Voor schoolopdracht betoog: wedstrijden die steeds misgaan.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vienne02

Voor schoolopdracht betoog: wedstrijden die steeds misgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 12:48

Paardenwedstrijden die steeds mis gaan.

Je moet niet op paarden springwedstrijd gaan als het paard steeds weigert.
wedstrijden rijden is natuurlijk erg leuk, mits het goed gaat natuurlijk! Vaak gaan springwedstrijden met moeite; het paard weigert en vervolgens wordt hij gestraft zonder een goede rede. Ik vind dat je niet op springwedstrijd moet gaan als het toch steeds mis gaat en je paard daar de dupe van is.

Als je wedstrijden blijft rijden en je paard weigert steeds gaat hij het weigeren misbruiken, dan weigert hij vaker en vaker en wordt het paard alleen maar gestraft om een gewoonte dat hij kan weigeren.
Als je paard blijft weigeren dan is dat natuurlijk helemaal niet leuk. Wedstrijden rijden moet leuk zijn en niet uitkomen tot een teleurstelling.
Het kan zo zijn dat het paard een keer zijn dag niet heeft en geen zin heeft om te springen, maar als hij het vaker doet moet je even bij jezelf nagaan of hij niet iets mankeert. Vaak als een paard weigert heeft hij pijn, of zit hij ergens in zijn lichaam vast. Elk paard wilt van nature voor je werken en weigert niet expres om jou boos te maken, zo denken ze niet.

Natuurlijk denken de meesten mensen dat je het moet blijven proberen, want misschien lukt het foutloos springen dan wel! En bovendien moet het paard weten dat hij er niet onderuit kan komen. Erg goede gedachte, maar als je zelf niets veranderd - bijvoorbeeld de manier van rijden of je paard na laten kijken- verandert je paard ook niet! En buiten dat is het ook nog pure geldverspilling, paarden kosten al erg veel geld en dan komt er ook nog weggegooid inschrijfgeld bij.

Dus, ga niet op springwedstrijd als het springen steeds niet lukt en je zelf niks verandert!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:54

Ja en dus???. Wat is je doel nu?
Waarop baseer je dat er mensen zijn die dit doen?.

Volgens mij ga je pas op wedstrijd als je instructeur je klaar acht...en pak je wat oefen parcoursen op. En dan start je voor eggie... fout gaan kan het altijd door spanning in de ruiter enz... hoeft niet altijd maar aan pijn van paard te liggen..
Mijn vorige paard sprong niet op houtsnippers bodems... heeft ff geduurd voordat ik daar achterkwam.. dus tja...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:55

wie ben jij om te oordelen of die persoon op wedstrijd mag gaan of niet. als ze echt gewoon voor het plezier gaan en winnen niets uitmaakt kunnen ze toch lekker blijven deelnemen en hopen beter te worden.
of wie weet springt het paard thuis de sterre van de hemel, maar moet nog ervring opdoen op druk terrein....

het altijd bemoeien met andere mensen is toch nergens voor nodig.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:57

Goh. En nu?

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:58

Een betoog bestaat niet alleen uit eigen conclusie. Ten eerste moet je ook tegen en voor argumenten van andere mensen hebben en vanuit daaruit breng jij je eigen conclusie met waarom.
Daarnaast klopt het dat een paard een leven wezen is en wij hun gedachten niet kunnen lezen. Maar geloof me, sommige paarden weigeren wel op wedstrijd gewoon omdat ze weten dat ze dan niet hoeven te werken. Het is dan aan die persoon zelf om te kijken hoe ze het oplossen. Natuurlijk is het soms extreem hoe mensen hun paard dan ´straffen´. Maar ten opzichte is het puur eigen keus en kan je een persoon niet vertellen wat hij of zij moet gaat doen alleen maar omdat jij dat vind.

Vienne02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 13:02

UrbanL schreef:
Ja en dus???. Wat is je doel nu?
Waarop baseer je dat er mensen zijn die dit doen?.

Volgens mij ga je pas op wedstrijd als je instructeur je klaar acht...en pak je wat oefen parcoursen op. En dan start je voor eggie... fout gaan kan het altijd door spanning in de ruiter enz... hoeft niet altijd maar aan pijn van paard te liggen..
Mijn vorige paard sprong niet op houtsnippers bodems... heeft ff geduurd voordat ik daar achterkwam.. dus tja...

ik moest dit plaatsen voot een school opdracht :) en het is gebaseerd op een kennis

Vienne02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 13:02

Zoe_97 schreef:
wie ben jij om te oordelen of die persoon op wedstrijd mag gaan of niet. als ze echt gewoon voor het plezier gaan en winnen niets uitmaakt kunnen ze toch lekker blijven deelnemen en hopen beter te worden.
of wie weet springt het paard thuis de sterre van de hemel, maar moet nog ervring opdoen op druk terrein....

het altijd bemoeien met andere mensen is toch nergens voor nodig.

ik MOEST dit plaatsen voor school

Vienne02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 13:03

Sill_Monster schreef:
Een betoog bestaat niet alleen uit eigen conclusie. Ten eerste moet je ook tegen en voor argumenten van andere mensen hebben en vanuit daaruit breng jij je eigen conclusie met waarom.
Daarnaast klopt het dat een paard een leven wezen is en wij hun gedachten niet kunnen lezen. Maar geloof me, sommige paarden weigeren wel op wedstrijd gewoon omdat ze weten dat ze dan niet hoeven te werken. Het is dan aan die persoon zelf om te kijken hoe ze het oplossen. Natuurlijk is het soms extreem hoe mensen hun paard dan ´straffen´. Maar ten opzichte is het puur eigen keus en kan je een persoon niet vertellen wat hij of zij moet gaat doen alleen maar omdat jij dat vind.

mijn docent heeft dit goedgekeurd en ik moest hier over schrijven.

