Ergens eind juli / begin augustus komt na lang wachten eindelijk mijn droom uit!
Dan komt mijn paard, die in ik maart al gevonden heb, eindelijk echt naar mij toe
Ze heeft nu nog een veulen, dus vandaar dat ik zo lang moest wachten.In de tussentijd natuurlijk veel gelezen over van alles. Maar met sommige dingen toch wel onzeker, dus vandaar dat ik hier een topic open. Hier zit natuurlijk veel kennis en ervaring, door alleen te lezen heb ik hier al veel geleerd, waarvoor dank
Zo heb ik bijvoorbeeld gelezen dat het slim is om weerstandsverhogende middelen te geven omdat ze door de stress van de verhuizing makkelijk ziek kunnen worden. Nou prima, geen enkel probleem. Maar welke dan? Waar hebben jullie goede ervaringen mee?
De 1e dagen wil ik veel met haar wandelen zodat ze het nieuwe terrein goed leert kennen en zo zijn wij samen natuurlijk lekker bezig. Hebben jullie verder nog tips voor de 1e dagen/tijd?
Het veulen is dan al ongeveer een week bij haar weg, dus ik hoop dat het grootste verdriet daarvan achter de rug is. Ik zal in ieder geval in haar stal ook wat dingen hangen om haar bezig te houden.
Als ze eenmaal gewend is gaat ze overdag lekker naar buiten in een groepje.
Verder twijfel ik tussen de online training van Tristan Tucker of de classroom van Mark Rashid. Die van Tristan is echt een hoop geld, maar wel altijd beschikbaar.
Kan je in de classroom van Mark wel bij alle filmpjes of is het maar net wat hun plaatsen?
Oh ik had nog wel meer vragen, maar ben het uiteraard nu even kwijt
Nou ja dan kom ik hier wel weer terug.Alle tips zijn welkom trouwens, ik vraag me soms wel eens af waar ik aan begonnen ben en of ik het wel kan. Vind het ergens doodeng... Herken ik bijv. op tijd koliek of hoefbevangenheid? Nou ja, die onzekerheid heeft iedereen denk ik in het begin wel.
In ieder geval alvast bedankt!