Dit is Lizz, 4 jaar oud en sinds veulen af aan mijn beste vriendin.

Destijds zou ik Lizz zelf overkopen maar in een hele korte periode ging er vanalles mis. Lizz was van een paardenmelkerij die ook huifkartochten deed en de eigenaar kwam onder de huifkar terecht waardoor ze door alle omstandigheden de veulens (waaronder Lizz) en een aantal paarden hebben moeten verkopen. Ik was toen te jong en had te weinig tijd en geld om haar meteen te kunnen kopen waardoor ik haar verloor. Via bokt en andere social media ben ik haar weer gaan zoeken en na een aantal maanden, zeg maar gerust een jaar had ik haar eindelijk weer gevonden. De eigenaar van de shetlander die ik toen verzorgde heeft haar toen gekocht. Ik zielsgelukkig was weer terug bij mijn allerbeste maatje.

We hebben een geweldige tijd gehad en hebben deze nu nog steeds. Ik heb haar zelf alles geleerd van rijden tot vrijheidsdressuur en (bijna) dagelijks was ik er te vinden. Alles ging helemaal goed tot 2 dagen geleden. Ik kreeg het bericht dat ik de keuze had haar te kunnen overkopen, of haar (opnieuw) te laten gaan. Haar laten gaan kan er bij mij echt niet in en ik zal er dan ook alles aan doen dat niet te laten gebeuren. Ze is een deel van mijn leven en dat kan en wil ik niet weer verliezen. Lizz verdient het niet om weer van plek naar plek te gaan wie weet waar ze terecht komt en ik wil haar ook niet alweer kwijt raken.
Het geld om haar te onderhouden heb ik (heb ook al een plek waar ze kan staan), de kosten die erbij komen word dan elke maand geld voor aan de kant gelegd, maar dit zag ik totaal niet aankomen waardoor ik er ook nooit over na had hoeven denken om te gaan sparen voor iets wat ik weer kwijt zou kunnen raken.
Heel veel liefs, Denise & Lizz