Na de les (die overigens best lekker ging) had ik een discussie met mijn trainer over wanneer je wel een E moet hebben en wanneer niet.
Hij was van mening dat ik een E moest hebben, wilde ik met de trailer mogen rijden, volgens mij mag het omdat ik aan de voorwaarden voldoe.
Ben ik op de terugweg, komt er ineens (op de snelweg) politie voor me rijden
, stoppen dus. Ze wilden even melden dat het achterlichtje knippert als ik over een hobbel reed... Natuurlijk voor de formaliteit de papieren even controleren
. Zeggen ze: je hebt geen E he? Ik nee, maar volgens mij mag ik met deze combi wel rijden omdat ik aan de voorwaarden voldoe (niet zwaarder als 3500 en trailer+laadvermogen is niet zwaarder dan mijn auto). Gingen ze toch even checken.... Ik in de tussentijd zitten te bedenken dat ik Donja d'r paspoort niet bij me had en toch wel met wat zenuwen zitten wachten op hun beslissing (met mijn trainer zijn mening in het achterhoofd).
Toen ze terugkwamen bleek dat het toch in orde was en mocht ik doorrijden
Als we zelf een trailertje hebben, dan wil ik wel voor mijn E gaan, dan heb je dit soort dingen niet, ook omdat er binnen de verkeerspolitie nog veel onduidelijkheid is.
Groetjes Judith
.....