Mijn beste vriendin is jaloers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SnickerxKaty

Mijn beste vriendin is jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 17:49

Heyyyy
Omdat mijn pony Snickers in april 29 is geworden en hij waarschijnlijk snel zal overlijden krijg ik een een nieuwe pony zodat mijn andere pony Katy niet alleen is.
Toen ik dit aan mijn beste vriendin vertelden begin ze te zeggen: leuk(op een sarcastische toon) maar dan moet je wel een nieuwe stal er bij bouwen en hem elke dag 3x voeren enz....
toen vroeg een anderen vriendin aan haar waarom reageer je zo somber op het nieuws dat ze een nieuw pony erbij krijgt en toen zij mijn beste vriendin: omdat zij dan 2 rijpony's heeft en ik alleen maar een verzorg pony ;(
Die vriendin die dat vroeg heeft dat tegen mij gezegd en nu doet mijn beste vriendin heel raar en afstotelijk ;(

Weten jullie wat ik moet doen
Groetje mij :wave: :wave:

Anoniem

Re: Mijn beste vriendin is jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:54

Lekker laten gaan.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:55

Gewoon niks doen

Leven is te mooi voor negatieve mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:58

Niks aan doen, lekker laten. Als je beste vriendinnen met iemand bent, gun je de ander alleen maar geluk en blijheid, ongeacht wat je zelf hebt. :j

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:59

Dat is geen beste vriendin. Lekker laten lopen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:05

ElineS schreef:
Dat is geen beste vriendin. Lekker laten lopen.

Jemig, dat is kort door de bocht. Ik vraag me dan altijd af hoeveel vriendinnen mensen zelf hebben... Het gaat hier om grietjes van 16 en het kan best zuur zijn als je graag een pony wil en niet krijgt, maar je vriendin heeft er 2.

Ts, van jaloezie willen mensen nog wel eens lelijk gaan doen. Maar geef je vriendin even tijd om het te laten zakken, het was vast een onnadenkende actie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:10

In je profiel is je pony nog maar 12? :?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:13

@lieveli: Ik vind het niet normaal, helemaal niet als je 16 bent (ze zijn geen 12), dat je als beste vriendin negatief reageert op dat ze een nieuwe pony krijgt, maar dit niet aan haar zegt, maar wel aan een andere vriendin. Vervolgens ook nog afstandelijk en raar doen. Dan ben je geen goede vriendin lijkt me.

Ik bleef als zestien jarige ook bevriend met meiden die afgunst hadden en vaak afstandelijk deden om iets onzinnigs (en ook nog eens roddelden ipv problemen met mij te bespreken), omdat ze mijn 'beste vriendinnen' waren, maar dat waren ze zeer zeker niet. Had die liever wat eerder kwijt dan rijk gehad.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:15

Ben ik de enige die dit wel kan begrijpen vanuit het oogpunt van de vriendin? Die wil ook onwijs graag een eigen pony, maar dat zit er blijkbaar niet in.
Misschien is het een idee om dit eens met haar te bespreken?

Ik weet nog goed dat ik 16 was en mensen om mij heen eigen ponies. Dan is het gewoon niet leuk als jij er geen hebt. 16 is geen makkelijke leeftijd.

Nee, het is ook niet leuk dat zij zo reageert, maar ik kan het ergens wel begrijpen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:21

ElineS schreef:
@lieveli: Ik vind het niet normaal, helemaal niet als je 16 bent (ze zijn geen 12), dat je als beste vriendin negatief reageert op dat ze een nieuwe pony krijgt, maar dit niet aan haar zegt, maar wel aan een andere vriendin. Vervolgens ook nog afstandelijk en raar doen. Dan ben je geen goede vriendin lijkt me.

Ik bleef als zestien jarige ook bevriend met meiden die afgunst hadden en vaak afstandelijk deden om iets onzinnigs (en ook nog eens roddelden ipv problemen met mij te bespreken), omdat ze mijn 'beste vriendinnen' waren, maar dat waren ze zeer zeker niet. Had die liever wat eerder kwijt dan rijk gehad.

Zo groot hoeft het verschil tussen 12 en 16 niet te zijn. Het zijn geen volwassenen en iedereen laat wel eens jaloezie de overhand nemen, zeker als je zo jong bent en het je grote hartenwens is.
eilleen333 schreef:
Ben ik de enige die dit wel kan begrijpen vanuit het oogpunt van de vriendin? Die wil ook onwijs graag een eigen pony, maar dat zit er blijkbaar niet in.

Nope, ik ben het met je eens :) Ik zou haar gewoon even bellen en het op tafel gooien. Beter de lucht geklaard dan er allebei mee blijven zitten. En als ze lelijk blijft doen, dan kun je in ieder geval de vriendschap verbreken maar wel weten dat je echt hebt geprobeerd om het te lijmen.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:24

Wist je 7 dagen geleden niet dat je pony 29 was?
In je profiel is hij 12. _/-\o_

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:31

Er zit een verschil in jaloezie en afgunst. Tuurlijk wil je zelf graag een pony maar betekend niet dat je het je vriendin niet kan gunnen?!
Ik begrijp best dat He vriendinnetje het moeilijk vind en mezelf kennende als 16 jarige gunde ik ook genoeg meiden geen paard omdat ik vond dat ze er niet voor zorgde of niet goed genoeg konden rijden. Maar mijn beste vriendin gunde ik alles, daar zit in mijn ogen het verschil.
TS, vervelend dat je je pony binnen kort moet missen maar zou serieus eens een goed gesprek met je beste vriendin aan gaan.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:31

