Bang/bedreigd gevoeld na verkoop tuig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twirrekwpn

Bang/bedreigd gevoeld na verkoop tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 19:03

Weet niet of dit de juiste plaats is maar wil dit graag even van me afschrijven.

Ik voelde me bang/bedreigd vanmiddag. (sorry als het iets onduidelijk is misschien)
Zondag een tuig verkocht aan een meneer met zijn vrouw. Werd op stal opgehaald. (ze leken erg aardig)
Had zijn eigen tuig mee om te vergelijken of dit goed zou zijn en dit leek inderdaad het geval.
Hoofdstel leek wel iets klein, was ook maat Cob en tuig maat Full, wat overigens in de advertentie stond.
Nog wat gekeken en meneer besloot het tuig te kopen. (we hadden NIKS afgesproken dat als het niet zou passen het terug gebracht zou mogen worden)

Werd ik gister avond om 23.00 uur gebeld door meneer. (ik lag al in bed en heb ook niet opgenomen).
Kreeg ik een bericht dat het tuig niet paste en niet maat Full zou zijn. En hij wou het terug brengen.
Gereageerd dat het tuig echt maat Full is en hoofdstel Cob zoals in de adv vermeld stond.
En dat er niks afgesproken was over terug brengen dus dat dat niet zomaar kon. (dat is mi dan het risico met iets van marktplaats kopen)

Nogmaals gezegd dat het tuig echt maat Full is. Dit kon niet kloppen kreeg ik terug als reactie. En zou niet op hun paard van 153 passen (lag om mijn brede PRE van 160)
Kreeg ik reactie terug 'het past gewoon niet en wil het terug doen'
Omdat ik aan het werk was daar eerst niet meer op gereageerd, dacht dat doe ik vanavond wel.

Vanmiddag naar de paarden gegaan, kreeg ik een berichtje van mijn moeder dat meneer voor de deur stond en nu richting stal kwam ivm het tuig.
En ja daar was hij 2 min later.

Ik was alleen op stal. Zag aan de blik in zijn ogen dat hij erg boos was. Begon vrijwel gelijk te schreeuwen dat de maat van het tuig niet klopt en dat het echt geen Full is. Kwam er op neer dat hij vond dat ik hem had opgelicht en de verkeerde maat had verkocht. Of dat ik het me in de winkel heb laten verkopen als Full terwijl het Cob zou zijn. Ik hield vol dat het Full is. (dit weet ik zeker) Begon nog meer te schreeuwen en kwam erg dicht bij staan met een blik in zn ogen waar ik echt wel even bang van werd en me dus ook echt bedreigd voelde daar in mn eentje.
Ik heb gevraag of hij per direct het erf wou vertalen en terug kon komen mits hij normaal wou praten.
Begon nog meer door te schreeuwen en nogmaals herhaald dat hij moest vertrekken of anders zou ik de politie bellen (ik voelde me echt niet fijn alleen)!

Toen zag hij gelukkig in dat hij qua gedrag fout zat en kon op vrij normale toon verder.
Zijn Full tuig bij dat wat hij van mij gekocht had gehouden en leek eerst idd te klein, maar dat kwam omdat ze de riempjes niet versteld hadden. Dus ik hup riempje los en een aantal gaatjes langer gemaakt en hup tuig was zelfs nog 15/20 cm groter te maken dan hun eigen tuig...

En nog konden ze met moeite geloven dat het maat Full zou zijn. Ik zei nog je ziet nu toch zelf dat het veel ruimer kan dan je eigen tuig.. (ze hadden het met 3 man gepast zeiden ze en ze kregen het niet goed, staartriem kon met geen mogelijkheid bij de staart komen. Terwijl toen ik het verstelde er nog wel 15/20cm paard bij had gekund in vergelijking tot hun eigen tuig.

Ze zijn toch maar weer met beide tuigen naar huis gegaan om dan toch nog maar eens te gaan passen.
Ik zou het horen of het wel of niet past.. Ben erg benieuwd.

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:16

Jeetje, kom dat eens tegen... ik snap ook niet helemaal dat een man die niet eens weet dat de riempjes van paardentuig versteld kunnen worden paarden heeft. Dat is gelijk een paardeneigenaar die niet weet wat een zachte borstel is. :roll:

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Bang/bedreigd gevoeld na verkoop tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:19

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:20

Poeh, die beste meneer heeft wel lef zeg :wow: en jij durft. Knap dat je hebt doorgezet, ik weet niet wat ik zal hebben gedaan als ik in jouw schoenen stond. Hopelijk hoor je niets meer van hem :=

LottieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:21

Zo ja idd! Dat je die riempjes kan verstellen is toch vanzelfsprekend? Ik heb 3x een te groot tuig gekocht voordat die paste (tsja mini shet) maar ik ging niet boos terug naar de verkoper maar verkocht m gewoon weer door...

