Zo, we zijn weer een paar dagen verder. Tijd om eens terug te blikken!
AankomstDe dag van aankomst was natuurlijk spannend. Je weet nooit hoe ze reageren op een nieuwe vreemde plek. Ze kwam heel rustig van de trailer af en liet zich fijn aanraken. Ik had twee andere pony's al op stal gezet zodat ze zich niet alleen zou voelen. Even lekker in haar stal bij laten komen van de reis, wel 20 hele minuten

Natuurlijk lekker onrustig en hinniken, maar ik zou verbaasd zijn als ze dat niet zou doen. Ze was ook opeens van mama weg, arm meisje.. Na een uurtje scheen de zon nog zo lekker dat we haar buiten hebben gezet samen met de twee pony's van de stal. Ze liep echt super braaf mee, ze was in contact met mensen die week toch zeker nog vooruit gegaan

Op de paddock was het natuurlijk spannend, ze kon de andere pony's zien en allemaal nieuwe dingen. Maar ze deed het heel netjes en werd al snel een stuk rustiger. De foto's daarvan had ik al geplaatst! Fijn 2,5 uur buiten gestaan en daarna weer op stal gezet. Ze was daar een stuk onrustiger dan buiten, maar daar moest ze even doorheen. Toen het echt donker begon te worden werd het hinniken ook minder. En ja, we kunnen stiekem meespieken via de camera
Dag 1De volgende ochtend was ze vroeg uit de veren.. 6 uur werd ik gewekt door luid gehinnik. Besloten haar maar gelijk naar buiten in de paddock te zetten omdat ze daar gisteren ook rustiger was. Wederom liep ze heel braaf mee en was ze inderdaad blij om naar buiten te gaan. Halverwege de ochtend besloten 1 van de weilanden naast de paddock open te doen zodat ze daar ook op konden. Veel gras staat er nog niet want ze hebben daar alles kaal gegeten laatst, maar toch iets te knabbelen naast het hooi op de paddock. Ze besloot ook wel even een kleine show te geven, als ze er voor gaat; die kan draven

Helaas dat stukje niet op camera gefilmd, dus dat houden jullie nog tegoed als ze het nog eens doet!

De rest van de dag ging heel goed. Met binnen halen een borstel over haar heen gehaald en dat vond ze eigenlijk wel heel erg lekker. Ze ging me heel lief terug kriebelen

Ze was deze avond op stal ook al een stuk rustiger, dat geeft ook wel een fijn gevoel.
Dag 2 Ze liet me uitslapen tot kwart over 7, een vooruitgang! Voor het buiten zetten weer even een borstel voor het contact, maar ze deed het perfect. Heb zelfs haar staart kunnen borstelen ondanks dat ze dat wel spannend vond. Lekker buiten gezet in de mist.

In de loop van de middag kennis laten maken met een paar andere pony's. Flink wat rennen en boze blikken van hun, maar dat voorkom je niet. Ze hadden haar al wel aan de andere kant van het draad gezien, dat zal toch iets schelen. Toen het rustiger was ze tijdje laten staan en daarna nog even terug gezet naar waar ze daarvoor stond. Zo kon ze ook nog even rustig bijkomen van die enge pony's

Ze was helemaal dol op het heuveltje in de wei, ze liep steeds omhoog en ging dan kijken hoe ze weer naar beneden kon haha

Dag 3/4Ze is nu gewent aan haar stalletje en staat daar rustig. Dat is toch wel heel fijn dat je merkt dat ze dingen gaan herkennen en zich er goed voelen. De dagen heel goed begonnen met een bostel sessie! Ze zo waar, jaja we hebben zelf haar manen in de vlechtjes gedaan! Met roze elastiekjes

En dit vond ze heerlijk die aandacht. Ze mocht lekker in de wei met de pony's waar ze al kennis meer gemaakt had de dag daarvoor. Ook kennis laten maken met de pony's waar ze nog niet bij had gestaan. Ze is nog zeker het buitenbeentje, maar ze begint ook al maatjes te krijgen waar ze naar toe trekt. Leuk om te zien hoe zich dat zo ontwikkeld

Ze ontwikkeld zich heel snel, ze is echt een slimme pony. Je merkt dat ze mij heel goed herkent, als ik haar roep in de wei hinnikt ze en komt ze nu zelfs naar me toe! Ze is ontzettend lief van karakter, rustig, voorzichtig en nieuwsgierig. Dat is altijd maar inschatten als je ze gaat bekijken, dat is toch altijd maar een korter moment en een andere locatie. Ik heb zeker geen spijt van de beslissing om haar te kopen