. 4 dagen na de castratie opgehaald met paardentaxi Milanco. Echt een Aanrader! Maar dit ter zijde.Paard heeft heerlijk staan kauwen op hooi in de veewagen, 2 uur superrustig gestaan. Bij aankomst bij stal (op de kinderboerderij) stond nog net niet de fanfare klaar, maar hij had belangstelling zat! Hij stapte wat onwennig uit en keek eens goed rond. Toen rustig naar zijn stal gebracht. Ik heb voor nu Pavo Nature's best en Pavo luzerne voor hem, dus een klein beetje gegeven en dat at hij lekker op.
Elke dag loop ik hele stukken met hem, maar na 3 dagen bleek toch dat de castratiewond is gaan ontsteken, en heb ik de dierenarts laten komen. Die schreef een antibiotica voor, hij had 40,7 koorts! Vond m al zo tam! 3 keer per dag bewegen was het advies, gelukkig lukt dat met wat hulp van mensen om me heen. Vandaag de laatste spuit gegeven en hij is weer helemaal fit! Hij staat voorlopig nog even op stal, omdat er geen stukje weiland is waar hij op kan maar alleen een bak met zand, en voor de wond doen we dat nog maar even niet. We wandelen dus heerlijk met hem. Hij schrikt echt nergens van, is superbraaf, is onderdanig, is beleefd, reageert geweldig op kinderen, heeft tot nu toe geen stalgebreken en is lieeeeeeeeef! Ik weet niet wat de andere helft van de kruising is maar het moet haast wel een stokpaardje of een my little pony zijn!
Binnenkort gaan we kijken of we een geschikt zadel kunnen vinden. Om mij heen zijn er een aantal mensen die een zadel te koop hebben, maar ik kan zelf niet zien of het zadel goed ligt dus daar moet ik nog even een oplossing voor verzinnen. Tips zijn meer dan welkom!! Hoofdstel moet ik ook nog aanschaffen, ook daarvoor zijn tips welkom
Nou tot zover mijn update, als er weer iets spannends voorbij komt me,d ik mij weer!

en is ook in staat om te kijken of het zadel de rug voldoende volgt als het paard zijn rug bol/hol maakt in stap/draf/galop en of het het zwaartepunt voor de ruiter op de juiste plek heeft liggen zodat de ruiter op de juiste plek blijft zitten in al die drie gangen.
. vind ik zelf ook
. Toen ik zaterdag op CHIO een mooi zadel zag van Erreplus en vertelde wat die kostte zei hij alleen oke..... maar dat doe ik hem niet aan