Ik vroeg me dus nu wat af...
Als je jou paard laat inslapen, voor welke reden dan ook.
Hoe snel zou je dan al een nieuw paard kopen?
Ben benieuwd naar jullie meningen!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
het is niet zo dat die personen hun paard meteen vergeten zijn of het nieuwe paard een 'vervanger' is. 

Anoniem schreef:Wij hebben vorig jaar een paard gekocht nog voor het andere paard was overleden.
Puur omdat wij vonden dat 4 zeer jonge paarden (0, 1 en net 2) niet zonder volwassen leider kon.
Dus het gaat lang niet altijd om het welzijn van de mens en zelfs dan is dat niet iets waar je over moet oordelen.
Jouw kots-poppetjes vind ik zelf wel erg respectloos.
Dat is niet nodig simpelweg omdat een ander jouw mening niet deelt.
maar hoe iemand een verlies verwerkt, kan jij niet over oordelen of bepalen. Als die mensen echt beter met de situatie kunnen omgaan en sneller alles een plaatsje kunnen geven als ze meteen aan de slag kunnen gaan met een ander paard, waarom niet? Moeten ze dan echt ongelukkig zijn omdat anderen het respectloos vinden?

immanuela29 schreef:Wat het ook gewoon is, ik vind het niet eerlijk naar het paard toe. Ik weet dat ie er dan al niet meer is. Maar toch. Ik zal niet snappen dat je er zo snel al overgaat naar een ander. En ik snap wel dat het kan helpen met het rouwen. Maar mensen buiten de paardenwereld kunnen het zo zien; 'oh dat meisje, haar paard is net dood, oh maar ze heeft al een nieuwe. Niks aan de hand. Gaat alleen om het rijden, en niet om het dier.' Ik weet dat dit niet is hoe ze het eruit willen laten zien.
P.S. als je al een nieuw paard hebt, vóórdat je je andere paard kwijtraakt, dan is het een heel ander verhaal.
@minikatje nope.
Ik heb gelukkig 3 super leuke verzorgpaarden, dat doet al veel maar is niet hetzelfde. Soms zie ik iets leuks voorbij komen en dan kriebelt het toch om weer iets voor mezelf te hebben! Iedereen is daar anders in, ik ken ook mensen die nooit meer een paard hebben gekocht nadat ze hun eerste paard moesten afgeven en anderen die na een paar weken weer een nieuwe hadden. Is maar net hoe je je erbij voelt en als je net iets tegen het lijf loopt.... immanuela29 schreef:Wat het ook gewoon is, ik vind het niet eerlijk naar het paard toe. Ik weet dat ie er dan al niet meer is. Maar toch. Ik zal niet snappen dat je er zo snel al overgaat naar een ander. En ik snap wel dat het kan helpen met het rouwen. Maar mensen buiten de paardenwereld kunnen het zo zien; 'oh dat meisje, haar paard is net dood, oh maar ze heeft al een nieuwe. Niks aan de hand. Gaat alleen om het rijden, en niet om het dier.' Ik weet dat dit niet is hoe ze het eruit willen laten zien.
P.S. als je al een nieuw paard hebt, vóórdat je je andere paard kwijtraakt, dan is het een heel ander verhaal.
@minikatje nope.