Paardlief gaat natuurlijk mee. En dat is een uitdaging! Dus een tijdje terug begon mijn zoektocht naar stallen. En ik neem jullie graag in het hele proces mee.
Paspoortje:
Jim
Haflinger
Ruin
1 januari 2005 (dat maakt hem met de verhuizing 13 jaar jong)
Onderdanig en enorm sociaal naar andere paarden
Allergie voor huisstofmijt, voedermijt, hooimijt en een paar pollen, waardoor hij 24/7/365 naar buiten moet
Western en buitenrijden
Wordt dik van gras, is kieskeurig met krachtvoer, gevoelig op graan
Mijn eisenlijstje voor een stal:
Max 30 min vanaf Dieren
24/7 buiten, bij voorkeur Hit Actief of Paddock Paradise
In een groep
Mogelijkheid om eigen krachtvoer te geven. Dit kan ik zelf geven, hoeft niet per sé door pensionhouder gedaan te worden.
(Zo goed als) onbeperkt ruwvoer
(Buiten)bak, liefst met verlichting
Loopafstand van het bos (kwartiertje rijden)
Volpension zolang ik nog in de Randstad werk
Kast of ruimte voor een westernzadel en overige spullen. Of ruimte om zelf een kast mee te nemen (is al aanwezig)
Max 250,- (al is daar wel iets mee te schuiven)
Jim staat nu in een mini paddock paradise. Een verharde plaats met hooistation, een doorloopstal en een zandpaddock. Hij staat hier met 5 andere paarden. Hij doet het super in de groep. Verhuizen is voor hem heel ingrijpend, hij is introvert en snel onzeker. Ik sta pas een jaar op mijn huidige stallen en sinds de zomer durft hij zich eigenlijk pas een beetje open te stellen naar mensen. Met de paarden gaat het wel heel makkelijk. Hij kent het kuddegedrag goed, is heel sociaal, maakt echt vriendjes, kroelt, speelt, enz.
Zijn huidige stalling.