Pony na 1 jaar terug kopen?? + studeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mygoldeneye

Pony na 1 jaar terug kopen?? + studeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 17:18

Hoi!

Sorry als het fout staat ik kon geen onderwerp vinden waar dit op aan sluit.
Al ruim 3 jaar heb ik hier niks meer geplaatst maar nu heb ik toch wat extra inzichten nodig.

Dec '16 heb ik mijn pony verkocht ik was toen 16 en hij was 5. Nu kreeg ik er spijt van dat ik hem had verkocht maar verkocht is verkocht natuurlijk. Alleen kreeg ik vorige week een appje dat de nieuwe eigenaar hem weer gaat verkopen, of ik hem terug wilde. Dat wil ik heel graag! maar mijn ouders zijn er niet zo blij mee en nu heb ik dit topic aangemaakt omdat ik wil weten van andere mensen met paarden of ik alles echt door zo'n roze bril zie, omdat mijn ouders niet weten hoe het is om een paard te hebben (behalve toen ik een jaar geleden dus een pony had). Ik heb nu een tussenjaar van school maar volgend jaar ga ik weer naar het hbo, als ik dan na een jaar mijn propedeuse heb gehaald wil ik naar de universiteit van Wageningen (ik woon nu in NH) en moet ik dus op kamers. Voor het hbo hoef ik niet mega hard te werken, voor de uni natuurlijk wel meer maar ik ben geen persoon die altijd de hele dag na school aan school zit.

Ik heb mijn hele middelbare school periode een pony gehad en weet dus hoe het is om naast school nog voor een paard te zorgen. Ik heb ook ontdekt dat ik naast de paarden niet veel andere hobby's heb en door geen pony te hebben word ik lui en lig ik vooral in mijn vrije tijd op de bank. Met pony ben ik een leuker persoon (heeft mijn moeder ook gezegd) omdat ik het dan drukker heb en minder lui ben.

Sowieso weet ik nu ook al zeker dat ik niet bij een studentenvereniging wil omdat ik echt geen mensenmens ben ik ben veel liever met dieren.

Ik weet niet zo goed wat ik allemaal hier nog moet vertellen maar als rode draad:
Dec '16 pony verkocht toen kreeg ik spijt nu staat hij weer te koop en wil ik hem heel graag terug maar ga ik volgend jaar studeren en als alles goed gaat over 2 jaar op kamers. (hij gaat dan mee). Is dat heel dom of is het zoals ik denk mogelijk als je hard werkt en er veel voor opgeeft?

Stel gerust vragen als iets niet duidelijk is!
Super bedankt alvast voor jouw mening!

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:23

Als je de mogelijkheden heb zou ik zeggen doen.
Ik heb jaren geleden ook mijn oude paard terug gekocht, absoluut geen spijt van gehad, ze is gebleven tot haar dood.

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:26

Komend studie jaar is een pony hebben geen probleem eigenlijk zeg je. Maar daarna? Denk je de pony mee te nemen naar Wageningen? En Stalling etc in de buurt waar je nu woont heb je en kan je betalen ??

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:27

Als jij het gevoel heb dat je pony mist en blijer ben met deze pony als met een andere pony zeker doen!
Je kunt tijd kijken voor een bijrijder als je op de uni toch te weinig tijd blijkt over te houden.

Ik heb mijn pony na 6 jaar ook terug gekocht hij staat er nog steeds en nog steeds enorm blij met hem!

mygoldeneye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 17:30

Ravel13 schreef:
Komend studie jaar is een pony hebben geen probleem eigenlijk zeg je. Maar daarna? Denk je de pony mee te nemen naar Wageningen? En Stalling etc in de buurt waar je nu woont heb je en kan je betalen ??

Daarna ook niet omdat ik mezelf ken en als ik alleen maar aan school moet zitten red ik de studie sowieso niet met of zonder paard. Als de toetsen eraan zitten te komen oke maar met goed planwerk vantevoren gaat dat ook lukken. Stalling in de buurt heb ik en kan ik ook betalen. Ja de pony gaat mee naar Wageningen en ben daar nu ook rond aan het kijken om evt contacten op te doen zodat ik niet volgend jaar snel even een plekje moet zoeken.

mygoldeneye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 17:31

Luf_Midnight schreef:
Als jij het gevoel heb dat je pony mist en blijer ben met deze pony als met een andere pony zeker doen!
Je kunt tijd kijken voor een bijrijder als je op de uni toch te weinig tijd blijkt over te houden.

