Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_Reneee schreef:Ik ben met mijn tweejarige begonnen met longeren en ik had achteraf gewild dat ik het eerder had gedaan, want nu is hij vrij sterk en gaat hij met me aan de haal als hij er klaar mee is. Toen hij jong was kon ik hem nog makkelijker houden en had ik de basis er beter in kunnen krijgen. Een dier jong wat leren is echt niet verkeerd, maar je moet hem niet teveel belasten natuurlijk.
mooney schreef:Even helemaal los van leeftijd en deze situatie, maar puur op de stelling: een jong paard moet je trainen voordat deze groot en sterk is.
Dat vind ik dus onzin. Je hoort het vaker, maar ik vind het getuigen van verkeerde trainingsmethode. Zolang het veulen ABC erin zit, kan je de rest prima aanleren zonder dat het een vechtpartij hoeft te worden waarbij kracht een factor speelt. En speelt kracht geen rol, dan maakt het ook geen drol meer uit hoe groot of sterk het paard is. Leervermogen hebben ze ook gewoon nog als ze ouder zijn en speelt dus ook geen rol.
NenaC schreef:luxje schreef:Ga je serieus kinderen die kleuren vergelijken met een jaarling met zadel op aan de longe?
het gaat over spelenderwijs dingen aanleren. maar blijkbaar denk jij te zwart-wit en is iemand die zijn paard met 2 aan de longe wat rondjes laat lopen een dierenbeul.
NenaC schreef:luxje schreef:Ga je serieus kinderen die kleuren vergelijken met een jaarling met zadel op aan de longe?
het gaat over spelenderwijs dingen aanleren. maar blijkbaar denk jij te zwart-wit en is iemand die zijn paard met 2 aan de longe wat rondjes laat lopen een dierenbeul.