Een maand geleden is mijn pony verkocht. Het zat er al een tijdje aan te komen. Het bleek veel duurder dan verwacht en mijn ouders hadden te weinig kennis.
Maar nu: Ik wil verder! Paardrijden is voor mij echt mijn ontspanning. Ik vind het heerlijk om mezelf te kunnen uitdagen (juist buiten mijn studie)
Maar ook: Ik ben realistisch. Ik kan geen eigen paard kopen door mijn studie en zal dit komende 5 jaar niet kunnen ivm doorstuderen. En waarschijnlijk nooit, want het kost ontzettend veel tijd en geld. En mijn vriend verdiend ook aandacht
Mijn plan: Een verzorgpaard zoeken voor 2/3 keer in de week. Ik heb nu een 6 jarige kwpn'er die ik waarschijnlijk mag verzorgen. Nog even afwachten. Daar ga ik ook op lessen.
Mijn vraag: Zijn er bokkers die zonder eigen paard (of heel duur leasepaard) ver zijn gekomen in de sport?
Hoe lukte het jullie om jezelf te blijven uitdagen?
Hebben jullie tips voor mij?
Hoe kun je je niveau aantonen als je geen wedstrijdniveau kunt noemen?
Weet iemand een adres in Zuid-Holland waar je kunt lessen op goed geschoolde paarden?
Is er ook een mogelijkheid om over te stappen naar de springsport? Daar ligt echt mijn hart, maar dat zal voorlopig nog een droom blijven helaas.
Ben benieuwd! Je leest toch vooral berichten van mensen die denken dat het zonder paard niet kan. Maar ik wil wel eens succesverhalen horen

Groetjes!