Oorspronkelijk gekocht voor mijn dochter die haar ook jaren gereden heeft.
Toen ze op kamers ging werd dat steeds minder en afgelopen zomer is ze er 2 keer heel lelijk afgevallen omdat Nina schrok op buitenrit , aan het bokken sloeg en als Nina bokt is ze een rodeopaard.
Toen we haar kochten als 2.5 jarige flipte ze al bij een deken op haar rug en trapte naar haar eigen staart als die ingevlochten was.
Beenhulpen waren een groot probleem en je benen iets te ver naar achteren betekende rodeo tot je er af lag.
Toch heeft mijn dochter haar met veel plezier ingereden en door gereden al was dat puur recratief.
Tot zomer 2017 dus.
Toen ben ik er opgeklommen.
Ben druk aan het afvallen geslagen en ga daar driftig mee door .
Gelukkig is ze een sterke pony en gaat ze graag aan het werk.
Afgelopen zaterdag les gehad bij Arne en weer een hoop huiswerk mee gekregen.
Iemand maakte een paar mooie foto's dus die wil ik toch even delen.
Begin van de les , Arne uitleggen wie Nina is en waar we staan in de training.

Aan de gang

Luisteren naar de uitleg van Arne

en weer verder proberen

aan het einde toch een leuk beeld

Natuurlijk hebben we ook gedraafd en gegalopeerd en ook daar aanwijzingen gekregen.
En de foto's zijn voor mij heel goed om te zien waar mijn fouten zitten

Het was trouwens ontzettend koud dus ik had ik weet niet hoeveel kleren over elkaar aan
We gaan verder trainen en hopelijk over een paar maanden weer les.
Daarnaast rijd je een shank op 1 hand en niet op 2 met je handen op je bovenbenen, en als je dan op 2 handen wil rijden zorg dan dat je je handen meer bij elkaar houd
Dan word straks de overgang naar 1 hand een heel stuk makkelijker voor jezelf en je paard
, nu nog meer ontspanning krijgen en nageven.
Mijn pony was toen nog nooit naar zoiets geweest en liep zo de bak weer uit, om vervolgens 3/4 van de les heel erg verwoede pogingen te doen bij de paarden naast de bak te gaan buurten
Succes met Nina!