Ik ben gister gezellig met een vriendin op de zuidlaardermarkt geweest en zoals iedere keer loopt iedere handelaar wel met zo'n stok. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht, het hoort er gewoon bij. Maar er was ook een aardig mannetje die ze verkocht dus voor de grap, en ook omdat ik het best een mooie stok vond, heb ik er eentje gekocht.
Nou dat werd niet gewaardeerd!
Ik heb ze niet geteld maar ik heb iedere 50 meter wel een lelijke blik gezien. Mannetjes op leeftijd die ineens allemaal stil werden als ik langskwam en me aankeken alsof ik zojuist een drol in hun biertje had gedraaid
Ze hadden geen probleem met oogcontact dus ik kan er heel zeker van zijn dat die blikken voor mij bedoeld waren en niet voor hun vervelende schoonmoeder die toevallig achter me stond
Met mijn 29 jaartjes scheelde ik natuurlijk wel wat in leeftijd met de meeste handelaren, maar dat leek ze niet zoveel uit te maken bij de jonge kerels die naast ze stonden, zou het dan toch aan (het bestaan van) de voorgevel hebben gelegen?
een vrouw met een stok!? het moet niet gekker worden! wat krijgen we hierna, eigen ideeën... stemrecht...de eis om de bril naar beneden te doen!!!? Zoals je merkt konden mijn vriendin en ik er wel om lachen en hebben wij heerlijk gewandeld over alle teentjes waar we op getrapt hebben
en ik moet toegeven, je voelt je ineens een stuk belangrijker met zo'n stok. Het is ook erg leuk om naar van alles en nog wat te gaan wijzen. Echt een aanrader zo'n stok. Toch ben ik wel benieuwd naar de betekenis van zo'n stok. Want voor je het weet heb ik tóch een ernstige misstap begaan en hoor je zo'n stok helemaal niet te kopen, maar te verdienen. Net zoals je brief voor zekere tovenaarsopleidingen, maar dan op latere leeftijd. Zo'n beste man zit nietsvermoedend een krant te lezen en ineens wordt er een heel bizar pakketje de brievenbus door gestouwd. Gefeliciteerd staat er. U bent nu paardenhandelaar...s-leerling. Als u de komende paar jaar aan onderwijs overleefd mag u zich met recht Handelaar noemen . Tja dan snap ik de ergernis wel
Dus ik hoop dat iemand daar wat meer over kan vertellen. Dan zorg ik dat ik contact opneem met de desbetreffende Stokwarts (of Zwijnstok aangezien we in Nederland zijn
) en even een cursusje volg. Laat ik volgend jaar netjes zien dat ik zowel m'n theorie als m'n praktijk in Rondlopen-met-een-stok-over-een-paardenmarkt-als-vrouw heb gehaald. Netjes verdiend.
Dan kan er niet zoveel meer zijn om zure bekken over te trekken, toch?