Ik heb mijn pony na 6 jaar ook terug gekocht hij staat er nog steeds en nog steeds enorm blij met hem!

Ja wil inderdaad ook opzoek gaan naar een verzorgster voor 1/2 dagen in de week! Zodat ik in het weekend 1 dag naar huis kan.

Cera_D

Re: Pony na 1 jaar terug kopen?? + studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:38

Ik zou er zeker voor gaan! Als uiteindelijk blijkt dat het qua tijd en geld toch net niet haalbaar is kan je altijd opzoek gaan naar een bijrijder die maandelijks wat mee betaald, maar dan heb je alsnog je maatje.
Ik ga zelf ook over een jaar studeren+op kamers en ik ben ook van plan mijn paardje mee te nemen, alleen dan naar Amsterdam dus dat gaat dan nog wel een grote uitdaging worden ;)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:41

Je weet reeds wat het inhoud om een eigen dier te hebben, dus je zal je daar niet meer teveel op verkijken.

Mogelijk in de toekomst een bijrijder erbij om jezelf wat ademruimte te geven tijdens de drukkere periodes?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:04

Je moet er idd veel voor opgeven. Tijd en geld, maar een echt paardenmens heeft dat er zeker voor over en zou niet anders willen.
Ik kan me het iig heel goed voorstellen om je pony weer terug te willen kopen. Daarbij heb je het al een poosje zonder "volgehouden" en is het geen gewenningsperiode zonder paard.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:06

Doen volg je hart

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:11

In 2014 kocht je jou paardje om hem in 2016 weer te verkopen.
Waarom was dat als ik vragen mag?

Want nu in 2018 wil je hem weer graag terug kopen.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:16

Doen! Want je gaat spijt krijgen als je het niet doet. Uit alles lees ik dat je het wilt doen, dus ik zou ervoor gaan.

De huidige eigenaar gaat hem sowieso verkopen, dus je doet je pony niet tekort als je uiteindelijk besluit dat het toch te veel werk is en hem weer verkoopt.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:22

Als je hem kan terugkopen, zeker doen.

Studie en paard zijn prima te combineren. Mensen die anders beweren leggen verkeerde prioriteiten :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:27

Ik zeg ook doen!

Als je hem nu niet koopt en hem uit het oog verliest, zul je er altijd spijt van blijven houden :(

Denk dat je heel goed weet waar je aan begint en als je hele situatie verandert, weet je ook dan wel de juiste wegen te vinden, dat geloof ik wel :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:32

+1 doen !

Net zoals bovenstaande posters al schreven. Spijt komt te laat als hij aan iemand anders doorverkocht wordt.
Ik heb ook mijn hele studententijd paard / pony / studies gecombineerd en ik leef nog :+

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:34

Willen je ouders je de komende jaren sponsoren?

Daar zit waarschijnlijk wel de crux. Als student kun je dit nauwelijks bekostigen, je mag blij zijn als je je collegegeld kan ophoesten.

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:36

Ik zou het zeker doen als je de kans zo aangereikt krijgt! Studie en pony moeten goed te combineren zijn en rond Wageningen is ook genoeg plek om hem te stallen.

Waarom wil je eigenlijk na je propedeuse al meteen naar de Uni? Zou het misschien een optie zijn om je hbo helemaal af te maken en daarna een Master te gaan doen? Dan heb je in ieder geval een paar jaar om aan de studie+pony situatie te wennen.

