Ik heb dit forum vandaag pas ontdekt en het leek me leuk om mijn vragen hier maar eens op te zetten. Ik ben nu 16 jaar en heb nog nooit paardgereden - afgezien van tijdens verjaardagfeestjes toen ik klein was. Zoals iedereen hier waarschijnlijk ben ik ook op de basisschool door mijn paarden-fase gegaan; posters, paarden boeken, paarden films, paarden computerspellen en zeuren om op paardrijles te mogen! Dat laatste is nooit gelukt, maar ik wil het na al die jaren toch nog steeds. Nu vraag ik mij alleen af of ik het écht wel wil, en niet alleen maar iets is van vroeger.
Ik ben al een poosje op internet naar maneges in de buurt aan het kijken, maar wordt er niet veel wijzer van. Ik denk dat ik als eerst met proeflessen moet gaan beginnen om te kijken of het wat is? Mijn ouders zijn echter niet echt ondersteunend en de sport is erg duur...vooral omdat ik vrees dat ik veel zelf moet gaan betalen. Ik vraag me dan ook af of het het allemaal waard is. Om maar twee proeflessen te nemen - vaak het maxium bij een manege - vind ik ook maa rraar, want wie weet wordt het inderdaad niks. Ik weet dus niet echt wat ik nu moet doen

Is een van jullie ook laat begonnen met paardrijden en waarom zijn jullie er mee begonnen? Staan jullie ouders erachter?
Sorry voor het lange verhaal... en alvast bedankt