6 Juni 2017 heb ik mijn oude wedstrijdpaard over kunnen kopen omdat hij op de nominatielijst voor de slacht stond. Ik was in de 10 jaar dat ik hem "kwijt" was meerdere malen aan de deur geweest om hem over te kopen, helaas was hij in die tijd nooit te koop.
In die jaren zag ik hem steeds verder wegkwijnen en wat deed dat pijn.
Totdat ik in Mei een telefoontje kreeg van de verzorgster die daar nog reed. Hij en 2 andere paarden zouden zeer binnenkort opgehaald worden voor de slacht en dat kon ze niet over haar hart verkrijgen.. Of ik misschien interesse had om een -of meerdere- over te nemen? Zijzelf zou ook eentje overnemen.
Ik ben eind mei gaan kijken, want kijken kan geen kwaad toch...? En toen had ik opeens een paard gekocht..
Of ja wat er nog van het paard over was..
Hij was wel mager, maar stond nog droog op de benen en had een sterk hart. Hij was nog wakker ondanks zijn loomheid en herkende mij meteen. Het risico wou ik wel nemen.
Bij het ophalen ben ik eerst direct naar de DA gereden om zijn missende entingen te geven en om even na te laten kijken of zijn hart en longen goed waren.
Bij aankomst maar wat eten gegeven en een goede poetsbeurt en toen een inventarisatie gaan maken, wat heeft hij nu nodig en wat op de lange termijn..

Mager? Check.

Diezelfde week een afspraak gemaakt met de DA om de tanden te komen doen, bloedtesten af te nemen en een wormonderzoek te doen.

En een Hoefsmid om zijn hoeven aan te pakken:

In afwachting van de onderzoeken restte mij niets anders dan hem goed te voeren zodat zijn darmen weer goed op gang kwamen en vertroetelen.
Tevens kokosolie en eucalyptus olie gekocht bij de tuinen om zijn (zomereczeem?) schuurplekken te behandelen:

http://i67.tinypic.com/wjvszk.jpg
http://i68.tinypic.com/35d2i6s.jpg
Ik had het geluk dat ik hem relatief goedkoop bij een kennis op de wei mocht zetten zodat hij daar aan kon sterken.
Het was begin juni maar hij stond te bibberen op de wei; vandaar dus met een deken op.

Oke, even genoeg voor nu. Volgende keer weer een stukje zoals de bloeduitslagen en wormuitslagen!
Arm dier, wat ontzettend onnodig om ze zo te verwaarlozen. Fijn dat je hem over hebt kunnen nemen!