Kort paspoortje:
Florentino is een door mijn ouders gefokte ruin (Florencio x Rockefeller v. Ramiro Z) van inmiddels bijna 15 jaar. Ik ken hem dus al zijn hele leven. Als veulen was hij nationaal veulenkampioen bij het NRPS en na een fijne jeugd is hij op zijn 5de gecastreerd en professioneel zadelmak gemaakt. Meteen daarna zou ik hem oppakken en hij zou mijn wedstrijdpaard worden. Helaas ging dat op de eerste dag mis (nu 10 jaar geleden), werd ik bij het opstappen gelanceerd en was mijn vertrouwen in hem kapot. En dat is tot kort geleden niet meer goed gekomen. Ik heb nog wel eens een poging gewaagd en heb er ook wel een stukje op gereden maar toch hield mijn angst de overhand. Zo hadden we 8 jaar geleden een haw topic hier: [RT-HAW] Florentino en ik, nieuwe start, voor het eerst weer @ work
Daarna heb ik me niet meer aan hem gewaagd...tot een ruime maand geleden. Mede dankzij dit topic: [ITP] Florentino, ons bewegingswonder begon het weer te kriebelen en nu een paar weken later rijden we dan toch echt weer samen rond.
Het niveau is..tja groen dus. Ikzelf rij nu weer veel meer dan jaren geleden en ben ook mijn jonge paard zelf aan het opleiden, wat me helpt om wat minder onzeker te zijn nu. Ik heb regelmatig les waar ik ook veel uit kan halen.
Florentino is kwalitatief een paard om van te kwijlen (vind ik) , maar moet nog wel de nodige kracht opbouwen. De eerste keren lukte het hem om 4-5 passen te draven voor hij terug viel in stap. Vorige week lukte een heel rondje draf achter elkaar en vandaag voor het eerst kon ik rustig meerdere rondjes draven en een keer van hand veranderen tussendoor ook. Het tempo is nog wel wat wisselend daarin en dat maakt het voor mij een beetje zoeken naar balans soms, maar vandaag zat er al een heel net stuk in. Erg blij mee! De galop laat ik nog even, doen we wel aan de longe maar onder het zadel eerst maar zorgen dat de balans en kracht in stap en draf goed voor elkaar komt. Als de drie basisgangen er een beetje in zitten dan ga ik ook les met Flo inplannen.
Nou het korte paspoortje is een uitgebreide geworden, maar dat is misschien wel zo fijn.
De eerste keer mijn been weer over zijn rug durven doen na al die jaren. 22 februari was dit

En de keren die volgden

En natuurlijk kregen we nog een periode stormwind en regen. Kleine pauze gehad daardoor en dan is het toch weer een drempeltje om er weer op te klimmen. Toch gedaan hier en daarna gauw er weer vanaf

En weer verder met oppakken

Als ik hier nou toch een beetje meer controle in kon krijgen...?

En dan vandaag. Ik begin me wat meer op mijn gemak te voelen op zijn rug. Opstappen gaat al aardig ontspannen

Ik weet dat ik af en toe nog wat contact mis.
Mooi dier

Al met al.. zijn tips van harte welkom (het staat daarom ook bij HAW) maar hou er wel rekening mee dat het allemaal nog wel heel pril en teer is en het vertrouwen nog moet groeien.