Een korte geschiedenis :
Inmiddels alweer 14 jaar geleden kwam ik voor het eerst in aanraking met mijn eerste Gelderse paard : Nora. Een prachtige zwarte merrie met een bles v. Walser x Droomwals. Ik was verliefd, en hiermee werd gelijk de liefde voor het Gelders paard geboren. We hebben haar destijds drachtig gekocht, dus eigenlijk kwam gelijk het pakketje : fokken voor dummies , mee

Ondertussen zijn we 14 jaar verder en zijn we in het bezit van 6 gelderse merries die ik graag aan jullie voor wil stellen :
Daisy
Daisy is een voorl. keur merrie v. Elegant x Walser, bij ons geboren in 2008, dus inmiddels alweer 10 jaar oud.
Ze plaatste 4e op de stamboekkeuring, maar kreeg geen uitnodiging voor de nationale keuring, wel het voorl. keur predikaat.
Door blessures helaas verder niet veel in training geweest, we hebben inmiddels wel weer groen licht van de dierenarts om langzaamaan weer bezig te gaan, dus dit gaan we dan ook weer proberen zodra ze terug is van de hengst.
Woensdag 12 april is ze geïnsemineerd met Recruut (v. Marco Polo x Apollo). Waarom deze hengst ? Ik heb verschililende combinaties gezien van Recruut x Elegant die mij aanspraken, om bloedspreiding toe te voegen binnen de gelderse fokkerij en om eens te 'experimenteren'

Daisy met haar veulen v. WV Saron vorig jaar, die helaas 3 weken geleden plotseling dood op stal lag.
Idunn WFTM
Idunn is de 1e nakomeling van Daisy met als vader Vitens (Parcival x Zep) , geboren in 2013
We hebben haar aangehouden, en op 4 jarige leeftijd aangeboden op de keuring waar zij mooi 4e werd en een uitnodiging kreeg voor het NMK. Ook op het NMK werd zijn 4e, een onwijs mooie prestatie en voor ons een primeur als fokkers

Ze heeft op 3 april 2018 haar 1e veulen gekregen v. WV Saron en zal dit jaar ook onder Recruut gaan, net als haar moeder Daisy.

Tendance
Tendance hebben we over gekocht van bokker Tendance, na het verlies van ons jonge paard. Uitgebracht in de Z dressuur, nakomeling v. Osmium x Cabochon.
Zelf heb ik een jaar rondgereden met Tendance, maar door gezondheidsredenen van mijn kant mag ik geen paard meer rijden. Dus besloten haar onder de hengst te doen. Op de keuring is zij mooi KEUR geworden, wat haar KEUR Sport (dr) merrie heeft gemaakt.
Het eerste jaar is ze gust gebleven, het 2e jaar heeft ze 2 maal na 3 maanden dracht helaas de vrucht weer opgenomen. Vorig jaar hadden we haar mooi drachtig van WV Saron, maar helaas heeft ze in oktober op 8 maanden dracht geaborteerd.
We hebben sectie laten verrichten en ook Dance is door de hele molen gegaan, aangezien we het te vaak fout vonden gaan. Maar Dance is prima gezond, helemaal goed in orde en uit de sectie van het veulen kwam dat de navelstreng om de hals was geslagen en hierdoor het veulen vroegtijdig gestikt is.
Zelf heel erg aan het twijfelen geweest of we nou het nog wel moesten gaan proberen, in overleg geweest met de hengstenhouder, en afgesproken dat we het voor een laatste keer dit jaar nog weer gaan proberen. Voor mij echt de spannendste van allemaal dus, het is zo'n mooie lijn om een nakomeling uit te mogen hebben om verder mee te gaan, maar dan moet het natuurlijk wel lukken
Zij is op 12 april geïnsemineerd met Nickson (v. Fortissimo x Waarborg) .Mocht het niet lukken met diepvries dan gaan we weer terug naar WV Saron

Olga
Olga is het paard van mijn verstandelijk beperkte broertje, bij ons vooral als therapiepaard dus. In 2015 heeft zij bij ons een veulen v. Chablis gekregen, die nog in ons bezit is. Voor 2018 is zij nu 8 maanden drachtig van haar laatste veulen v. WV Saron.
Afstamming : Immigrant x Marconi uit 1996, inmiddels alweer 22 jaar oud, afgelopen winter was wat moeilijk voor haar, maar inmiddels met de juiste voeding en supplementen gaat ze weer de goede kant op.

Foto van woensdag
Klarrissa WFTM
Klarrissa is de dochter van Olga, uit Chablis wat haar afstamming Chablis x Immigrant x Marconi maakt. Klarrissa is op 3 april 3 jaar geworden en we halen haar aanstaande zaterdag uit de opfok.
We willen haar dit jaar voor de keuring doen en zij gaan geïnsemineerd worden met Picasso (v. Pascal x James Bont)

Foto van 2 maandjes geleden in de opfok
Kae Lynn
Kae Lynn hebben we 2 jaar geleden overgekocht van bokker Zinti_Jewel. Zij wordt dit jaar ook 3, en heeft als afstamming Chablis x Ahoy
Zij gaat in training voor de stamboekkeuring, aanstaande zaterdag wordt ze opgehaald. Ook zij zal dit jaar met Picasso (v. Pascal x James Bont) geïnsemineerd worden.

Op 2 1/2 jarige leeftijd in de opfok. Binnenkort hopelijk recente foto's
Voor mij is dit topic ook mooi om een leuk overzicht te houden en natuurlijk om jullie mee te laten genieten van onze geldersen

Komen jullie gezellig meekijken en meekletsen

Mochten jullie ons op facebook een beetje willen volgen , dan kan dit : https://www.facebook.com/WFTMHorses/
Natuurlijk ga ik ook proberen de updates daar hier te blijven plaatsen, dan kan iedereen gezellig meekijken