Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
troi schreef:Het gebrek aan geld is natuurlijk de reden dat er niet meer asielen zijn. Tenzij jij een dikke bankrekening hebt of beroemd bent waardoor mensen geld aan jouw doel doneren is het gewoon niet te betalen..
Vette pech!

Straww_ schreef:Misschien crowdfunding? Daar zijn al een hoop kleine bedrijven mee geholpen.
Qua naamsbekendheid hoef je nu nog niet zoveel te doen, daar zou ik pas aan beginnen als je al iets hebt (een locatie bijvoorbeeld). Maar een paar ideeën zijn om op evenementen te verschijnen (als stand, laten zien wat je doet), grote websites/tijdschriften aanschrijven of ze wellicht een interview willen doen (soms hebben ze zelf ook ideeën, zoals bijvoorbeeld iets op sociale media), bloggers/vloggers hebben ook een grote impact.
Mist schreef:wat versta je onder een paardenasiel ? ongewenste paarden opvangen en herplaatsen of een permanente opvang (in welk geval je heel snel vol zal zitten) ? want in tegenstelling tot een hond/kat heeft een paard een slachtprijs, en mensen hebben liever een paar honderd euro in hun hand dan dat ze een paard gratis weggeven aan jou. Los van enige medische kosten kun je volgens mij zoiets alleen maar doen als je zelf de faciliteiten al hebt.
En dan nog voor de herplaatsing van weidemaatjes is weinig animo, zeker niet als mensen er voor moeten betalen (want kosten eten/hoefsmid/ontwormen etc etc heb je toch) Toch zul je een redelijk bedrag moeten vragen anders eindigen ze alsnog bij de slacht.
Nadeel van Belgie is dat er helemaal geen georganiseerde dierenbescherming is, er is geen landelijke organisatie, slechts voornamelijk particuliere initiatieven, de een beter dan de andere.
Ik heb jarenlang vrijwilligers werk gedaan in een belgisch asiel, de eigenaresse had het huis al en de krappe hectare en wij vingen dus ook ponies, ezels, varkens op. De subsidie van de gemeente was 138euro per jaar!!! Daarmee kon de politie dan ongelimiteerd in beslag genomen staffords dumpen bij ons.
Dit asiel draaide op vrijwilligers, niet alleen voor de hokken, beweging vd honden etc maar ook het organiseren van rommelmarkten, op de kerstmarkt staan met kerststukjes alles om maar geld binnen te harken. Gelukkig waren er een paar oude welgestelde dametjes die ons regelmatig substantiele giften gaven. Dierenartsen die consultkosten niet rekenen, korting bij castraties/sterilisaties. Zo heb ik ook eens 25.000euro aan bouwmaterialen losgepeuterd bij een bedrijf waar ik werkte zodat we de hokken konden upgraden en uitbreiden.
ben je psychisch bestand tegen alle ellende die je tegen zult komen ? Ik kon bv nooit aan de balie staan, de stoppen slaan bij mij los als er een familie komt die een kat komt dumpen omdat zijn rode kleur niet bij het nieuwe bankstel past, of dat een familie de zoveelste hond komt afstaan net voor de vakantie met de mededeling dat ze als ze terug zijn wel weer een pup nemen omdat dat zo leuk is voor de kids....en dan vragen ze nog fluisterend "wil je aub niet zeggen tegen mijn kinderen dat hij ingeslapen zal worden ? daar worden ze verdrietig van!" Ja echt meegemaakt, ik kan er niet tegen, laat mij maar hokken schoonmaken heel de dag. (overigens lieten we nooit dieren inslapen tenzij medisch noodzakelijk maar dat terzijde)
Misschien moet je eens contact opnemen met manegepaardenpensioenfonds.nl die vangen oude paarden op maar volgens hun model zoeken ze eerst een sponsor zodat de kosten gedekt zijn.
Ik vind het een nobel streven, en ik hoop dat het je lukt maar het zal niet makkelijk zijn.
MoppieFilou schreef:Misschien is het ook een idee om het op te richten met andere mensen samen, zodat je het geld bij elkaar kan leggen. Maar dan zit je natuurlijk wel met het probleem dat je altijd rekening moet houden met hen want dan is het asiel ook van hen.
bakkabouter schreef:Hipponatura schreef:- Anegria
- The old horses lodge
- Vogel- en zoogdierenopvangcentrum Heusden-Zolder
Deze 3 aanschrijven en vragen hoe zij het gedaan hebben? Of ben ik dan te simpel?
Ik wil ook leren over hun werking en dergelijke, dus hoop dat ik bij ze allemaal kan langsgaan om kennis te maken en vragen te stellen
Riel schreef:Wil jij dit doen om geld te verdienen (zodat je kan overleven)? Of wil jij dit doen als hobby naast je gewone werk? Heb je de gronden / stallen / ... ter beschikking? Willen en kunnen je ouders je in geval van nood financieel ondersteunen? Heb je een levenspartner of iemand anders die hierin wil meestappen?
Indestal schreef:Ik denk dat het een penny droom is, excusez moi...
Ga anders eens kijken of je via de dierenbescherming mag gaan werken, dan kun je je opgeven om in beslag genomen paarden op te vangen en op te knappen...
Hipponatura schreef:Ik wil daarnaast nog een andere job uitoefenen om mezelf te voorzien. Momenteel nog geen gronden ter beschikking. Mijn 1ha is te klein. Een levenspartner heb ik niet (ook geen behoefte aan lijkt mij op deze moment). Ik ben dan ook nog aan het studeren (zelfstandig student). Dat paardenasiel is mijn ultieme droom en ik zal er ook hard naartoe werken om dat verwezenlijkt te krijgen. Maar alles in kleine stappen. Dus als ik mensen kan bewustmaken en gelijk gestemde zielen kan meekrijgen, dan kan je al een hoop bereiken.
Riel schreef:Hipponatura schreef:Ik wil daarnaast nog een andere job uitoefenen om mezelf te voorzien. Momenteel nog geen gronden ter beschikking. Mijn 1ha is te klein. Een levenspartner heb ik niet (ook geen behoefte aan lijkt mij op deze moment). Ik ben dan ook nog aan het studeren (zelfstandig student). Dat paardenasiel is mijn ultieme droom en ik zal er ook hard naartoe werken om dat verwezenlijkt te krijgen. Maar alles in kleine stappen. Dus als ik mensen kan bewustmaken en gelijk gestemde zielen kan meekrijgen, dan kan je al een hoop bereiken.
Met je 1ha kan je eventueel eens informeren of je iets kunt betekenen als gastgezin voor die ezelopvang?
Verder kan je alleen maar hard werken en sparen zodat je een huis kunt kopen met voldoende grond/stallen. Als je later een levenspartner hebt dan is het ook belangrijk dat hij hierin wil meegaan. Zoiets kan alleen maar lukken als je wederhelft het ook mee wil dragen.