Vienne02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 13:04

Jolien87 schreef:
Goh. En nu?

niks. ik MOEST dit plaatsen voor een schoolopdracht

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:04

Jolien87 schreef:
Goh. En nu?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:05

Dan mag je wel aan de docent vragen wat het doel ervan is. Dit is namelijk geen betoog maar een eigen mening. Een betoog heeft voor en tegenargumenten èn een eigen mening/conclusie. Hier kan je niks mee behalve mensen tegen je in het harnas jagen die weten waar ze het over hebben. Of het in elk geval van beide kanten (beter) kunnen beargumenteren.

Edit: ik snap niet dat je docent dit goedkeurt als zijnde betoog. Als ik dit had gedaan bij mijn examen dan had ik zeker een 1 gehad. Bovendien...een betoog is in spreekvorm. Niet geschreven.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:08

Vienne02 schreef:
Jolien87 schreef:
Goh. En nu?

Dan zou ik het er toch nog even bij zetten want zoals het er nu staat is het een beetje vreemd.
Waarom moest je het überhaupt plaatsen van je docent?

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:09

Vienne02 schreef:
Sill_Monster schreef:

mijn docent heeft dit goedgekeurd en ik moest hier over schrijven.

Fijne docent die je een betoog verkeerd aanleert. Maar oké als het moest dan zeg ik niets meer :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:09

Jongens, TS is 14, tweede klas. Tuurlijk is het geen kwalitatief hoogstaand betoog :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:10

wat is dat voor docent... dit is nieteens een correct betoog. daarbij waarom moet je dit op een forum zetten?? dit is nog altijd geen plek om schoolopdrachten in te dienen...
Als je verhaal lopt snap ik niet hoe die docent docent is geworden

Es_ther

Ik snap het niet?

Ik heb nooit geleerd om een betoog op deze manier te schrijven..

Winged

Vienne02 schreef:
Jolien87 schreef:
Goh. En nu?

Je maakt dus een account aan en gooit dit er zo op met een niet kloppend betoog? Waar zijn de tegenargumenten, waarom is iets zo, hoe kun je zaken weerleggen?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:13

verootjoo schreef:
Jongens, TS is 14, tweede klas. Tuurlijk is het geen kwalitatief hoogstaand betoog :+

Kwalitatief hoeft het dan misschien niet te zijn maar de structuur van uberhaupt den betoog is ver te zoeken. Van alles wat erin hoort te zitten lezen we maar 1 onderdeel. Dan is dat slecht van de docent om de leerlingen 1/4e werk aan te leren en dit goed te keuren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:14

friendly schreef:
verootjoo schreef:

Kwalitatief hoeft het dan misschien niet te zijn maar de structuur van uberhaupt den betoog is ver te zoeken. Van alles wat erin hoort te zitten lezen we maar 1 onderdeel. Dan is dat slecht van de docent om de leerlingen 1/4e werk aan te leren en dit goed te keuren.

Dat is toch niet ons probleem, hoeft TS niet zo afgebrand voor te worden {:}

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:14

Dit is echt te kansloos voor woorden hoor. Als dit de schoolopdrachten van tegenwoordig zijn is het wel heel erg gesteld.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:15

Toen ik in de 2e klas zat kregen we echt al betere betogen aangeleerd hoor, maar goed...
Dit is gewoon je zout strooien over mensen die pech hebben op wedstrijd imo, nergens goed voor.

Wat is het overigens voor iets geks dat je iets online MOET posten?

friendly

Re: Voor schoolopdracht betoog: wedstrijden die steeds misgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:18

Het gaat mij niet erom om ts af te branden maar slechts duidelijk te maken dat bij deze opdracht grote vraagtekens gezet mogen worden en er aan de docent gevraagd mag worden wat het nut hiervan is. want dit is echt niet goed zo.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:20

Dames, we weten natuurlijk niet aan welke eisen het betoog moest voldoen. Ik ben het ermee eens dat dit weinig weg heeft van een kwalitatief goed betoog maar wie weet op welk niveau TS werkt. Ik vind het vooral bijzonder dat dit en passant op een forum wordt gegooid zonder verdere toelichting. Wat is de bedoeling van de docent om dit op deze manier te laten doen?

Roodvos

Re: Voor schoolopdracht betoog: wedstrijden die steeds misgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:21

Ik vind redeloos straffen altijd kansloos.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:22

Vind het wel erg apart trouwens dat je hiervoor van je docent op bokt een account aan moet maken en een topic over moet posten.