Ik ben zelf 1.45 en weeg 36 kg.
Ik heb sinds kort een verzorgpony (4 weken).
De eigenaar heeft mij verteld dat mijn verzorgpony graag naar het bos gaat of van het erf afgaat.
Souvi (mijn verzorgpony) is 23 jaar oud en een C pony en is ook oud en lui
maar mag nog wel bereden worden. Omdat ze ook een slechte rug heeft mag er maar max. 45 kg op.
Wat opzich geen probleem is.
Het bos is ongv. 10 minuutjes lopen en aangezien ik haar alleen maar is de bak berijd (alleen stap en af en toe draf) zou ik toch graag een keertje naar het bos willen.
Ik heb de eigenaar dus gevraagd of dat kon.
Zij zei: 'Je mag met Souvi alles doen wat je wilt behalve wedstrijden en gallopperen want daar is haar rug niet meer sterk genoeg voor. Ook pootje baden bij de kikkerpoel vind ze heerlijk en is maar 10 minuutjes lopen dus doe lekker wat je zelf wilt!'
Nu mag ik haar in niet zo lang berijden en niet intensief.
Oftewel gwn stap en af en toe draf.
Maar als ik op buitenrit wil en gwn alleen stap hoelang zou dat volgens jullie kunnen/mogen?
De eigenaar is voor haar studie een half jaar naar Amerika voor haar stage.
En dus neemt iemand anders het over.
Zei heeft veel ervaring met paarden maar heeft zelf ook geen idee hoelang ik haar zou kunnen berijden.
Wat denken jullie? En wat zouden jullie zelf doen? Alvast bedankt!
( als ik op buitenrit ga doe ik dit alleen omdat Souvi 100% bomproof is en al haar hele leven door het zelfde bos rijd en ze nergens van schrikt. Ik ben namelijk al 1 x stappend naar het bos geweest en toen vond ze niks eng. Souvi word ongv. 2 keer per week bereden en dit is altijd zo geweest.)
mijn merrie is een c pony en 22 jaar oud. Ze heeft snel last van haar luchtwegen verder geen kwalen en ik rijd 1 a 2 keer per week. Ik ben zelf 1.58 en normaal van gewicht