Op naar de Prix St. Georges

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stitchlover

Op naar de Prix St. Georges

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 22:21

Hallo Bokkers,

Inmiddels hebben we onze punten in het ZZ-Zwaar bij elkaar gereden en oefenen we hard voor de overstap naar de Prix St. Georges. Dat we dit zouden bereiken had ik nooit durven dromen, maar het is toch gelukt! Een paar weken terug heb ik een mooie slipjas uitgezocht en vandaag heeft mijn beste vriendin een paar foto's geschoten van ons in wedstrijdtenue!

Ik zal eerst wat meer informatie over ons geven. Mijn paard heet Busted en ik heb hem als 5,5 jarige zadelmak gekocht. Ik heb hem zelf opgeleid en vanaf 2013 zijn we gestart in de B waarna we alle klassen doorlopen hebben. Dit was zowel voor hem als voor mij een leerzame weg. We hebben samen alles mogen ontdekken.

Busted heeft veel 'Go' en souplesse, je merkt dat er tuigbloed door zijn aderen stroomt. We zijn langzamerhand bezig met sluiten en creëren van meer draagkracht. Dit pakt hij heel erg goed op. Het is een gevoelig paard wat graag zijn beste beentje voor zet!

Heel veel plezier met het bekijken van de foto's. Opbouwende feedback mag, maar ik heb les van een heel goede en strenge instructrice die ons top begeleid en op mijn tekortkomingen streng blijft hameren!

Afbeelding
1. Passage, meneer wil het liefst de lucht in klimmen :j

Afbeelding
2. Drafje

Afbeelding
3. Idem

Afbeelding
4. Soms is het net een kanon en wordt hij heel enthousiast

Afbeelding
5. nog een drafje

Afbeelding
6.Appuyement

Afbeelding
7. Galop op diagonaal

Afbeelding
8. Wissel

Afbeelding
9. Drafje

Afbeelding
10. Stukje passage

Afbeelding
11. Knap bekkie!

Afbeelding
12. En helemaal

Bedankt voor het lezen en kijken! Leuke reacties zijn altijd welkom natuurlijk! :j

Edit: op versturen geklikt voordat alle fotos geladen waren :')

AlwaysH

Re: Op naar de Prix St. Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:27

Jaa, jullie zijn zo'n ontzettend gave combinatie! Keep going! <3

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:32

Wat blijft het toch een prachtpaard <3
Ik heb echt diepe respect dat jij je paard zo goed aan de hulpen hebt en 'm zonder sporen/stang zo rond stuurt! Kan menig topruiter een voorbeeld aan nemen, chapeau _/-\o_

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:47

Wauw, wat zijn jullie leuk samen <3 Heel mooi om naar te kijken, prachtige combinatie en erg vriendelijk gereden! En ik vind je nieuwe jasje ook erg mooi! :D

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 06:29

TrIjNiE__ schreef:
Wauw, wat zijn jullie leuk samen <3 Heel mooi om naar te kijken, prachtige combinatie en erg vriendelijk gereden! En ik vind je nieuwe jasje ook erg mooi! :D

Dankjewel voor je complimenten!

AnneJ1995 schreef:
Wat blijft het toch een prachtpaard <3
Ik heb echt diepe respect dat jij je paard zo goed aan de hulpen hebt en 'm zonder sporen/stang zo rond stuurt! Kan menig topruiter een voorbeeld aan nemen, chapeau _/-\o_

Wauw, dankjewel!

AlwaysH schreef:
Jaa, jullie zijn zo'n ontzettend gave combinatie! Keep going! <3

Dankjewel! Sky is the limit, we gaan kijken hoe ver we komen :j

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 06:41

Wauw, erg mooi je nieuwe jasje en wat goed van jullie!
Rare vraag misschien, maar waar rij je die wedstrijden? Kring en regionale wedstrijden kun je niet meer terecht denk ik?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 06:43

Wauw dat zie je echt niet veel!
Zonder sporen
Zonder stang en trens.
Gewoon met een lage neusriem en een bustrens wauw _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 06:57

Hihi idd veel power en go ;)
Leuk stel zijn jullie.!

Persoonlijk zeg ik nu nog een mooie blauwe cap erbij en het plaatje is perfect :D

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 06:58

Oh jaaa ik herkende jullie al van de Facebook actie van Vitalbix! Bevalt het goed?

Ik vind het wel stoer dat jullie vanaf de B zo goed gaan samen! Mag je trots op wezen!

