Ik hoef dan ook geen tips omdat ik zelf dan mijn doel voorbij ga.
Mijn doel is ontspannen zonder angst vanaf de grond werken en rijden met paarden en zelfstandig buiten rijden met kelan
Op een manege rijden was de laatste jaren drama geworden. Paarden buiten zetten deed ik met trillende knietjes. Ook paard rijden zelf was spanning, angst en zeker als ik geen vast paard had. Op grotere paarden rijden was er al helemaal niet bij
Tot er bij mij enkele diagnoses werden gesteld waarbij ook puzzelstukjes op zijn plek vielen
Helaas ben ik in de tussentijd toch nog met een conflict bij een manege vertrokken
Begin juni ging ik dagbesteding volgen op een zorgboerderij waar alleen een “collega” en stagiaire actief met de paarden bezig waren.
Door de stagiaire ben ik tot op heden echt gegroeid Helaas heeft zij gisteren haar stage afgerond maar haar collega-stagiaire gaat haar stokje overnemen.
De paarden:
Blazy, 26 jaar en is IJslander. Actief met pensioen, kan niet meer bereden worden. Maar tutten en wandelen doen we erg graag.
Elvira, 6 jaar oud, kruising tussen een Fries en draver. Door haar durf ik ontspannen en met plezier te longeren. Mijn “collega” rijd op haar. Doordat ik alles goed wil doen laat ik haar ook vanaf nu aan hem over.
Kelan is een KWPN, hij heeft hoog in het springen gelopen. Is met zijn 26 jaar met pensioen. Wandelen doen we graag en vanaf gisteren heb ik met hem het rijden op gepakt.
We werken nog heel veel aan mijn eigen ontspanning. Dat is al moeilijk en uitdaging genoeg en om die reden rijd ik alleen nog waar de stagiaire bij is. Ook zal ik de komende weken nog niet actief heel veel lichamelijk mogen inspannen omdat ik herstellende ben van een fikse longontsteking
Hij tilt idd hoog zijn benen op. Hij weet van zichzelf dat hij snel struikelt en dat dat niet handig is met een ruiter op zijn rug. De bak was gisteren bezet dus in het weiland even de eerste passen gezet. In principe wordt het einddoel toch buitenritten samen maken maar dat ligt nog een eind voor ons wb doel

Wel foto’s van van de zomer van Blazy en Elvira
Blazy

Elvira

soort van vicieuze cirkel maar dan positief