Hérero v/h Trichelhof (v. Lord Leatherdale), mijn droompaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lieuwkje_90

Hérero v/h Trichelhof (v. Lord Leatherdale), mijn droompaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 13:44

Dag lieve Bokkers!

Een dikke week geleden ben ik met een aantal andere bokkers op trainingsweekend geweest. Ik heb daar enorm genoten van het gezelschap (de vriendschap), de lessen van Margot Timmermans, maar het hardst heb ik genoten van m'n grote vriend: Hérero van het Trichelhof.

Montie, zoals ik hem noem, is een 6 jarige ruin van Lord Leatherdale x Negro. Hij is absoluut het leukste paard dat ik tot nu toe al gehad heb. Hij heeft er altijd zin in, is super lief,... ik kan alleen maar goede dingen over hem zeggen. We zijn nu bijna Z2 klaar, maar we rijden op wedstrijd op Z1 niveau (niveau 2 in België) en dat blijf ik deze zomer netjes rijden.

Tijdens de lessen van Margot hebben we hard geoefend op meer lengte in de hals en neusje voor, dat vind Montie een moeilijk puntje. (En ikzelf ook.. dat zie je wel aan mijn houding denk ik).

Genoeg gepraat.. ik ga jullie (hopelijk) laten meegenieten van mijn knapperd. De foto's zijn gemaakt door bokker Bo_San en staan in willekeurige volgorde:

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

5.

Afbeelding

6.

Afbeelding

7.

Afbeelding

8.

Afbeelding

9.

Afbeelding

10.

Afbeelding

11.

Afbeelding

12.

Afbeelding

13. <3

Afbeelding

Commentaar/tips over het rijden is altijd welkom, maar daarvoor ga natuurlijk ook ik naar de les. Hou het daarom a.u.b. netjes :) ik weet goed dat er nog een hoop te verbeteren is.

Groetjes,

Lien en Montie

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:48

Wauw, wat zijn jullie ook knapperds! <3 Je hebt een super leuk dier onder je kont en je mag echt trots zijn op jullie als combinatie!

xx_Irisje

Re: Hérero v/h Trichelhof (v. Lord Leatherdale), mijn droompaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:53

Hij is in het echt nog zoveel toffer dan op deze foto’s!!
Jullie hebben echt een geweldig toekomst want dit paard heeft zoveel talent en je bent hem heel fijn aan het opleiden!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:53

Wauw Lien! Wat een pracht combi zijn jullie. Gaan wij vast veel van horen in de toekomst.... Ik ben fan!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:55

Ik ben altijd al fan van Montie en nou nog meer. Wat een ontzettend fijn paard is dat. Daar ga je ver mee komen Lien. Dat weet ik zeker!

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:59

Wauw nog zo'n gaaf paard <3 Volgens mij was dat trainingsweekend ook voor toeschouwers heel leerzaam, ik zou entreegeld gaan vragen :D

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:04

Suusjepluus: wat leuk dat je overal zo enthousiast reageert! Geen idee waar je woont, maar je bent volgend jaar altijd welkom :D Entreegeld moeten we het dan nog wel even over hebben.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:40

roosje78 schreef:
Suusjepluus: wat leuk dat je overal zo enthousiast reageert! Geen idee waar je woont, maar je bent volgend jaar altijd welkom :D Entreegeld moeten we het dan nog wel even over hebben.

Haha deal :') Ik vind het gewoon heel gaaf om mensen zo 'makkelijk' en ontspannen te zien rijden samen met hun paard.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:49

Suusjepluus schreef:
roosje78 schreef:

Haha deal :') Ik vind het gewoon heel gaaf om mensen zo 'makkelijk' en ontspannen te zien rijden samen met hun paard.

Ook wij hebben allemaal wel eens een dingetje hoor!

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:27

xx_Irisje schreef:
Suusjepluus schreef:

Ook wij hebben allemaal wel eens een dingetje hoor!