Zeg t niet snel, maar mooie schimmel is hij! :j

En inderdaad zonder sporen en zonder S & T! Zo fijn om te zien. Begint zo lamgzamerhand een uitzondering te worden. Terwijl minder is meer !!! :D

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 07:33

Wijsje schreef:
Wauw, erg mooi je nieuwe jasje en wat goed van jullie!
Rare vraag misschien, maar waar rij je die wedstrijden? Kring en regionale wedstrijden kun je niet meer terecht denk ik?

Hee dankjewel! Geen rare vraag hoor wij rijden voornamelijk in west Brabant. Binnen fatsoenlijk bereik wordt 1 a 2 keer per maand wel een wedstrijd uitgeschreven. Daar probeer ik ze dan mee te pakken!

JoycexEnya schreef:
Wauw dat zie je echt niet veel!
Zonder sporen
Zonder stang en trens.
Gewoon met een lage neusriem en een bustrens wauw _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dankjewel! Why change a winning team he. Dit werkt goed voor ons, al zie je het eigenlijk nooit inderdaad :j

R_emkee schreef:
Hihi idd veel power en go ;)
Leuk stel zijn jullie.!

Persoonlijk zeg ik nu nog een mooie blauwe cap erbij en het plaatje is perfect :D

Dankjewel! Zou het dan niet te blauw worden denk je? Ik heb nu als wedstrijdcap een fluweelachtig zwarte zodat deze bij mijn laarzen past. Heb er eigenlijk nooit aan gedacht dat blauw ook mooi zou kunnen staan erbij :P

Roos_M schreef:
Oh jaaa ik herkende jullie al van de Facebook actie van Vitalbix! Bevalt het goed?

Ik vind het wel stoer dat jullie vanaf de B zo goed gaan samen! Mag je trots op wezen!

Zeg t niet snel, maar mooie schimmel is hij! :j

En inderdaad zonder sporen en zonder S & T! Zo fijn om te zien. Begint zo lamgzamerhand een uitzondering te worden. Terwijl minder is meer !!! :D

Dankjewel voor je complimenten! Vitalbix bevalt ons echt super! Hij is er heel erg van opgeknapt, doet precies wat het beloofd en in een ruime maand tijd is er ruim 50 kg voornamelijk spieren bijgekomen. Ik wil niet anders meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 07:48

Leuk dat jullie zo goed gaan.
Als ik een tip mag geven. Ik vind op alle foto's dat er te weinig voorwaarste beweging in zit. Je kunt dat vooral op foto 1 en 9 zien. De beweging is meer terug gericht dan dat de beweging voorwaarts is. M.a.w. riijdt hem meer naar je hand toe i.p.v. hem terug te rijden.
Veel succes!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 07:48

Knap hoor vanaf de B tot dit niveau samen! Hele aansprekende combinatie zijn jullie en inderdaad fijn om te zien zo vriendelijk. Ben wel benieuwd naar een filmpje eigenlijk.

Wat voor een afstamming heeft je paard?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 08:04

Grobbebol schreef:
Leuk dat jullie zo goed gaan.
Als ik een tip mag geven. Ik vind op alle foto's dat er te weinig voorwaarste beweging in zit. Je kunt dat vooral op foto 1 en 9 zien. De beweging is meer terug gericht dan dat de beweging voorwaarts is. M.a.w. riijdt hem meer naar je hand toe i.p.v. hem terug te rijden.
Veel succes!

Dankje, qua voorwaartsheid kan ik me er niet helemaal in vinden. Ik zie op de fotos waarop ik hem niet bewust terugrij een toegestane hand die Busted netjes volgt in het lijf. Wellicht dat ik zelf nog moet oefenen ook in passage mijn handen meer naar voren te houden. Dat is voor mij ook nog zoeken, omdat we met zo'n sterke verzameling nog niet zo lang bezig zijn.

Elisa2 schreef:
Knap hoor vanaf de B tot dit niveau samen! Hele aansprekende combinatie zijn jullie en inderdaad fijn om te zien zo vriendelijk. Ben wel benieuwd naar een filmpje eigenlijk.

Wat voor een afstamming heeft je paard?

