Ik ben bijrijder en ik merk dat ik er eigenlijk best wel vaak tegenaan loop. Op het moment ben ik een paard aan het inrijden, ik heb er nu een stuk of 6 keer opgezeten. De eigenaar wil eigenlijk al dat ik er sinds ze 2,5 is op ga, en eigenlijk direct mee naar buiten ga en hij vindt het eigenlijk allemaal te lang duren
Vandaag hamerde hij er ook echt op dat ik het liefst deze week nog met haar naar buiten ga. Het is een behoorlijk pittig paardje en voor mij gaat veiligheid boven alles. Zo lang ze niet veilig genoeg is wil ik er eigenlijk ook niet mee naar buiten (wat me meer dan logisch lijkt, maar oude boeren zien dit blijkbaar anders). Daarnaast is het een behoorlijk groot (1.70+) en slungelig paard die er eerst echt nog niet klaar voor was om bereden te worden, zowel lichamelijk als mentaal.Het is dus al meer dan een jaar zo dat ik een balans moet vinden tussen bij mijn eigen gevoel blijven en de eigenaar tegemoet komen
Nou is dit een voorbeeld maar er zijn natuurlijk talloze andere situaties waar meningsverschillen tussen kunnen zijn. Hoe gaan jullie er mee om als eigenaar of bijrijder/ leaser/ verzorger etc zijnde?

Maar soms is het gewoon erg jammer, want dan ben ik heel blij met hoe het gegaan is en dan vervolgens ga je alsnog met een slecht gevoel weg omdat het dus toch nog niet goed/ snel genoeg gaat volgens de eigenaar.