeld. Om te werken aan meer gedragenheid.

We zijn al zo gericht op oefeningen in Nederland.

Misty444

Re: Online dressuur training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:37

Wat voor dingen zou jij dan willen leren? Hoe je nieuwe oefeningen moet aanleren of hoe je problemen aanpakt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 17:38

Misty444 schreef:
Wat voor dingen zou jij dan willen leren? Hoe je nieuwe oefeningen moet aanleren of hoe je problemen aanpakt?

Beide niet zo zeer, daar heb ik een juf voor natuurlijk. Ik zoek gewoon interessante toegelicht filmpjes.

mascha_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:22

Kijk eens op Equus Universalis! Misschien is dat meer wat je zoekt!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 08:41

Ik dacht meer dat het misschien leuk zou zijn om video's met elkaar te delen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 08:46

DressagePro? :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 08:48

Ja leuk om filmpjes te delen! Op Facebook heb je Wehorse, het is Duits, maar ze hebben vaak fantastische filmpjes, ook wel in het Engels. Ik zal eens een leuke voor hier zoeken

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:44

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 11:06

Leuk dat het voor meer mensen interessant is! Dan zal ik eerder bekeken video's ook eens plaatsen.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:14

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:41

Ik volg Ritter dressage op fb, en sluit je als je dat interessant vind aan op de ritter dressage challange group. Er komen zeer regelmatig programma's van een paar dagen naar voren waarbij bepaalde onderwerpen worden uitgelicht en met filmpjes worden ondersteund.
Nieuwe oefeningen, andere kijk op zaken en leden en ook de organisatie die filmpjes van mede "cursisten" beoordelen. Ik vind het een heel leuk interactief forum en het is verder gratis!

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:44

Mijn instrustrice zet op haar youtube en facebook iedere week 2 leuke leerzame korte tips en iedere maand een langer filmpje. http://www.youtube.com/user/BewustWedstrRijden
Op facebook heet ze Bewust Wedstrijd Rijden - Malene Nootenboom

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:59

Ik bekijk graag filmpjes op youtube van "den alten meister". Hier rijden mensen met eigen paard een clinic. Een dingetje is wel dat je Duits moet kunnen verstaan :D

lara1510

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:33

YourRidingSuccess op youtube heeft ook veel van dat soort filmpjes waarin ze specifieke problemen oplost maar ook algemene dingen uitlegt. Ze spreekt wel met een Australisch accent dus dat is misschien wel even wennen. Wat ik fijn vind is dat ze uitlegt vanaf het paard in plaats van ernaast dus ze zegt precies wat ze doet en waarom. (Ze bespreekt ook andere dingen zoals angst voor wedstrijden of galop bijvoorbeeld).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 17:20

Jammer dat so far niemand met een video link komt :(

Ik vond net dit filmpje, een paar interessante uitspraken met betrekking tot de overgang stap-galop.
Daarna vind ik het vooral prettig om te zien hoe het paard beter gaat reageren in het vooruit en terug. Verder vooral irritante voorbenen, maar goed :o Daar moet je dan maar doorheen kijken.

Interessant voor mij omdat ik weet dat die van mijn sneller in het achterbeen moet worden om straks een wissel te kunnen.

Aansluitend daarop vind ik de eerste oefening in dit filmpje zeer interessant!

Niet zo zeer om de wissel, maar vooral om het binnenachterbeen dat dan een grotere pas moet maken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 17:22

lara1510 schreef:
YourRidingSuccess op youtube heeft ook veel van dat soort filmpjes waarin ze specifieke problemen oplost maar ook algemene dingen uitlegt. Ze spreekt wel met een Australisch accent dus dat is misschien wel even wennen. Wat ik fijn vind is dat ze uitlegt vanaf het paard in plaats van ernaast dus ze zegt precies wat ze doet en waarom. (Ze bespreekt ook andere dingen zoals angst voor wedstrijden of galop bijvoorbeeld).

Nou dat is dus degene waarvan ik zeg, ik ben niet bang om snel te galopperen. :+ Een beetje te basic, alsof het voor manegeruiters is :o
En dan de wetenschap dat ze GP rijdt, maar een zadel op haar paard heeft liggen waarvan ik denk: Ik ben geen zadelmaker/passer, maar als dat goed ligt.... :+

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:24

Kijk eens bij noor tanger. Zij heeft ook hele leuke en leerzame filmpjes op haar facebook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 17:28

meisje2000 schreef:
Kijk eens bij noor tanger. Zij heeft ook hele leuke en leerzame filmpjes op haar facebook.

De manier waarop zij soms de draak steekt met mensen, vind ik erg naar. Om die reden zou ik echt niets van haar willen zien, hoe goed het ook zou zijn.

ninne1 schreef:
Mijn instrustrice zet op haar youtube en facebook iedere week 2 leuke leerzame korte tips en iedere maand een langer filmpje. http://www.youtube.com/user/BewustWedstrRijden
Op facebook heet ze Bewust Wedstrijd Rijden - Malene Nootenboom

Zij heeft inderdaad leuke weekendtips! Dat maandelijkse instructiefilmpje ken ik niet.
Heb ooit een clinic bij haar gereden, dat was erg leuk!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:30

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 17:38

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:23

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 12:32

MarjanB schreef:
Al eens bij ruitergevoel gekeken?

https://ruitergevoel.com/

Voornamelijk lappen tekst die ingaan op wat er allemaal fout gaat.
Ik wil liever gewoon kleine dingetjes zien

Dit vind ik veel interessanter, van die kleine dingetjes om aan te werken. Weten waarmee een ander je voorbij streeft op concours. Zó logisch...
Meer expressie door het vergroten van de gang binnen verzameling. "Feel the dance." :')

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 14:22

Ik ben zelf fan van dressage pro