muziek tijdens paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horselover82

muziek tijdens paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 13:43

hoi allemaal!
mag je rijden met oortjes in?
ik heb het iemand eens zien doen op de manege terwijl die aan het meezingen was.
mij lijkt het maar gevaarlijk.
hoe denken jullie hierover?
groetjes :)
Laatst bijgewerkt door horselover82 op 12-04-18 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: muziek tijdens paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:47

Wat is er gevaarlijk aan?

Ik krijg ook les via een oortje. Zolang je maar op je omgeving let.

horselover82

Re: muziek tijdens paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 13:48

nee niet dat soort oortjes maar oortjes voor muziek

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:48

In de bak lijkt het me niet zo'n probleem, zolang de oortjes niet in de weg zitten en je je mede bak gebruikers niet tot last bent (bijvoorbeeld als er een les is hoor ik graag wat de instructrice zegt zodat ik aan de kant kan gaan voor de les klant). Buiten zou ik het dan weer niet doen omdat je toch minder van de omgeving hoort en ik niet graag opeens door een auto opgeschrikt wil worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:50

horselover82 schreef:

Dat zijn precies dezelfde oortjes :+

horselover82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 13:52

Yvank_ schreef:
horselover82 schreef:

Dat zijn precies dezelfde oortjes :+

ah dank u!

horselover82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 13:53

Baileyi schreef:
In de bak lijkt het me niet zo'n probleem, zolang de oortjes niet in de weg zitten en je je mede bak gebruikers niet tot last bent (bijvoorbeeld als er een les is hoor ik graag wat de instructrice zegt zodat ik aan de kant kan gaan voor de les klant). Buiten zou ik het dan weer niet doen omdat je toch minder van de omgeving hoort en ik niet graag opeens door een auto opgeschrikt wil worden.

oke dankjewel!

fierefluiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:53

Sommige mensen vinden het fijner rijden met muziek aan. Gevaarlijk lijkt het me niet, zolang je andere mensen in de bak nog aan kunt komen horen.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:54

Ik vind het zeer onverstandig. Ten eerste heb je dan je focus niet volledig bij je paard. Je bent aan het rijden, trainen, met je paard bezig, niet met muziekluisteren.
Ten tweede gevaarlijk, je hoort geluiden uit je omgeving minder/niet.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:55

Tja, je let minder goed op de dingen om je heen, maar het is je eigen keuze. In een gecontroleerde omgeving zie ik er geen kwaad in, maar als je langs een weg rijd of ergens waar sneller ongelukken voorkomen zou ik ze niet in doen.

horselover82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 13:58

Sophie1999xx schreef:
Sommige mensen vinden het fijner rijden met muziek aan. Gevaarlijk lijkt het me niet, zolang je andere mensen in de bak nog aan kunt komen horen.

oke dankjewel!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:59

Ligt eraan met hoeveel mensen je rijdt, maar als er iets gebeurt en je hoort het niet vanwege je oortjes kan dat knap vervelend of zelfs gevaarlijk zijn. Een instructeurs oortje is nog wat anders. Maar met muziek ben je toch wel redelijk afgesloten van alles om je heen.

horselover82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 14:00

SweetVanille schreef:
Ik vind het zeer onverstandig. Ten eerste heb je dan je focus niet volledig bij je paard. Je bent aan het rijden, trainen, met je paard bezig, niet met muziekluisteren.
Ten tweede gevaarlijk, je hoort geluiden uit je omgeving minder/niet.

ja dat dacht ik er ook van toen ik dat meisje zag, als ze met iemand botst is het haar eigen fout he..

horselover82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 14:00

PowerOfZoef schreef:
Tja, je let minder goed op de dingen om je heen, maar het is je eigen keuze. In een gecontroleerde omgeving zie ik er geen kwaad in, maar als je langs een weg rijd of ergens waar sneller ongelukken voorkomen zou ik ze niet in doen.

dank u!

horselover82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 14:01

Pistasche schreef:
Ligt eraan met hoeveel mensen je rijdt, maar als er iets gebeurt en je hoort het niet vanwege je oortjes kan dat knap vervelend of zelfs gevaarlijk zijn. Een instructeurs oortje is nog wat anders. Maar met muziek ben je toch wel redelijk afgesloten van alles om je heen.

ja dat is waar dankjewel!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:03

oortjes met muziek helpen mij juist focus te houden tijdens het rijden in de bak.

ik zie en hoor alles en raak daardoor snel uit mijn concentratie, door de muziek ben ik veel minder afgeleid en alleen maar met mijn paard bezig.

als er iemand les heeft doe ik een oortje uit zodat ik kan volgen waar de lesser heen gaat rijden. Is er geen les let ik gewoon ook op de anderen en hanteer de rijbaan regels, dat is een kwestie van kijken en hoef je niet voor te horen.
Tijdens mijn eigen lessen heb ik geen muziek op maar tettert de instructie door de oortjes heen.

