Ik ben 13 en heb verzorgshetlanders gehad waarvan een 2/3 en we hebben een begin gemaakt met het beleren toen ze helaas weg gingen. Ik heb dus ervaring met jonge pony's. Ook heb ik ervaring met allerlei soorten en maten paarden en pony's, zowel aan de hand als erop en zal het te weinig ervaring in dat opzicht hebben geen punt zijn. Oh btw ik heb 5 jaar ervaring met al die paardjes
Ik ben mij heel goed bewust dat als ik hem aanschaf, dat alles direct goed aangeleerd moet worden, en als er iets mis gaat bij wat dan ook en hij een trauma oploopt dat dit erg moeilijk te overwinnen zal zijn als dit al lukt. Daarom zijn mijn twijfels ook zo groot.
Het is zeker niet mijn bedoeling om op hem te rijden, ik weeg 50 Kilo en ben 1.67 dus echt te lang en zwaar voor een A welshje, maar als we er aan toe zijn misschien we, ooit rustig voor de afwisseling mennen.
Zouden jullie zeggen; je bent er klaar voor, of toch maar een oudere aanschaffen?
[het is nog niet zeker dat ik een pony mag maar als ik de juiste verantwoordelijk heid heb en weet wat ik doe en dit laat zien aan mijn ouders is de kans groot. Ik wil hem alleen absoluut niet verpesten..]
Liefs,
merelxsuri
En het is een heerlijk paard, we kunnen meer dan prima door 1 deur, hij is lief, grappig, intelligent, kritisch enz enz alles wat ik ook ben en waardoor het ook goed klikt. Maar ik ben elke dag blij dat hij al "gevormd" was toen ik 'm vond.
En in de eerste klas lijkt het echt nog mee te vallen qua huiswerk en toetsen, maar in de 2e en 3e ga je meer tijd nodig hebben voor school, dan doe je de pony er ook geen plezier mee als je hem alleen bij wijze van spreken als grasmaaier houdt, omdat je geen tijd hebt echt met hem aan de slag te gaan.