Ik heb jullie advies en hulp nodig.
De zusjes van een vriendin van mij hebben onlangs een 2 jarige B pony gekregen (beetje dom omdat de 2 zusjes weinig tot geen ervaring hebben, ze kunnen nog niet eens lichtrijden) en deze is zo mooi, alleen is het beestje ongelooflijk bang voor mensen. Hij is niet vaak in contact geweest met mensen en is in die 2 jaar nog nooit in een wei geweest, toen we de pony ophaalden toevallig wel, maar hij werd hard handig in het hoekje van de wei gejaagd en gevangen, voor zon jong beestje is dat natuurlijk hartstikke eng. De stiefvader heeft vroeger veel met paarden gedaan maar hij is dat allemaal verloren. Plus hij is ook hardhandig, het beestje rent al weg als je op de trampoline springt. Nu wil ik proberen om hem te laten zien dat er ook goede mensen zijn voordat er iets met de zusjes gebeurt. Ze zijn nog maar 8 jaar, en hebben net een pony gekregen. Dan wil ja natuurlijk super veel tijd er mee door brengen maar met paarden is het fight or flight, en wat als hij net op zon moment fight kiest? Dan wordt het beestje nog doorverkocht en krijgt hij nog meer stress. Dat verdien het popje niet... Soms is hij wel nieuwschierig, als je een tijdje in de wei bij hem zit en rustig aan doet wil hij nog wel eens snuffelen aan je hand. Maar er hoeft maar iets te zijn en hij rent er weer vandoor.
Nu weet ik wel hoe je een paard zijn vertrouwen moet krijgen maar hoe je hem laat zien dat ze je kunnen vertrouwen als ze voor alles bang zijn? Oh god, ik wil hem niet het verkeerde aanleren..
Wat zouden jullie in deze situatie doen? Wat zou een goede manier zijn om hem te laten zien dat niet alle mensen zo zijn en dat hij mij en mijn vriendin kan vertrouwen?
(Ik zal nog even wat foto's toevoegen om jullie te laten zijn hoe knap hij is
)Dit is FLINT!

Hij staat trouwens al een paar week in zijn wei, dus hij is er al redelijk aan gewend, maar als er mensen bij zijn rent hij gauw de andere kant op..
Ik weet wel dat hij beter ergens anders heen gaat maar ik heb daar dus geen zeg over. Er is een hele kleine mogelijkheid dat er een kleine pony bij wordt gekocht maar ik weet dat ook niet zeker. Ik hoop het gewoon... Ik weet niet wat ik voor het beestje verder kan doen.. Nu jullie me dit hebben realiseren weet ik het echt even niet meer.
Ik zal heel goed even praten met de eigenaar.