Dankjewel voor je complimenten! Ik heb wel een filmpje van deze dag, moet alleen nog even kijken hoe ik die hier op bokt kan krijgen.
Qua afstamming is hij een DemocraatxFabricius

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:08

Grappig dat tuigpaarden bloed er achter, dat is wel vaker een succesvolle combinatie. Ik ben benieuwd of het lukt met het filmpje.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:19

stitchlover schreef:
Roos_M schreef:

Dankjewel voor je complimenten! Vitalbix bevalt ons echt super! Hij is er heel erg van opgeknapt, doet precies wat het beloofd en in een ruime maand tijd is er ruim 50 kg voornamelijk spieren bijgekomen. Ik wil niet anders meer!

Ik wou net zeggen... Wat een krachtpatser is hij geworden zeg! Hij was al imponerend maar hij is duidelijk flink uitgezwaard in positieve zin. Ik had al even teruggekeken naar een eerder topic van je of ik het goed zag.
Wat bijzonder dat je dat zo goed met voer aanpassingen voor elkaar hebt gekregen. Je moet zelf deze galop op de diagonaal foto eens vergelijken met die in je ZZ-licht debuut topic ;)

Prachtige foto's van een van m'n favoriete bokt combinaties. Sympathiek en fijn gereden. Heel veel succes in de PSG! Slipjas staat prachtig!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:37

Wat fijn om naar te kijken!
Ik zie toch duizendmaal liever dit dan die dure dressuurpaarden met die idiote bewegingen die tegenwoordig zo 'in' zijn.
Succes verder ts.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:42

Heerlijk om naar te kijken, hier wil ik wel meer van zien! Een cap met blauw erin zou het helemaal afmaken. :j

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 09:48

Elisa2 schreef:
Grappig dat tuigpaarden bloed er achter, dat is wel vaker een succesvolle combinatie. Ik ben benieuwd of het lukt met het filmpje.

Ja ik zie er zelf ook vaak andere leuke combinaties van! Het is gelukt, ik heb hem even op mijn youtube gezet. Hier een linkje:
https://www.youtube.com/watch?v=-EOaVBcp63A&feature=youtu.be

Goof schreef:
Ik zie toch duizendmaal liever dit dan die dure dressuurpaarden met die idiote bewegingen die tegenwoordig zo 'in' zijn.
Succes verder ts.

Dankjewel! Soms is dat op wedstrijd en training wel lastig consequent om in de comfortzone van je paard te blijven. Die van mij oogt heel relaxed in zijn werk terwijl ze naar mijn idee vaak juist liever meer poeha en hectiek zien (bij wijze van spreken). Daar sta ik juist niet voor.

MariekeS_ schreef:
Ik wou net zeggen... Wat een krachtpatser is hij geworden zeg! Hij was al imponerend maar hij is duidelijk flink uitgezwaard in positieve zin. Ik had al even teruggekeken naar een eerder topic van je of ik het goed zag.
Wat bijzonder dat je dat zo goed met voer aanpassingen voor elkaar hebt gekregen. Je moet zelf deze galop op de diagonaal foto eens vergelijken met die in je ZZ-licht debuut topic ;)

Prachtige foto's van een van m'n favoriete bokt combinaties. Sympathiek en fijn gereden. Heel veel succes in de PSG! Slipjas staat prachtig!

Ja inderdaad! ik heb ook iedere week een standfoto gemaakt sinds ik voer, het verschil is ongelooflijk!.
Bedankt voor je complimenten!

Wijslander schreef:
Heerlijk om naar te kijken, hier wil ik wel meer van zien! Een cap met blauw erin zou het helemaal afmaken. :j

Dankjewel!!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:58

Wauw wat ontzettend gaaf! Echt onwijs knap hoe je hem rondrijd, keep on going *\o/*

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:01

Wat zijn jullie leuk samen! Onwijs leuk paard! :D

Ik heb jou langs zien komen op facebook, kan dat? Met je nieuwe slipjas.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:02

Prachtige combinatie! Succes samen!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:04

Wat een onwijs gaaf paard. Succes samen

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:09

Wat een kanon is het inderdaad :) Zijn draf lijkt mij ook niet heel gemakkelijk uitzitten :+ als ik dat zo zie op de film, je zit veel makkelijk in de galop, ziet er gelijk een stuk stiller uit ook :) Bijzondere combinatie zijn jullie! Fijn om naar te kijken :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:11

Goof schreef:
Succes verder ts.

Nou, ik vind dat hij anders met heel veel (Tuiger?) power loopt hoor! <3

Marit_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:20

Wow wat een onwijs gaaf paard heb je daar onder je kont! <3
Wat voor ras is hij? (Of heb ik daar overheen gelezen? :+ )