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:23

Jeetje, knap dat je hebt doorgezet. Zo heb ik ooit een verschrikkelijke boze vrouw gehad om een deken :=. Deze was volgens gebruikt en harig (joh, stond in de advertentie dat ie een seizoen gebruikt was en daarna wel professioneel gewassen, maar niet alle haren gaan dan weg natuurlijk). Ik heb wel volgehouden en hem niet teruggenomen, idd het risico van marktplaats vind ik. Als jij weet dat het gewoon een full is, ben jij niet fout geweest. En als hij weer ongewenst komt, gewoon de politie bellen!

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 19:26

Tja dat dacht ik ook KatooG... Als je niet eens weet dat er riempjes versteld kunnen worden...
@Suffie, Tja ik weet 100% zeker dat het een Full tuig is, dus dacht ik laat me niet zomaar door een mega boze man dwingen om het tuig terug te nemen en het geld terug te geven. (daar was ook niks over afgesproken, en mi risico dan van via mp iets kopen, tenzij anders is afgesproken).
Maar voelde me echt niet fijn daar alleen.. (stiekem ook wel een beetje trots op mezelf dat ik het zo gedaan heb haha.., Ik moest echt even een knopje om zetten om rustig te blijven en niet ook te gaan schreeuwen :D )

Heb hem ook gezegd dat het beter had geweest dat hij even had gebeld of een bericht had gestuurd dat hij lang zou komen. Stond nu zomaar op de stoep.. (Ook nog een dikke 1,5 uur enkele reis voor hem)

Was van plan met de paarden bezig te gaan maar toen die man weg was eerst alle deuren op stal op slot gedaan en naar huis gegaan. Moest t eerst even van me afpraten, en mn paard zou toch ook niet meer fijn meewerken want die voelt altijd dondersgoed als ik gespannen ben oid..
Laatst bijgewerkt door Twirrekwpn op 26-04-17 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:28

Niet leuk dat de verkoop van je tuig zo liep, voor jezelf niet en ook voor die man niet eigenlijk.
Misschien was ie wel helemaal geen verkeerd iemand maar had hij al eerder slechte ervaringen opgedaan op marktplaats. Zo probeer ik dan maar te denken en zo'n voorval gauw van me af te zetten.

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 19:32

Zeker niet leuk.
Kan er opzich ook wel inkomen dat hij misschien denkt dat hij opgelicht was oid.
Maar dan kun je eerst ook rustig beginnen en eens overleggen wat er mogelijk is ipv gelijk beginnen te schreeuwen. (en er uiteindelijk achter komen dat het tuig juist nog groter kan dan t eigen tuig, en niet eens sorry zeggen)..

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:35

Snap ik dat je je bedreigd voelde! Ik zou ook niet op m'n gemak zijn als zo'n vreemde tegen me stond te brullen in m'n gezicht.

Ben eens benieuwd of je nog iets zou horen, al dan niet een excuses voor zijn gedrag.
Goed dat jij zelf voet bij stuk hebt gehouden, jij had tenslotte gelijk :)

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:36

Helemaal mee eens Twirre. Dat iemand dan geen sorry zegt is gewoon bah :(
Maar het is ook gewoon sociale onhandigheid van die man, niet persoonlijk nemen en gauw achter je laten. :j

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 19:59

Ben ook erg benieuwd of hij nog wat van zich laat horen.
T even van me afschrijven (en er thuis even over praten) helpt wel om t achter me t laten.. :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:20

Zo dan lekker brutaal.
Knap van je hoe je gehandeld hebt. Hopelijk hoor je niks meer van hem.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:22

Wat goed gedaan van je!!
Maar ik geloof goed dat je er (achteraf) de bibbers van in de knieën had.