Ik heb er hier een lopen van 32 maar die gaat nog lang niet dood.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:32

cam schreef:

Als je goed zou lezen staat er in haar profiel dat één van haar shetlanders 12 jaar is. Bij haar rijpony staat 9, wellicht is ze hier gewoon de 2 vergeten te typen of heeft ze te snel getypt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:48

Ik zou het even laten rusten. Ik kan me heel goed voorstellen dat het even zuur is voor je vriendin en dat ze het moeilijk vindt om dit tegen jou te zeggen. Maar jij kan hier natuurlijk weinig aan doen, ik zou vooral mijn geluk niet opzij schuiven omdat een ander het niet heeft. Geniet van je beide pony's en misschien kun je met je vriendin overleggen dat zij misschien ook eens op één van je pony's mag rijden.
Succes!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:59

Als ik het goed begrijp, heb je het van een andere vriendin gehoord, niet rechtstreeks van je beste vriendin.

Praat er eens een op een over met je beste vriendin. Wie weet heeft zij een hele andere mening over het gebeurde.

Laat niemand tussen jullie komen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:35

MarcoBorsato schreef:
ElineS schreef:

Zo groot hoeft het verschil tussen 12 en 16 niet te zijn. Het zijn geen volwassenen en iedereen laat wel eens jaloezie de overhand nemen, zeker als je zo jong bent en het je grote hartenwens is.
eilleen333 schreef:

Nope, ik ben het met je eens :) Ik zou haar gewoon even bellen en het op tafel gooien. Beter de lucht geklaard dan er allebei mee blijven zitten. En als ze lelijk blijft doen, dan kun je in ieder geval de vriendschap verbreken maar wel weten dat je echt hebt geprobeerd om het te lijmen.

Dat is dan wel weer zo.. En gezien er een persoon tussen zit weet je eigenlijk ook niet zeker wat er aan de hand is. Zou het dan inderdaad doen wat lieveli adviseert, het op tafel gooien en met haar proberen te bespreken .

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:44

bontesok schreef:
cam schreef:

Als je goed zou lezen staat er in haar profiel dat één van haar shetlanders 12 jaar is. Bij haar rijpony staat 9, wellicht is ze hier gewoon de 2 vergeten te typen of heeft ze te snel getypt.

Nou ze worden met naam en leeftijd genoemd. Snickers is in profiel 12 en hier in het verhaal 29. Twix bestaat blijkbaar niet meer.
De rijpony zou alleen blijven en dus krijgt ze nu een tweede rijpony.
Zou logischer zijn als zouden wachten tot de andere pony ook echt overlijdt, scheelt een stal bouwen.

Als je het mij vraagt klopt er vanalles niet.

De oplossing voor het verhaal: je beste vriendin uitnodigen om samen ritjes te gaan maken :)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:49

bontesok schreef:

En als jij goed zou lezen, lees je dat het over de 29 jarige Snickers gaat. In haar profiel staat dat Snickers 12 jaar is. Haar rijpony is 9 jaar, maar daar gaat het niet over.
Ze heeft zich op 15 mei geregistreerd op Bokt.

(sorry hoor!)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:57

Als de beste vriendin dit inderdaad heeft gezegd, heeft ze het niet heel handig aangepakt. Met twee rijponies is het het gezelligst als je samen gaat rijden. En met wie kan dat nou beter dan met je beste vriendin?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:57

Debbie00 schreef:
bontesok schreef:

En als jij goed zou lezen, lees je dat het over de 29 jarige Snickers gaat. In haar profiel staat dat Snickers 12 jaar is. Haar rijpony is 9 jaar, maar daar gaat het niet over.
Ze heeft zich op 15 mei geregistreerd op Bokt.

(sorry hoor!)

En wat heeft dat dan te maken met een jaloerse vriendin? :+
Typfoutje of een vergissing kan gebeuren, hoeft toch niet meteen zo'n groot probleem te zijn?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:02

Denk je dat je paardje niet lang meer heeft omwille van de leeftijd, of speelt er meer? Als het enkel om de leeftijd gaat- bij ons op stal staan verschillende oudere paarden. Zo ook 2 van 38. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je 29 jarige geen pensioen gegund is, of jou sowieso geen tweede pony gegund is.

Misschien kun je de volgende punten meenemen in je gesprek:
- als ze het niet leuk vindt dat je twee rijponies hebt (en je 29 jarige kan nog een leuk, niet te belastend ritje maken), kunnen jullie misschien wel eens een keertje samen rijden / wandelen?
- als zij het niet leuk vindt, vragen of ze het wel eerlijk zou vinden als je pony ineens verdrietig is omdat zijn maatje wegvalt.
- vragen of ze jou dan niet het plezier van rijden gunt, want je 29 jarige zal niet altijd volle kracht vooruit kunnen

Succes! Erg lastig, en zeker niet leuk... hopelijk is het snel weer goed tussen jullie twee

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:13

Moderatoropmerking:
Zouden jullie de speculaties over of de pony 29 of 12 jaar oud is achterwege willen laten :)

Dankjulliewel.

JMeinema

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:22

Ik snap best dat het zuur is voor je vriendin. Misschien kwam het gewoon rottig haar strot uit en bedoelde ze het niet zo. Ik zou het even laten rusten en als er wrijving tussen jullie blijft zou ik het er samen met haar over hebben. Zoals hierboven wordt genoemd: je hebt dit verhaal van een andere vriendin gehoord - en niet van haar.

En inderdaad; jullie kunnen gezellig samen ritjes maken, toch?

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:32

Een echte vriendin zou blij voor je zijn. Lekker laten gaan dat kind.