Zie ik spoken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jumpyhorse

Zie ik spoken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 20:16

Ik denk dat ik spoken zie.

Drie dagen geleden vliegenmasker van mijn merrie ( met oogaandoening, zonder dat vliegenmasker komrn er vliegen en vuil in en dat begint haar oog te etteren en ziet ze niks) netjes op een paal opgehangen aangetroffen. Vliegenmasker zit vast aan halster, halster had ze nog aan. Raar

Gisteren mijn oude pony aangetroffen met gaskoliek. Hij heeft geen wedstrijddruk, obees of te verl voer. Raarder

Vandaag wéér vliegenmasker azngetroffen, buitrn de omheining en nét niet in de beek.

Zie ik spoken of is dit niet wel heel toevallig,
Ikzelf heb drie denkwegen

Ik zie spoken

Een stomme penny die geen flauw benul van verzorging heeft (fie dan mijn oudje te veel brok heeft gegeven, en het zieluh vond dat dat paardje met een ruimtemasker op haar kop rond moest lopen

Allemaal toeval

Wat denken jullie?

Anoniem

Re: Zie ik spoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:24

Ik geloof ook in spoken hoor. Zo heb ik de hooibak in de paddock een keer op zijn kop aangetroffen. Was er een weidepaal spoorloos verdwenen. Stond mijn merrie in de ochtend vast gebonden in de stal. Is et een stuk manen van mijn pony wrg geknipt.En als klap op de vuurpijl waren alle draden los gegooid waardoor mijn paarden zo de weg op hadden kunnen lopen. Met name dat laatste heeft er bij mij voor gezorgd om ze weer in pension te zetten (stonden bij mijn buren op de boerderij). Ik heb een poosje zo'n wildcamera in een boom gehangen. Maar ja, dan gebeurt er toevallig niets natuurlijk.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:26

Ik zie dat je 12 bent.. ik geloof zeker in "spoken" maar ik denk dat deze dingen gewoon door stalgenootjes zijn gedaan ofzo.. zijn vrij normale dingen..

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:38

Of iemand liet gewoon zijn vliegmasker vallen lol

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 20:48

Yenni schreef:
Ik zie dat je 12 bent.. ik geloof zeker in "spoken" maar ik denk dat deze dingen gewoon door stalgenootjes zijn gedaan ofzo.. zijn vrij normale dingen..

Staan bij ons thuis

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:54

Yenni schreef:

Ik vind het eerlijk gezegd niet normaal dat iemand besluit een vliegenmasker af te doen, zonder overleg.
Als het vliegenmasker er af is gevallen en iemand deze netjes heeft opgehangen, is het natuurlijk een ander verhaal.

Edit: spelfout

HappyHorse4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:48

oeh.. das wel heel vreemd... hopelijk stopt dat alles snel :(:)
(ps. ben ook 12 :j )

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:55

Mwah, vliegenmaskers verdwijnen nou eenmaal wel eens. Hier staan er een paar die weten die dingen meters ver over de haag te mikken en heb er vorig jaar een uit een boom moeten vissen met een ladder. Halsters heb ik op vorige stallen ook in weilanden gevonden waar de paarden niet waren, dus ik geloof heel goed dat je pony dit gewoon zelf heeft gedaan. Misschien zit het masker niet lekker en wil hij er vanaf?

Wbt je pony met koliek, tsja it happens. Hoeft mijns inziens niet direct iets met wedstrijden, gewicht of voer te maken te hebben. Het kan gewoon gebeuren. Wat was het voor koliek? Gas, zand, kramp etc?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:05

Ik zal er niet teveel achter zoeken, spoken bestaan niet! :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:15

Ik denk dat mensen tegenwoordig overal wat achter zoeken.
Al die spoken verhalen wat omschreven worden (behalve vastbinden) flikt die maflinger van ons gewoon allemaal zelf.
Kan poortgrepen en deuren openmaken, trekt paaltjes uit de grond, vreet masker van weidemaatje af, schudt zijn eigen vliegenmasker vakkundig af, is al eens door de draden gegaan, zonder dat de draden kapot waren, zet emmers ip de kop in de hoop dat er nog wat lekkers uit komt... ga zo maar door.
Er zullen vast mensen zijn die iets uitspoken, maar 9 van de 10 keer komt er geen mens aan te pas is mijn ervaring.
Soms denk ik echt ‘hoe is het mogelijk??” En het andere moment ben ik getuige van paardlief die even wat voor mijn neus uitspookt. “Oh zo doet ie dat!” ;)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:20

Paarden zijn handiger dan je denkt.