Op straat zou ik het niet doen. Daar is het juist wel weer belangrijk dat je meekrijgt wat er om je heen gebeurd.
Laatst bijgewerkt door ingvdh op 12-04-18 14:05, in het totaal 2 keer bewerkt

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:04

Met oortjes zou ik nooit doen, ook in de bak niet, want je verliest misschien een stukje aandacht wat bij je paard en de omgeving moet zijn ( als je teveel op de muziek focust).
Maar wij hebben bijna altijd de radio aan in de bak als we rijden want een achtergrond muziekje is wel fijn.

Als ik lesgeef gebruik ik wel vaak een oortje; de boodschap komt sneller aan bij de leerling en ik krijg minder snel last van mijn stem :o
Laatst bijgewerkt door ElCid op 12-04-18 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:05

Ik rijd wel eens met oortjes in. Altijd of 1 oortje in mocht iemand les hebben of met 2 oortjes in op zacht volume. Ik heb een tijd gehad dat mijn paard veel schrok omdat ze in de omgeving aan het bouwen waren en er elke keer grote machines langs kwamen. Onbewust ging ik mij op die geluiden focussen waardoor mijn paard nog heftiger reageerde. Toen reed ik een keer met muziek en merkte ik dat ik me veel minder aan het focussen was op de geluiden in de omgeving en werd mijn paard ook een stuk relaxder!

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:08

Op de meeste maneges/stallen is de regel dat je maximaal 1 oortje in hebt zodat je je omgeving nog kunt horen. Ik reed zelf ook altijd met muziek in, dan kon ik altijd tempowisselingen rijden tussen het refrein en het couplet :') Daarbij concentreer en 'voel' ik meer van m'n paard als ik met muziek inrij ofzo, weet niet waarom. Mooie bijkomstigheid is ook dat ik bijna 100% gestopt ben met klikken omdat ik dat irritant vond door m'n muziek heen.

Maaaaar... in de paardenwereld is alles gevaarlijk mits niet goed gebruikt.

horselover82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 14:18

ingvdh schreef:
oortjes met muziek helpen mij juist focus te houden tijdens het rijden in de bak.

ik zie en hoor alles en raak daardoor snel uit mijn concentratie, door de muziek ben ik veel minder afgeleid en alleen maar met mijn paard bezig.

als er iemand les heeft doe ik een oortje uit zodat ik kan volgen waar de lesser heen gaat rijden. Is er geen les let ik gewoon ook op de anderen en hanteer de rijbaan regels, dat is een kwestie van kijken en hoef je niet voor te horen.
Tijdens mijn eigen lessen heb ik geen muziek op maar tettert de instructie door de oortjes heen.

Op straat zou ik het niet doen. Daar is het juist wel weer belangrijk dat je meekrijgt wat er om je heen gebeurd.

oke dankjewel!

horselover82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 14:19

ElCid schreef:
Met oortjes zou ik nooit doen, ook in de bak niet, want je verliest misschien een stukje aandacht wat bij je paard en de omgeving moet zijn ( als je teveel op de muziek focust).
Maar wij hebben bijna altijd de radio aan in de bak als we rijden want een achtergrond muziekje is wel fijn.

Als ik lesgeef gebruik ik wel vaak een oortje; de boodschap komt sneller aan bij de leerling en ik krijg minder snel last van mijn stem :o

oke danku!

horselover82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 14:20

Piuni schreef:
Ik rijd wel eens met oortjes in. Altijd of 1 oortje in mocht iemand les hebben of met 2 oortjes in op zacht volume. Ik heb een tijd gehad dat mijn paard veel schrok omdat ze in de omgeving aan het bouwen waren en er elke keer grote machines langs kwamen. Onbewust ging ik mij op die geluiden focussen waardoor mijn paard nog heftiger reageerde. Toen reed ik een keer met muziek en merkte ik dat ik me veel minder aan het focussen was op de geluiden in de omgeving en werd mijn paard ook een stuk relaxder!

oke dankjewel!

horselover82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 14:21

Toothless schreef:
Op de meeste maneges/stallen is de regel dat je maximaal 1 oortje in hebt zodat je je omgeving nog kunt horen. Ik reed zelf ook altijd met muziek in, dan kon ik altijd tempowisselingen rijden tussen het refrein en het couplet :') Daarbij concentreer en 'voel' ik meer van m'n paard als ik met muziek inrij ofzo, weet niet waarom. Mooie bijkomstigheid is ook dat ik bijna 100% gestopt ben met klikken omdat ik dat irritant vond door m'n muziek heen.

Maaaaar... in de paardenwereld is alles gevaarlijk mits niet goed gebruikt.

oke danku!

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:23

Ik zou het persoonlijk heel vervelend vinden om met oortjes (met muziek) te rijden. Ik hoor graag wat er om me heen gebeurd. Bij ons op stal staat dan wel vaak een radio aan, dus dan hebben we toch nog wat muziek, maar kunnen we de omgeving ook nog horen :j

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:23

Ik reed vroeger ook met muziek op als ik alleen aan het trainen was, anders was het zo stil en alleen. Alleen had ik een radio aan en geen oortjes in.
Buiten had ik ze nooit op, paard kon namelijk nogal heftig reageren op verkeer dat langs achter komt dan vond ik het fijn dat ik het hoor aankomen zodat ik erop kon voorbereiden.

Vond het eigenlijk wel lekker, zo trainen met een muziekje op.