En wat een dodo's. Heb wel medelijden met het paard. Als je nog niet weet dat je tuig kunt verstellen hoeveel weten de lui dan van paarden algemeen en van mennen.

melbourne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:40

via mp iets verkopen en t is zo dat als t afgehaald wordt en alles erbij (maat etc.) vermeld is, dan is het verkocht zoals gezien en goed bevonden.........en dan wordt er niet meer omgeruild of geld terug gegeven, heb t zelf ook wel eens meegemaakt, dat mensen iets dachten te kunnen omruilen, maar aan de deur kopen is geen garantie, je bent nu 1maal geen winkel hoor. maar kan me indenken dat t bedreigend is, en idd de politie bellen.......ja dat is t risiko als je t van huis af op laat halen, ik spreek nog wel eens op een neutrale plek af in de stad ofzo (op een parkeerplaats) dan kom ik ze nog tegemoet qua kms maar heb je geen last van vervelende mensen zoals dit.

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 21:09

Had achteraf idd wel bibbers in de knieën. Daarom ook eerst gelijk naar huis gegaan om even mn verhaal te doen.
Ja als je al niet weet hoe een tuig te verstellen hoe kun je het dan goed pas maken.. Arm paard..

Zat ook al te denken dat ik voortaan maar ergens anders af moet gaan spreken om te voorkomen dat er ineens iemand op de stoep staat die meent het te kunnen ruilen alsof het in een winkel gekocht is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:15

geen geld terug geven, ze hebben het gekocht en dus de koop geaccepteerd.

heb ongeveer hetzelfde meegemaakt maar gelukkig heb ik de spullen tegen meerprijs naar de mensen toe gebracht waardoor ze mijn adres niet wisten.
ik heb wel aangifte van bedreiging gedaan zodat politie op de hoogte was en ik maar een belletje hoefde te doen en dat ze in de computer gelijk kunnen zien wat er speelt.

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 20:49

Kreeg vandaag een berichtje, dat alleen het hoofdstel niet paste (was ook maat Cob zoals in de adv stond en t tuig Full) en dat de rest toch wel goed was.
Overigens heeft hij geen excuus aangeboden voor zijn gedrag.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:12

Ik had het ook niet teruggenomen, je bent geen winkel hoor... Wat een creeper.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:29

Wat een idioot joh!

Hopelijk komt ie niet nog een keer om over dat hoofdstel te gaan zeiken. Zeker ook echt naar als je alleen bent als dit gebeurd.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:58

He wat vreemd! Wij hebben vorig jaar (of was het nu 2015) net hetzelfde aan de hand gehad!!
Een Nederlandse man kocht bij ons een tuig en maakte nadien een hele heisa omdat wij hem de verkeerde maat verkocht zouden hebben wat absoluut niet het geval was ...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:06

Ik vind het dan nog wel weer netjes dat hij nog laat weten dat het nu wel past.
Ik had verwacht dat zulke kwal niets meer zou laten horen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:11

Of je nu gelijk hebt of niet... Ik had ze gewoon hun geld teruggegeven en mijn tuig teruggenomen.
Wat heb je aan al die ergernis....
Dikke kans dat wanneer het in hun ogen nu nog niet past, ze gewoon weer terugkomen. Wat een stress voor die paar centen.

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 19:41

Dees.. Paar centen.. Ging om een paar meer centen.
En hij had het al heel goed bekeken en naast zijn eigen tuig gehouden toen hij kwam kijken en het daarna kocht. (en het leek even groot als zijn eigen tuig)
En dat het nu wel past (behalve t hoofdstel, dat was ook een maat Cob zoals ik vermeld had in de adv) is toch wel vreemd?! Die man heeft gewoon geen verstand van hoe een tuig hoort te zitten denk ik.

Zonde van 280 km extra rijden voor hem.
Had eigenlijk niet verwacht dat hij nog wat zou laten horen. Had hem duidelijk verteld dat ik het tuig echt niet terug ging nemen. Ben geen winkel.
Maar had op zn minst nog een excuses verwacht van zijn erg ongepast gedrag toen hij zomaar op de stoep stond.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:03

Sommige mensen zijn niet wijzer dan dat... meestal als ze direct beginnen met heibel maken dan weten ze wel dat ze fout zitten maar proberen ze dat te overschreeuwen. Als iemand weet dat ie in z'n gelijk staat is ie meestal in staat om langer rustig te blijven. Ik heb zoiets ook weleens aan de hand gehad (ging om iets anders). Ik had meerdere malen op diverse details gewezen en gezegd is dit wat je zoekt. Jaja geweldig. Later zeggen dat hij mij ging aanklagen want ik had informatie achtergehouden. Tja als je niet luistert en zelf oplet. Onderzoeksplicht van de koper heet dat: "De koper van een goed of dienst heeft een zogenoemde onderzoeksplicht, de verkoper heeft een mededelingsplicht."