Deze mama kon het niet laten en ook ik heb mee gedaan. Ik was wel zenuwachtig, maar dat was zo weg en o wat heb ik genoten en het gemist. Ik kan aan niks anders meer denken.
Bah...weer besmet met dat vreselijk leuke paarden virus. Ik dacht toch echt er vanaf te zijn.

Ik ben nu bij twee maneges wezen kijken, maar eerlijk gezegd ik heb er niks mee. Als een treintje achter elkaar, pony's en paarden die je bv moet schoppen ipv zachtjes aandrijven om ze aan het lopen te krijgen. Ik was natuurlijk ook best een fijn paardje gewend, die ik met hele zachte hand en lichte been kon berijden.
Mijn dochters (7 en 11) willen ook leren rijden en mama wil haar hobby weer oppakken. Is het raar om nu al te denken aan een eigen leuke d/e pony, die ook geschikt is voor beginnende kinderen om op te leren rijden. Ik wil namelijk niet op een afgestompte manege pony/paard rondjes hobbelen en ik wil dat de kinderen ook goed en leuk leren rijden. Een paard voorwaarts schoppen is niet echt mijn idee van leren rijden. Ik ben ook even wezen loeren bij de "ponylub" en daar werd ik enthousiast van, maar daar heb je een eigen paard voor nodig.
Wat vinden jullie? Eerst de kinderen leren rijden op een manege en daar vertrouwd raken/basis leren? Of een lieve leuke pony kopen, waar de kinderen goed op leren rijden (met ingehuurd instructie of les op de ponylub) en waar ik ook op pas? (Ik ben niet groot en zwaar).
Ik hoef geen kosten plaatje, want ik heb jaren lang een eigen paard en pony gehad, ik weet wat het kost en hoeveel tijd het neemt. Het enigste verschil is dat het gulden teken een euro teken is geworden.