Waarschijnlijk bestaan er al honderden van deze onderwerpen, maar ik wil toch even mijn verhaal kwijt.
Ik ben net 21 en iets langer dan een jaar samen met mijn vriend. Door omstandigheden bij mijn ouders ben ik heel snel ingetrokken bij mijn schoonouders. Mijn vriend werkt voltijds en ik studeer nog. Onze relatie heeft altijd ups en downs gehad, maar de laatste periode zijn er veel spanningen, waaronder de vele discussies over mijn paard.
Ik heb een merrie van 2.5 die ik deze zomer zadelmak wil laten maken. Zelf heb ik hier geen ervaring in, daarom wil ik ze bij mijn lesgeefster in training zetten. Iedereen hier weet dat dit veel geld en tijd kost. Ik heb een studentenjob en kan het wel financieren. Maar nu is er mijn vriend... Hij is niet echt gek van paarden en vind het zotte kosten. Zijn redenering is dat het alleen geld kost, niets opbrengt en ik ze maar als 'huisdier' moet houden.
Op dit moment studeer ik nog, normaal gezien zou ik juni 2019 afstuderen, dus over 1,5j gaan werken. Mijn vriend zegt dat ik dan helemaal geen tijd meer ga hebben voor mijn paard en het gek is om er nu zoveel geld in te steken.
Ik heb altijd een heel goede vriendin gehad die zelf in de paardenwereld zit. Bijna elk gesprek met haar ging wel over onze paarden. Door bepaalde omstandigheden is er een ruzie gekomen en hebben we al een jaar nog amper contact. Zij was de enige in mijn omgeving die deze passie deelde. Op dit moment heb ik dus niemand waarmee ik over mijn paard kan praten of raad kan vragen.
Ik ken haar al sinds de kleuterklas en mis haar ontzettend. Ik zou niets liever willen dan terug contact opnemen en de relatie die we vroeger hadden terug opbouwen. Maar mijn vriend wil dit niet... Hij vindt dat zij geen echte vriendin is, terwijl dat we beiden fouten hebben gemaakt.
Er zijn dus enkele vragen die ik aan jullie wil stellen.
Kunnen jullie je job, gezin en paard combineren? Zowel financieel als in tijd?
En zou ik terug contact opnemen met deze vriendin of toch mijn vriend volgen?
Verzet het maar als het niet juist staat.
Alvast bedankt!!