Eerst mag hij hier even rustig wennen en wat basis werk aan de longe gaan doen. Aangezien ik 15 mei weer geopereerd ga worden (mijn 13e hersenoperatie in nog geen twee jaar tijd, helaas, maar tijd om stil te staan en ziek te zijn is voor mij wel echt voorbij en daarom dus dat ik toch ervoor kies dit “projectje” aan te gaan), lijkt het mij niet zinvol hem nu volop in het werk te gaan zetten. Dus mag hij eerst even goed wennen en elkaar leren kennen (en uiteraard mijn twee dames), verder naast licht longe werk ook loswerken en lange lijnen.
Zodra ik fit genoeg ben na de operatie wil ik hem verder gaan op pakken, eerst wat “zwaarder” longe werk en later onder het zadel (nog even kijken of ik hem zelf terug op pak onder het zadel of iemand vraag die hem eerst even terug op wil pakken, afhankelijk hoe ik herstel na de operatie). De bedoeling is om hem wat verder op te gaan leiden alvorens hij verkocht wordt (hij is nu ongeveer op L-niveau gereden, maar de bedoeling is om hem minimaal Z klaar te krijgen), maar hij zal wel direct van begin af aan te koop komen. Dus als de juiste koper zich meldt, zal hij verkocht worden en wacht ik niet tot ie verder opgeleid is.
Het is een 8-jarige bruine Trakehner ruin, zijn vader is Goldschmidt (een Biotip x Hohenstein) en zijn moeder is van Caprimond. Hij is 1,70m.

Ik dacht dat het misschien leuk is om een volg topic te maken om zijn vorderingen te zien en hoe ik te werk ga voor degene die dat interessant vinden. Stel dus ook gerust vragen! Verder ben ik nog wel op zoek naar een leuke roepnaam voor hem met de H. Iemand ideeën? Verder dan Harry komen we op dit moment nog niet, haha.
Morgen hem dus eerst ophalen en dus even op en neer naar Stockholm! Ik zal foto’s maken en hier plaatsen.
.