Ik was al een tijdje op zoek naar een leuk springpaard. Het liefst eentje die, net als ik, nog veel moet leren

- merrie
- tussen de 3 en 16 jaar
- springgefokt
- lage prijsklasse
- braaf & makkelijk te rijden
Ik houd wel van echte project paarden. Op facebook kwam ik een advertentie tegen van deze merrie:

Bijna 11 jaar, haar vader is Allur-N en vader van moederskant is perhaps vh molenvond. Haar naam is Abba. Ze is vroeger beleerd geweest en heeft wat oefen parcoursen gelopen. Ze staat al geruime tijd stil.
Zoals te zien mist ze erg veel bespiering.
Ik ben wezen proefrijden. Dat was de 4e keer dat er iemand op zat. Ze was zeker braaf. Viel erg over de buiten schouder, liep veel te diep en was lastig te sturen. Ze hadden nog geen sprongetje met haar gemaakt. Maar dat wilde ik wel graag proberen. Dat deed ze echt super braaf. Sprong niet heel hoog er overheen en gallopeerde niet als een gek op de sprong af.

‘S avonds heb ik besloten dat als ze goed gekeurd werd ze vandaag mee mocht naar “huis”. En vandaag was ze gelukkig goed gekeurd

Ze stond gelijk lekker te eten!

Ik wil rustig aan alles gaan opbouwen, zodat ze spieren gaat opbouwen en haar pezen de tijd krijgen om te gaan wennen aan het werk.
Voorlopig wil ik 2 à 3 keer per week rijden of longeren. Verder staat ze natuurlijk overdag buiten zodat ze haar energie kwijt kan. Als ze wat meer bespiering heeft gekregen wil ik ook dressuur en springlessen met haar gaan volgen.
Morgen mag ze met de rest van de paarden naar buiten. Ben benieuwd hoe het gaat. Want ze is wel een merrie met een eigen mening

Het zou leuk zijn als je ons volgt!