Het is de bedoeling om jullie op de hoogte te houden van wat wij allemaal samen doen. En het lijkt me erg leuk om over een tijd is door het topic heen te kunnen scrollen en dan te zien waar we vandaan kwamen.
Eind vorig jaar heb ik mijn lieve E pony die ik 5 jaar gehad heb verkocht. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een nieuw paardje. Eentje die in ieder geval geschikt zal zijn voor de springsport, het lieft nog een gup, niet te groot en vooral betrouwbaar.
Vrijwel meteen kwam ik op sporthorses een bloedmooie numero uno merrie tegen die mij ontzettend aan sprak. Mijn vader daarentegen wilde beslist geen merrie, want die miepen zo

De foto waar ik verliefd op werd

Ach ja, het eerste paard wat wat lijkt op internet zal vast en zeker niet het paard worden die je daadwerkelijk gaat kopen. Afijn, ik verder kijken op internet en we hebben heel wat paarden bezocht en uitgeprobeerd, god wat lopen er oplichters bij zeg.. Maar daar ga ik hier verder niet op in

In de tussentijd stuurde ik haast elke week wel een bericht naar de eigenaresse van de numero uno merrie, maar nee er was nog niks duidelijk.
Toen op een woensdag nam ik mezelf voor een laatste keer te vragen of de numero uno merrie nog beschikbaar was of niet, en uiteindelijk was dit het geval ! Vanwege financiële redenen van de kennis ging het hem toch niet worden. Goed nieuws voor ons dus !

Ik had al afgesproken met de eigenaresse van de numero uno merrie om te komen kijken, dus hebben we dit ook gedaan. Zonder al te veel verwachtingen heen gereden, en wauw

Er werd wel gezegd dat ze niet voor elke ruiter geschikt was en dat ze alleen verkocht werd naar een ruiter die er mee overweg kon. Ze kon ook erg heet worden met springen. Ik stapte op en wist niet zo goed wat ik kon verwachten, ze was nog wat ril en schrok een keer maar toen ik eenmaal wist hoe ik met haar om moest gaan had ik zo'n fijn gevoel. Jeetje wat kon dat paard fijn lopen zeg. Wat een geweldig dier.
Mijn vader was zowaar ook weg van haar terwijl het een merrie was, ja echt !
Fototje van het proefrijden

Naar huis gegaan en het erover gehad, maar ik moest haar toch echt zelf betalen en ze lag net wat boven budget. Daarom toch nog wezen kijken naar een ander paard de dag erop, welke uiteindelijk onder onze neus verkocht werd aan anderen

Toch bleef de numero uno merrie aan me knagen en dat was eigenlijk echt het perfecte paardje voor mij. Uiteindelijk heb ik nog geld bij elkaar gekregen om haar echt te kunnen kopen ! Wat was ik blij dat ze er nog was

16 januari heb ik haar gekocht, dus nu precies een maand geleden.
En wat mag ik me gelukkig prijzen !

Ze wordt al bijna 6, in maart. Is +/- 1.63 groot en heeft hiervoor niet super veel gedaan.
Een paar keer BB gesprongen op haar eigen thuisplek (wat ook alweer een jaar geleden is).
Dus echt nog een pup voor haar leeftijd. Maar ze is zo netjes opgevoed en ingereden, echt complimenten naar de oude eigenaren toe !
In vergelijking tot 4 weken terug is ze al ontzettend veranderd, al veel relaxter.
Ze kende de trailer nog niet toen we haar ophaalden maar ze loopt sinds deze week al zelf de trailer op. Ik hoef niet eens meer mee te lopen

We beginnen lekker rustig aan en willen haar vooral uitbrengen in het springen. Maar daarnaast zullen we niet schrikken van een dressuurwedstrijd of een cross ter zijner tijd !
Fototje van de tweede keer springen sinds ze bij ons is!

Dit was ons eerste topic samen hier op bokt. God wat was dat onwennig zeg

[RT-HAW] Onze eerste keer thuis rijden ! Numero uno x peter pan
Hopelijk zijn er wat mensen die ons willen volgen