maar sinds een paar dagen bijt ze eerst ook maar alleen bij het aansingelen en nu bijt ze bij bijna alles ze schopt ook maar ik verbeter wel consequent ze is tijdens de buitenrit gewoon een berg op gegaloppeerd en wil steeds harder heeft iemand tips
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Destination schreef:spookyjim schreef:Het kan zijn dat ze ergens pijn heeft. Misschien even door de dierenarts laten kijken?
Niet elk paard heeft pijn als ze moeilijk gaan doen, het kan ook een fase zijn...
Doet ze dit alleen bij jou of ook bij anderen?
Elpharo schreef:Hoi hoi, hoe lang heb je haar al? En hoe oud ben je zelf (is soms handig voor het inschatten van wat je zelf kan oplossen en wat niet). Heel vervelend dat ze dit doet voor je, dat maakt het minder leuk om wat met haar te doen denk ik.
_Tristan schreef:Kan heel veel zijn dat bijten. Aansingelen is ten eerste gewoon niet fijn voor een paard, daarom moet je het heel rustig en gaatje voor gaatje doen. Een berg op galopperen is voor een paard makkelijker dan een berg op stappen maar het is wel belangrijk dat ze naar jou blijft luisteren en dit alleen doet als jij dat toestaat.
jorike14 schreef:Dat met het aansingelen had ik ook en kan ik je misschien mee helpen. Paarden hebben als je de singel te ver naar voren legt er een dun velletje tussen zitten, ik leg de singel nu iets naar achter en trek het vel strak door het been van mijn pony op te tillen en naar voren te trekken. Dan zit het vel niet meer tussen de singel en dan knelt het niet. Verder over het happen, heb je een merrie? En is er een mogelijkheid dat ze drachtig is? Het kan ook zijn dat ze pijn heeft en zichzelf wilt beschermen. Wel maar dat ze zo doet en ik hoop dat je gauw een oplossing vindt!
sardientje schreef:Elpharo schreef:Hoi hoi, hoe lang heb je haar al? En hoe oud ben je zelf (is soms handig voor het inschatten van wat je zelf kan oplossen en wat niet). Heel vervelend dat ze dit doet voor je, dat maakt het minder leuk om wat met haar te doen denk ik.
op haar profiel staat dat ze 58 is![]()
Ts; het kan dat ze las heeft ergens van. eventueel haar rug? vervelende drukplek onder het zadel?
gooit je paard haar hoofd erg omhoog tijdens het galopperen?
Dan kan het zijn dat ze haar rug wegdrukt om te ontlasten.
Laat DA even kijken.
Elpharo schreef:Hoi hoi, hoe lang heb je haar al? En hoe oud ben je zelf (is soms handig voor het inschatten van wat je zelf kan oplossen en wat niet). Heel vervelend dat ze dit doet voor je, dat maakt het minder leuk om wat met haar te doen denk ik.
Destination schreef:spookyjim schreef:Het kan zijn dat ze ergens pijn heeft. Misschien even door de dierenarts laten kijken?
Niet elk paard heeft pijn als ze moeilijk gaan doen, het kan ook een fase zijn...
Doet ze dit alleen bij jou of ook bij anderen?
SuperAssie schreef:In je profiel staat dat je op manege ten Eysden rijd, die ken ik toevallig. Staat je paard daar ook gestald? Zo ja dan zou ik je aanraden eens te vragen aan de staleigenaren of lesgevers om eens te kijken wat je paard doet.
Ik heb een vermoeden dat jij gewoon niet consequent genoeg bent om je paard in bedwang te houden, en dat je hier heel hard aan moet werken.
Ook zou ik even tegen je ouders zeggen dat de rug/tanden van het paard nagekeken moeten worden en ook het zadel. Als je zadelpassers in de buurt zoekt kan ik je wel wat adressen geven, evenals een goede tandarts en osteopaat, maar ik ga er van uit dat ze je ook op de manege hierbij kunnen helpen!
Yentaah schreef:Spoiler:
Pony bijt en trapt bij alles wat er gedaan wordt. Er wordt een dierenartsbezoekje geadviseerd en meteen is er niks meer aan de hand en is de pony weer lief. Sorry, maar dat vind ik nou weer zo typisch bij dit soort topics..
Was ze niet gewoon hengstig?