Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Je kunt de voor-en nadelen naast elkaar zetten, schrijf dit duidleijk voor je op. Ook waarom je twijfelt en waarom je hem wel zou willen kopen. Zorg dat je alles duidelijk hebt voor jezelf en neem dan een beslissing! Haha nogmaals gek om als 14 jarige advies te geven
sat_nath schreef:Misschien gek dat je van een 14 jarige advies krijgt, maar heb wel een tip voor je!Je kunt de voor-en nadelen naast elkaar zetten, schrijf dit duidleijk voor je op. Ook waarom je twijfelt en waarom je hem wel zou willen kopen. Zorg dat je alles duidelijk hebt voor jezelf en neem dan een beslissing! Haha nogmaals gek om als 14 jarige advies te geven
danzzz schreef:sat_nath schreef:Misschien gek dat je van een 14 jarige advies krijgt, maar heb wel een tip voor je!Je kunt de voor-en nadelen naast elkaar zetten, schrijf dit duidleijk voor je op. Ook waarom je twijfelt en waarom je hem wel zou willen kopen. Zorg dat je alles duidelijk hebt voor jezelf en neem dan een beslissing! Haha nogmaals gek om als 14 jarige advies te geven
De jeugd heeft de toekomst! Wijze woorden, van een 14 jarige, zegt deze oude taart van bijna 50
) maar uiteindelijk werden we maatjes met ontzettend veel respect voor elkaar en vertrouwen.lnvdh schreef:ja daar heb je een punt hoor maar de voor en nadelen zijn even zwaar dat is het probleem
voordeel.. hij is lief, wilt graag werken en is nooit sjagerijnig, heb een klik met hem en kan erg om hem lachen, ken hem nu drie kwart jaar dus ken hem al aardig. ben niet bang voor hem
nadeel, hij is gigasterk,( en maakt hier soms gebruik van) heeft soms een behoorlijke eigenwil waardoor mijn dochter hem niet kan houden en is rijtechnisch echt een beginner en is erg lomp. mijn dochter kan er nog weinig tot niets mee en ik vraag me af of hij ooit die sterke kant van hem los zal laten of dat ik hem daarin nooit zou kunnen vertrouwen met mijn dochter alleen.
dus...... ik kom er niet uit....
Misschien dat je een proeftijd af kunt spreken met de eigenaar? Dat je het een maand probeert en als het niet lukt/gaat dat eigenaar hem terug neemt?
Buiten dat lijkt het me ook leuk dat we samen aan de slag gaan en mss met de tijd dat ze alleen kan. Dat kan nu echt nog niet. En soms vraag ik me af of dat ooit gaat komen. Gister was hij superbraaf tijdens het rijden en in de stal maar rijtechnisch is het nog zoveel werk. hij kan alleen een stap draf en galop en een gebroken lijn, een volte is echt nog een ei en over de rest hebben we het maar niet. Is het dan wel leuk voor mijn dochter om deze pony te nemen. Ik kan me voorstellen dat het voor haar leuk is als het dier al wat meer kan zodat zij verder kan groeien. voor mezelf denk ik dat soms ook... Hij leert op zich niet snel maar doet wel zijn best. Gister uiteindelijk gelukt om drie passen schouder binnen waarts te krijgen. Ik heb eraan gedacht om hem door te laten rijden door een prof maar dan nog weet ik niet hoe zijn sterke gedrag zich zal ontwikkelen. Mijn dochter is nu al met veel dingen een leider geworden in die drie weken dus daarin denk ik dan.... zet ff door... probeer het gewoon, je kan hem altijd nog zelf verkopen....het is nu ook winter dus ze zijn fris. maar ja.... het was fijn geweest als er al wat meer knopjes op zaten en hij iets minder sterk was geweest...