Ontmoet Rocky Mountain merrie Rosa!
vader: Blue Mountain Spirit
1.

Maar tijdens mijn stage werd ik totaal verliefd op een heel ander veulen, een veulen die erg op de achtergrond was. Dat merrie veulen droeg een halster + touw als enige veulen omdat ze nog niet echt halster mak was.. Tijdens mijn stage heb ik veel met haar geoefend, en juist doordat ze zo op de achtergrond was besteedde ik veel aandacht aan haar. Maar ik kon haar niet voor mijn moeder meenemen, omdat ik wist dat ze totaal niet voor mijn moeder geschikt zou zijn (mijn moeder wil het liefst heerlijk met een pony tutten). Dus hakte ik de knoop door, en kocht ik haar voor mijzelf na een maand iedere dag wel even met haar te hebben door gebracht wist ik het zeker... Dus ontmoet Sia!!!
2.

Begin februari was het zo ver, we gingen de reis maken terug naar huis vanuit Duitsland met Sia, Rosa en Jack (mijn tinker die ik ook mee had genomen op stage). Gelukkig was het een vlotte reis en kwamen de dames goed aan in Noord-Holland, en konden ze de volgende dag lekker samen naar buiten.
3.

we waren nog maar een paar weekjes terug in Nederland toen er opeens sneeuw in de weide lag!
4.

Eind februari/begin maart zijn we met Jack en Rosa naar Hargen aan zee gegaan voor een fotomeeting, Rosa heeft zich als een engeltje gedragen die middag maar had aan Jack gelukkig ook een goed voorbeeld.
5.

6.

In het voorjaar/mei hebben we nog een fotomeeting gedaan met Sia, Rosa en Jack op het strand in Groote Keeten.
7.

Mijn moeder en Rosa
8.

In de zomer begonnen Sia en Rosa ontzettend mooi te glimmen met hun zilver appel gen in de zomer zon
.9.

10.

11.

Sia en Rosa maken het alleen wel erg moeilijk als ik probeer te trainen met Jack of Martje (mijn Fjord).
https://youtu.be/W5RiRL-P2mM
Ook mocht Sia meedoen aan de special effecten meeting, en was ze als een van de weinige paarden totaal niet onder de indruk van de rookmachine en liep ze rustig los door de rookwolk..
12.

Ook hebben wij ieder jaar ponykamp op de vereniging, en aangezien ik met Jack en Martje jaarlijks help hadden we besloten dat het voor Sia en Rosa ook beter zou zijn om mee te gaan. Het gehele kamp hebben ze eigenlijk vooral met kids geknuffeld, en deden ze beide mee aan de schriktraining (wat ze niet heel interessant vonden
).Mijn vriend met Sia tijdens kamp
13.

Jammer genoeg heb ik afgelopen winter niet veel foto's van Sia en Rosa gemaakt omdat het vooral heel veel prut weer was. Maar begin dit jaar hebben Sia en ik samen een ontzettend gaaf avontuur beleeft, vanuit een casting bureau werden we gevraagd om mee te doen aan een tentoonstelling in hartje Amsterdam. Ze waren opzoek naar een "wit' paard wat rustig los kon lopen door de afgezetten theater tuin, waar zo nu en dan groepjes bezoekers door heen kwamen gelopen. Sia heeft dit geweldig gedaan, ook het in en uit laden op de gracht van Amsterdam was de normaalste zaak van de wereld.
14.

Ik hoop natuurlijk nog veel avonturen te beleven met dit dol dwaze duo, en ben zo trots op hoe Sia van een schuw veulen is verandert in een heel rustig, lief en stoer paard!
15.
!
. Ik riep haar terug de tuin in en gelukkig kwam ze meteen weer terug gewandeld en liep het goed af maar na dat incident werd de poort strenger gecontroleerd.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel porties ze heeft, maar lijkt me zonde om te verkopen als je zelf zoveel (goed passende) merries hebt