Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Verder zou ik eens rondvragen aan paardeneigenaren die je al kent. Die hebben vast wel handige tips! Ga je hem thuis stallen of op pension? Want als je een all-in pension hebt, heb je minder zorgen/werk dan wanneer je een doe het zelf stal of zelfs thuis plek hebt. sureido schreef:Bedenk je wel alvast wat je wilt gaan doen als je gaat studeren. Blijf je dan thuis wonen of ga je op kamers? Ga je dichtbij studeren of een paar steden verderop? Want dan is er misschien niet meer tijd genoeg.
Kosten niet onderschatten maar ik denk dat je ouders je ook wel kunnen opvangenVerder zou ik eens rondvragen aan paardeneigenaren die je al kent. Die hebben vast wel handige tips! Ga je hem thuis stallen of op pension? Want als je een all-in pension hebt, heb je minder zorgen/werk dan wanneer je een doe het zelf stal of zelfs thuis plek hebt.
Willeke_ schreef:Wat leuk voor je!
Je vindt het denk ik gewoon heel spannend en dat is logisch want het is ook spannend![]()
Heb je al een fijne stalling? Ik zou iig je paard ergens neerzetten waar ook andere paarden mensen lopen zodat je eens om advies kan vragen.
Nirvana_ schreef:Zorg voor een team om je heen met een kundige kijk op paarden en hun vakgebied, blijf kritisch en kijk naar je paard. Komt goed!

Melewel94 schreef:Het feit dat je dit denkt zegt al genoeg.
Ik had dit gevoel ook toen ik mijn eerste eigen paard had. Weliswaar een mini maar dat maakt niet uit
Om je niet lastig te vallen met een lang verhaal, kwam het erop neer dat ik van het ene moment op het andere iets voor m'n eigen had. Ik dacht toen ook van "jeetje gaat dit mij wel lukken" "ik heb dit nog nooit gehad" "ik heb ineens zoveel verantwoordelijkheid" "wat als het fout gaat"
Aan het einde van de rit zijn er vast genoeg mensen die je willen helpen, en aangezien je op pension staat zijn er altijd wel mensen die stiekem een oogje in het zeil houden. Als alles zover is, mag je gerust bij mede stalgenoten aangeven dat het allemaal nog wel spannend is, en mits je wil, altijd tips gegeven mogen worden.
Ga je super doen! Gewoon voetjes op de grond, realistisch blijven en vooral GENIETEN
ach ja we gaan het zien! Ik hoop snel reactie te krijgen van de pension stal... of er uberhaubt plek is...
Nynkefleur schreef:Ik denk dat dit wel zal loslopen,
Tuurlijk zal je echt dagen hebben dat er te weinig uren in de dagen zitten, wees dan ook niet bang om hulp te vragen aan stalgenoten/familie.
Ik studeer momenteel en ga half naar school en half naar stage. Is best pittig maar ik kijk er elke dag weer naar uit dat ik naar stal kan, waar ik alles even los kan laten.
En over het roddelen, dit is helaas op elke stal wel zo. Probeer je er niks van aan te trekken en sta er boven.
Luister naar je eigen gevoel![]()
En chapeau dat je hier zo mee om gaat!!
Duimen dat er plek is op de pensionstal en dat je een leuk paardje mag vinden, succes!
Ellax123 schreef:Nirvana_ schreef:Zorg voor een team om je heen met een kundige kijk op paarden en hun vakgebied, blijf kritisch en kijk naar je paard. Komt goed!
Ja daar ben ik bang voor! Dat ik op een soort roze wolk beland en niet meer kritisch ben. Gelukkig gaat mijn vriend mee. Die kan mij hier altijd heel goed vanaf halen![]()
Ik hoor altijd van mensen dat je zoveel mogelijk moet gaan bekijken om te kunnen kiezen. Maar wat nou als ik vrijdag een top gevoel heb en de mensen om mij heen dit ook hebben? Is het raar om de eerste te kopen?

Ellax123 schreef:Melewel94 schreef:Het feit dat je dit denkt zegt al genoeg.
Ik had dit gevoel ook toen ik mijn eerste eigen paard had. Weliswaar een mini maar dat maakt niet uit
Om je niet lastig te vallen met een lang verhaal, kwam het erop neer dat ik van het ene moment op het andere iets voor m'n eigen had. Ik dacht toen ook van "jeetje gaat dit mij wel lukken" "ik heb dit nog nooit gehad" "ik heb ineens zoveel verantwoordelijkheid" "wat als het fout gaat"
Aan het einde van de rit zijn er vast genoeg mensen die je willen helpen, en aangezien je op pension staat zijn er altijd wel mensen die stiekem een oogje in het zeil houden. Als alles zover is, mag je gerust bij mede stalgenoten aangeven dat het allemaal nog wel spannend is, en mits je wil, altijd tips gegeven mogen worden.
Ga je super doen! Gewoon voetjes op de grond, realistisch blijven en vooral GENIETEN
Fijn om te horen! Ja dit is waar... maar aan de andere kant ben ik soms ook bang dat mensen gaan roddelen stel als ik wat verkeerd doe....ach ja we gaan het zien! Ik hoop snel reactie te krijgen van de pension stal... of er uberhaubt plek is...