(Dit is misschien niet op zn plaats en off-topic en misschien afhankelijk van de opleiding, maar werkgevers zien liever een hbo-er die daarna een master is gaan volgen dan een full universiteitsstudent omdat je tijdens hbo ruim anderhalf jaar stage loopt en dus al werkervaring hebt. Uiteraard is wat je uiteindelijk doet je eigen keuze)

AnoukvB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:37

Ik studeer ook in Wageningen en heb mijn eigen pony mee genomen. Ik vind het heerlijk om na school even naar mijn paard te kunnen en te ontspannen. Ik moet wel zeggen dat Wageningen heel veel contacturen heeft vergeleken met andere scholen, dus je moet het er wel voor over hebben. Ik heb in de weekenden een verzorger zodat ik ook naar huis kan af en toe, mijn ervaring is dat een verzorger in Wageningen makkelijk te vinden is met alle dierwetenschappers die er studeren en op kamers zitten :)

mygoldeneye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 19:30

Cera_D schreef:
Ik zou er zeker voor gaan! Als uiteindelijk blijkt dat het qua tijd en geld toch net niet haalbaar is kan je altijd opzoek gaan naar een bijrijder die maandelijks wat mee betaald, maar dan heb je alsnog je maatje.
Ik ga zelf ook over een jaar studeren+op kamers en ik ben ook van plan mijn paardje mee te nemen, alleen dan naar Amsterdam dus dat gaat dan nog wel een grote uitdaging worden ;)

Oja inderdaad! Maar gaat vast lukken, succes met de verhuizing en studeren!

mygoldeneye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 19:40

RaafSmits schreef:
In 2014 kocht je jou paardje om hem in 2016 weer te verkopen.
Waarom was dat als ik vragen mag?

Want nu in 2018 wil je hem weer graag terug kopen.

Jep, we hadden hier thuis een erg zwaar jaar in 2016 en ik kon nergens meer positieve energie uithalen zelfs niet uit mijn pony. Ik vond het niet eerlijk tegenover hem dat ik daardoor wat minder met hem deed want hij was natuurlijk nog jong, en hij stond niet op de fijnste plek maar ik kon zo snel in de buurt niks anders vinden, ik woon in best een lastige omgeving. Dus toen had ik bedacht dat verkopen het beste was voor hem en voor mij. Maar ik heb er toch spijt van gekregen en ik heb nu een super fijn plekje voor hem gevonden!
Ook weet ik nu beter wat ik echt leuk vind om te doen met hem.

0Lunerancea0 schreef:
Ik zou het zeker doen als je de kans zo aangereikt krijgt! Studie en pony moeten goed te combineren zijn en rond Wageningen is ook genoeg plek om hem te stallen.

Waarom wil je eigenlijk na je propedeuse al meteen naar de Uni? Zou het misschien een optie zijn om je hbo helemaal af te maken en daarna een Master te gaan doen? Dan heb je in ieder geval een paar jaar om aan de studie+pony situatie te wennen.

(Dit is misschien niet op zn plaats en off-topic en misschien afhankelijk van de opleiding, maar werkgevers zien liever een hbo-er die daarna een master is gaan volgen dan een full universiteitsstudent omdat je tijdens hbo ruim anderhalf jaar stage loopt en dus al werkervaring hebt. Uiteraard is wat je uiteindelijk doet je eigen keuze)

Bedankt voor je tip! Alleen kies ik voor uni omdat ik op hbo niks leuks kan vinden en dit mij echt een leuke opleiding lijkt. Een volle hbo opleiding is voor dus niet echt een optie omdat ik daar puur heen ga voor mn propedeuse.

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:50

0Lunerancea0 schreef:

Bedankt voor je tip! Alleen kies ik voor uni omdat ik op hbo niks leuks kan vinden en dit mij echt een leuke opleiding lijkt. Een volle hbo opleiding is voor dus niet echt een optie omdat ik daar puur heen ga voor mn propedeuse.[/quote]

Aha, dat is een heel ander verhaal dan wat ik gewend ben xD (Master Dierwetenschappen, veel hboVeehouderij/dier&management die nog een master gaan doen. In die sector is dat gewenster :') )

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:07

Naast je werk op school wil je ook wat wel wat leuks voor je vrije tijd!
En daar zijn pony's natuurlijk heel geschikt voor. :))
Komt vast goed. :j

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:30

Wat zijn de redenen dat je ouders het niet zo zien zitten?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:51

Zo te lezen heeft jouw hartje al een keuze gemaakt :) .

Indien het financieel geen probleem vormt zou ik het doen! Ik vrees dat je ongelooflijk veel spijt gaat krijgen indien je de pony voor de 2e x laat gaan. Go for it!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:09

Als ik dit zo lees,zeg ik: doen! Je bent bewust van hoe het is een pony te hebben en de financiele kant.