Ik heb een vraag ik ben nu 16 jaar en wil onwijs graag een eigen paard. Mijn ouders willen mij er geen geven wat ik snap.
Kan het mogelijk zijn om een eigen paard te houden ik heb zelf een bijbaan en heb zakgeld enz. Ik heb alle kosten al uitgerekend de stalling is 255 euro. En anders wil ik nu alvast gaan sparen en dan rond mijn 19 e als ik een echte baan heb pas mijn paard kopen is dat handiger of heeft er iemand tips voor mij?
Alvast bedankt voor de reactie
Sowieso kost een paard een hoop geld; naast de stalling heb je ook onverwachte dierenartskosten, en de kosten aan lessen, tuig en andere spullen wat ook snel kan oplopen. Als je ouders je niet kunnen helpen bij onverwachte kosten, is dat een flink risico. Maar daarnaast, je leven gaat waarschijnlijk enorm veranderen de komende paar jaar. Van middelbare scholier word je straks student en ga je misschien op kamers. Die verandering zou ik even afwachten, daarna kan je veel beter bepalen of een eigen paard nog steeds bij je past.
hebben een heerlijke tijd gehad bij ons in de wei en kwamen absoluut verder niks te kort, lang leve de lol, maar das ook alles