Ik had een paard die kreeg binnen een paar minuten zijn goed passende deken af met alle sluitingen nog vast (incl bilkoorden), onze Houdini. :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:24

cobiie schreef:

Ik had een paard die kreeg binnen een paar minuten zijn goed passende deken af met alle sluitingen nog vast (incl bilkoorden), onze Houdini. :+

Whuut??
Leg uit? :))

Ik denk ook dat t toeval is..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:41

Nou ik heb een spookTinker, die tussen 2 weidelinten door kan kruipen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:42

Chasey schreef:
Ik denk dat mensen tegenwoordig overal wat achter zoeken.
Al die spoken verhalen wat omschreven worden (behalve vastbinden) flikt die maflinger van ons gewoon allemaal zelf.
Kan poortgrepen en deuren openmaken, trekt paaltjes uit de grond, vreet masker van weidemaatje af, schudt zijn eigen vliegenmasker vakkundig af, is al eens door de draden gegaan, zonder dat de draden kapot waren, zet emmers ip de kop in de hoop dat er nog wat lekkers uit komt... ga zo maar door.
Er zullen vast mensen zijn die iets uitspoken, maar 9 van de 10 keer komt er geen mens aan te pas is mijn ervaring.
Soms denk ik echt ‘hoe is het mogelijk??” En het andere moment ben ik getuige van paardlief die even wat voor mijn neus uitspookt. “Oh zo doet ie dat!” ;)

Haalt hij ook de stroom eraf om keurig de draden van alle isolatoren af te halen? En die dikke houten weidepaal van 2.50 meter die ruim een meter in de grond stond eet hij zeker gewoon op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:44

cobiie schreef:

Zo een heb ik er inderdaad ook gehad.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:45

cobiie schreef:

Haha inderdaad , onze shetlander heeft dat ook eens gedaan. Echt heel apart hoe dat kan haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:46

Overigens ben ik een klein 40 jaar ouder dan de topicstarter dus de tijd dat ik echt in spoken geloofde ligt al ver achter mij.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:10

ik ken dat! ik had ook zo'n paar die zn vliegenmasker binnen 2 minuten af had, vervolgens ging hij er mee spelen en lag hij in de wei ernaast. ook een friesje gehad die gewoon tussen de draden door kroop?? vraag me nogsteeds af hoe ze dat heeft gedaan zonder kleerscheuren :')

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 16:50

Maar wat ik dan raar vind is dat het masker onder haarr halster zit en dan nog eens vastgemaakt aan halster, en ze had het halster nog aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:58

Vliegenhalsters zitten meestal dmv klitteband aan het halster vast. Als dat op de een of andere manier los raakt glijdt het masker zo onder het halster uit.

Simoontje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:56

Wat voor soort vliegenmasker heb je? Foto???

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 21:01

Afbeelding
Hier had ik het gepast samen met het vliegendejen, us de duidelijkste foto die ik heb maar normaal zit er een halster over en us het van onderen vastgemaakt aan het halster

Simoontje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:15

Dat is wel heel interessant als een paard dat loskrijgt :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:31

Het zou zomaar kunnen dat een voorbijganger dénkt dat hij het paard helpt door het masker af te doen. Soms denken mensen dat het paard niets ziet daarmee.

Dat de pony koliek heeft gekregen kan ook zonder bijvoeren. Dus dat is twijfelachtig.
Ik zou de situatie even in de gaten houden. Misschien een bordje ophangen?

Simoontje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:53

senna21 schreef:
Misschien een bordje ophangen?

goed idee!! _/-\o_