Dakar heb ik op 7-7-2011 gekocht. Dit betekent dat ik hem bijna 6 jaar in mijn bezit heb.
Ik kocht hem als springpaard, maar nu na wat jaren ben ik erachter gekomen dat dat als combinatie hem niet gaat worden. En dat de dressuur ons meer ligt, en wanneer dat goed gaat juist heel erg leuk is. Dus zo veranderde ik van cross/springruiter naar een dressuurprikker! Sinds een maand ook besloten niet meer te springen met hem om verschillende redenen (en bijgeloof redenen). Daarvoor heb ik [naam] staan (zie O.S.).
Mijn eerste doel met Dakar was: ik wil Z1 worden met 1 Winstpunt.

Ondertussen zijn we het Z2 ook alweer doorgevlogen en ben ik mede dankzij mijn instructeur extra gemotiveerd om door te gaan en trainen we voor het ZZL. De wissels zijn even wat minder gegaan en gaan nu allemaal weer fijn. De volgende drempel zijn de pirouettes.
Het Z en hoger ligt hem wel. Dankzij de spring afstamming vindt hij de galop vrij gemakkelijk.
Daarnaast is hij het meest werkwillige paard wat ik ken en heeft ie nog nooit gestaakt omdat hij iets niet wil. Hooguit enkele keren omdat hij het niet begrijpt.

We doen zo nu en dan ook wat anders dan dressuur:

Genoeg te beleven dus.
Paspoortje:
Dakar Utopia
Ruin van 2008
KWPN springgefokt
Cartano x ircolando
Wat hij het liefste doet: eten en zijn vriendje [naam] pesten in de wei. In zijn achteruit eropaf lopen en dreigend kijken hierbij.
Welkom!

.