Ik heb vorige week zaterdag een nieuwe pony gekregen! Super leuk natuurlijk, maar ik was gister bij de buurvrouw (daar rij ik en nog veel meer) en zij zei: wat is hij dik!! In 9 dagen was hij dus wel heel dik geworden. ff een beetje info voor jullie:
We begonnen met 1 uur (hij was geen wei gewend) in de wei, nu 3 uur. Ze staan op een koeienweiland, dus erg voedzaam. Best lang gras (niet kort in ieder geval)
Ik begon met 1 handje brok (was hij niet gewend) 's morgens & 's avonds brokken, iedere avond een half handje erbij. Ga nu niet meer geven dan 5 handjes brok, hij is al te dik

Verder staat hij nu veel op stal (door de hitte) Normaal staat hij in paddock, we hebben 3 ponies en 2 hooinetten met fijne mazen, daar doen ze de hele dag mee, hij staat 's nachts in de paddock, want zijn stal (overdag in een grote kalverstal 5x2,5 m) is nog niet klaar en het is warm genoeg buiten. Hij is 1,45, een ruin, 8 jaar, ik heb hem vanuit en handelsstal, waar hij heel mager aankwam (stond daar op kuilgras met 6-7 andere paarden) en hij komt uit Hongarije. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik woon op een boerderij, dus mogelijkheden kwa eten (onkruid etc.) genoeg!!
Alvast super bedankt!!
Daarnaast zou ik hem wel wat suiker arm hooi gaan voeren in de paddock en genoeg beweging geven. Zou ook even rustig aan doen met brokken voeren ivm suikers, vooral als je al aangeeft dat hij vrij mager was en geen brokken bij de handelaar gewend is..