Natuurlijk heeft iedereen wel eens een dingetje. Het was ook niet stalkerig bedoeld ofzo. Maar van kijken naar mensen die met kleine hulpen rijden en instructie daarbij leer ik zelf toch ook wel veel. En nu knalde het ene na het andere topic omhoog met mooie foto's, word ik blij van :o Ik heb vroeger in de manegeles vooral leren slaan en trekken. Sindsdien fascineert het me dat je ook gaaf kunt rijden op kleine hulpen die je amper ziet, met blije paarden en mensen op de foto :) Leuk dat jullie dit zo georganiseerd hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:34

Wauw wat een gaaf dier zeg! En misschien raar om zo te zeggen maar ik vind jullie echt een 'team', je kan zien dat jullie heel goed samenwerken en dat jullie echt een band hebben.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:58

Wat een top combinatie zijn jullie, fantastische band en echt teamwork, super Lien +:)+

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:44

Wow wat een knappie!! En dubbel leuk: ik heb ook een LLX Negro. Hij lijkt echt wel wat op jouw Montie.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:03

Montie... het paard waar iedereen naar kijkt in de inrijpiste en waar iedereen even voor stopt en kijkt als hij in de ring loopt!!
Super geniaal paard! Heel veel plezier met hem!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:06

Het is echt een topper Lien!
Super combinatie en jullie gaan een mooie toekomst tegemoet!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 06:52

Suusjepluus schreef:
Natuurlijk heeft iedereen wel eens een dingetje. Het was ook niet stalkerig bedoeld ofzo. Maar van kijken naar mensen die met kleine hulpen rijden en instructie daarbij leer ik zelf toch ook wel veel. En nu knalde het ene na het andere topic omhoog met mooie foto's, word ik blij van :o Ik heb vroeger in de manegeles vooral leren slaan en trekken. Sindsdien fascineert het me dat je ook gaaf kunt rijden op kleine hulpen die je amper ziet, met blije paarden en mensen op de foto :) Leuk dat jullie dit zo georganiseerd hebben

Je reageert juist ontzettend leuk en het kwam ook zo niet over. Het is echt heel fijn als mensen zo enthousiast reageren.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 06:58

Ik word hier ook blij van ( en dat gebeurt helaas steeds minder) , ziet er zo fijn uit.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 07:20

Heel fijn beeld en een heel leuk paard <3

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 10:05

Oooh wat leuk dat er al wat reacties zijn!!!

Thanks roosje78!

xx_Irisje, Udo2001 en vur, heeeel erg fijn dat jullie een toekomst zien in hem! Ik hoop echt dat we ver gaan komen samen!

Suusjepluus, je bent altijd welkom om te komen kijken hoor. Heel leuk dat je zo enthousiast bent over ieder van ons. We hebben dan ook wel allemaal leuke paarden onder onze kont.

Emmaa_, zo voelt het ook echt hoor. Ik heb Montie als veulentje gekocht, was op slag verliefd op hem. Sindsdien is hij 100% zeker mijn grote paardenliefde..

Bo_San, heel erg bedankt voor de mooie foto's!

Tango1979, ik lees in jouw profiel dat die van jou ook zo groot is. Montie is ook 1m74 - 1m75. Kom wel vaker LL x Negro's tegen met soortgelijk uiterlijk. Vooral die lange benen dan.

Webster543, lief seg! Ik ga er van blozen!

Dankjewel nathe!

Getup en L_Ruiterhuis, heel erg bedankt! Het is ook gewoon een heel fijn, makkelijk paard. Niets is hem te veel, niets is echt "moeilijk" voor hem.. ben benieuwd naar de toekomst!

Nogmaals dank aan iedereen!

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:18

Ik herken echt mijn Boy in jouw verhaal. Alles vind hij makkelijk, altijd vrolijk, altijd zin om te werken. Enorm meedenkend en werkwillig. Heerlijk om zo'n paard te rijden he?

En qua uiterlijk inderdaad: groot, lange benen, erg makkelijk, soepel en groot bewegen.
Hou ons op de hoogte hoe het gaat, echt leuk om zo'n prachtig paard te volgen de komende tijd!

SennaNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:20

Hij is prachtig en jullie vormen echt een combinatie. Ik vind altijd dat de gezichtsuitdrukking van een paard heel veel zegt. Ik zie een tevreden paard dat graag doet wat je van m vraagt. Heel knap!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:37

Hele gave combinatie!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:46

Jullie zijn een heel mooi duo, Lien ! <3
Veel succes nog samen !

Enne...Montie zou ik niet direct afgeleid hebben van Herero :') :+

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:31

Prachtig! Jullie zijn een heel mooi team om te zien, ik snap wel dat het je droompaard is!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:37

Lien *\o/* Wij worden allemaal verliefd op Montie van deze foto's <3 En wat Iris ook al zei, in het echt is hij nog veel mooier dan op deze foto's. Hij kan zo gaaf bewegen. Leuk dat je zo genoten hebt van het trainingsweekend. Dat is zeker te zien. Nog veel geluk samen!