Na de topics van Nathalie: [RIJ-ITP] Twee prachtige diva's in actie
en Sandra: [RIJ-ITP] Rockster rockt
Begon het bij mij ook te kriebelen!
Vorige weekend zijn we op trainingsweekend geweest in het heerlijke vakantiehuisje Peelhoven, waar je je paard(en) mee kan brengen en waar we zelf instructie hadden geregeld, Margo Timmermans kwam ons lesgeven. Het is enorm goed bevallen, volgend jaar willen we weer!
Ik had werkelijk een hele dierentuin meegenomen, 2 paarden en 2 honden, alles kan!
Sommige kennen me hier wel van mijn kleuter Sjaan (v. Negro) Zij mocht ook mee dit weekend maar voor mij lag de focus op mijn ZZL paard, ze was gewoon mee voor de ervaring.
Hieronder Sjaan.

De focus lag dus op Fergievrouwe (v. Bordeaux) in 2016 kreeg ik Furby, want zo noemen we haar op stal, onder het zadel, ze was als 3 jarige voorlopige keur geworden op de keuring.
Ik maakte haar zelf zadelmak, ze was 6 inmiddels, en wonderbaarlijk genoeg, liep ze 9 maanden later Z2 en werd daarmee Elite Sport.
Meer weten, kijk even in dit topic:
[RIJ-ITP] Fergievrouwe (v. Bordeaux) met een ambitieuze planning...
Ze was drachtig destijds en ging naar huis om bij haar fokkers haar veulentje te krijgen met de belofte dat ze na het veulen bij me terug zou komen.
Zo kwam ze half november weer bij mij op stal en ik heb dr letterlijk opgezadeld en ben weggereden na ruim een jaar, net zo fijn als ik dr weg had gezet.
In december zijn we rustig weer gestart in het Z2 en in januari zijn we ZZL gaan rijden, dat ging ver boven verwachting want inmiddels zijn we ZZZ start gerechtigd, hiervoor moet echter nog wel wat gebeuren dus dit trainingsweekend kwam mooi op tijd!
Ik ben heel gek op deze merrie en ga echt met beleid met haar om, ik vind dat paarden met deze instelling goud waard zijn. Dit paard is sinds half november weer onder zadel en alles is work in progress en daar geniet ik volop van!
In december in het Z2:

In April reden we onze laatste punten in het ZZL:

Hieronder zijn grotendeels trainingsplaatjes, dit is mijn manier van trainen en waar ik uiteindelijk naar toe wil.
Deze foto's zijn gemaakt door Sandra Heesbeen, heel erg dank daarvoor, ben er blij mee!
Losrijden, ronder en lager:

Meer in balans gaan zetten in het draven, rustig oppakken:

Kunnen schakelen en spelen in de schouderbinnenwaarts:

Appuyementen in draf en galop:

En ik dacht dat die uitgestrekte draf er nooit ging komen
Maar nu ze sterker wordt komt dat helemaal goed!

En bovenal was het een heel gezellig weekend!
Maar ze is wel echt heel gaaf, mooie plaatjes en ik ben heel benieuwd hoever jullie gaan komen!
succes in het ZZZ!
en instructrice of course. wat een super combinatie zijn jullie toch. En Wat ontwikkeld ze zich mooi echt een bodybuilder