Aangezien ik al een tijdje aan het twijfelen ben over de vraag; 'wat voor een paard moet ik kopen', dacht ik dat het misschien handig was om een topic hierover te maken, zodat je elkaar advies kan geven.
Sommige die mij herkennen van mijn Fries Namke weten dat ik haar ben verloren 3 maanden geleden in een koliek operatie. Nu ben ik rustig rond aan het kijken voor een volgend paardje. Het heeft geen haast omdat ik nog in een verwerking- en rouwproces zit. Toch zou het wel fijn zijn als ik een ander paard had waar ik mij aan kan binden en een band op te bouwen, zodat je verdriet toch deels gevuld wordt. Het is nooit een vervanging van, maar meer iets nieuws opbouwen. Ik rijd momenteel een paard bij, maar als het je eigen is motiveert het toch meer (is mijn mening, aangezien ik al een eigen heb gehad
)Al voordat ik Namke kocht had ik een droom die ik nu graag wil laten waarmaken. Een allround sportpaard om verschillende wedstrijden mee te rijden. Ik ben erg van de afwisseling en wil dan ook alles met dit paard doen, dressuur, springen, wedstrijden, buitenritten, het kan allemaal zo gek niet. Met Namke sprong ik erop, zonder iets en tufde ik ermee weg.
Aangezien ik weinig budget heb zit ik te twijfelen tussen een paard t/m 10 jaar of een veulen/jaarling te kopen. Met een veulen/jaarling vind ik het altijd spannend omdat je geen idee hebt hoe het gaat uitgroeien. Een ouder, beleerd paard kunnen vaak een stuk duurder zijn. Daarom zal ik even mijn eisen lijstje uittypen

- Minimaal 1.70 cm (aangezien ik 1.80 cm ben)
- Allrounder
- Geen schimmel van kleur
- Lief en knuffelig karakter
- Wat meer pit met rijden
- Niet bang aangelegd
- Leeftijd t/m 10 jaar
- Gezond
- Budget tussen de 0 en 4.000 (Eventueel meer zou kunnen, maar moet ik meer sparen
)Wat zouden jullie aanraden? Welk ras, welke leeftijd en waarom? Misschien kennen jullie op het moment een paard wat te koop staat en aan mijn lijstje voldoet. Ik zoek een nieuw zielsmaatje

ook al hoeft het in die prijsklasse niet voor je verzekering röntenlogisch, zou ik wel altijd doen.
. Ik kom eigenlijk wel overeen met alle 3 de dingen die jij noemt. Onzekerheid iets minder. Ik heb niet heel veel geduld, heb het wel geleerd te hebben over de jaren. Ik rijd nu een paard wat niet echt pit heeft, dus ik zoek wel naar een paard die wel meer 
ik ben eerst een jaar met de gezondheid van mijn paard bezig geweest... hier worden de simpele renpaarden verkocht tussen de 750 en 1500 pond. De betere liggen dus hoger.
Het hoeft geen paard te zijn met de beste papieren, als het maar gezond is.