paard verkopen aan verkeerde baasjes.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

demibuitinkx

paard verkopen aan verkeerde baasjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 17:28

hoi allemaal,
ik heb een pony die bij mij achter het huis staat, ik word te groot voor de pony en dus moeten we hem verkopen en kijken voor een ander paard. mijn buren hebben ook paarden, er zijn twee meisjes en die verzorgen die ponys, die ponys zijn nog kleiner dan mij paard. de moeder van een van die verzorgmeisjes heeft gehoord van mijn buren dat mijn pony te koop staat. vanmiddag kwam ze aan de deur om te kijken naar het paard. ik heb alleen een probleem. ik heb dat meisje wel eens zien rijden, ze heeft ook wel eens gereden op mijn pony, het meisje waarom het gaat rijd niet goed, ze rijd niet in en begint gelijk met galopperen, ze trekt hard aan de teugels, loopt alleen maar te schreeuwen en geeft veel te hard been. ik wil liever niet hebben dat mijn paard hier heen gaat, we hebben al andere mensen op bezoek gehad om te kijken en die mensen konden goed rijden en waren lief voor mijn pony. aangezien ik nog best jong ben (13) heb ik niet veel inspraak op waar mijn pony heen gaat. mijn ouders zijn allebei totaal geen paardenmensen, ik heb al wel tegen mijn moeder gezegd dat ik het niet leuk vind hoe dat meisje met haar ponys omgaat.

ik weet niet wat ik verder moet doen? ik zou het heel erg vinden als mijn pony daar heen ging, het zou natuurlijk fijn wel fijn zijn omdat het mijn buren zijn en ik hem zo nog vaak kan zien, alleen toekijken hoe mensen mijn paard onterecht behandelen? daar zou ik heel verdrietig van worden.

LadyMadonna

Re: paard verkopen aan verkeerde baasjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:30

Wat zei je moeder er van? Ga met haar in gesprek.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:33

Jouw pony dus jouw keuze.
Als je je er niet prettig bij voelt gewoon niet doen en ook zeggen dat je verder zoekt naar een baasje dat naar jouw idee beter bij hem past. Dat is je recht als verkoper om zelf te bepalen aan wie je hem verkoopt.
Er zijn genoeg paardvriendelijke ruiters die ook jou nog fotos willen sturen of waar je nog welkom bent eens in de zoveel tijd. Luister naar je gevoel, dat is het belangrijkste.

Niks naarders dan zien hoe je pony wordt vernaggeld..

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:35

Wat een vervelende situatie en wat goed van je dat je om 't welzijn van je pony denkt! Als het niet goed voelt zou ik, als je dat met je ouders kunt bespreken, niet aan dat meisje verkopen. Ook al staat hij straks wat verder weg je zult je er vast veel beter bij voelen als hij op een goed adres terecht komt. Succes en sterkte!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:36

Jolene85 schreef:
Jouw pony dus jouw keuze.
Als je je er niet prettig bij voelt gewoon niet doen en ook zeggen dat je verder zoekt naar een baasje dat naar jouw idee beter bij hem past. Dat is je recht als verkoper om zelf te bepalen aan wie je hem verkoopt.
Er zijn genoeg paardvriendelijke ruiters die ook jou nog fotos willen sturen of waar je nog welkom bent eens in de zoveel tijd. Luister naar je gevoel, dat is het belangrijkste.

Niks naarders dan zien hoe je pony wordt vernaggeld..

demibuitinkx schreef:
aangezien ik nog best jong ben (13) heb ik niet veel inspraak op waar mijn pony heen gaat.

Ik zou met je ouders in gesprek gaan ts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:36

"ik weet niet wat ik verder moet doen? ik zou het heel erg vinden als mijn pony daar heen ging, het zou natuurlijk fijn wel fijn zijn omdat het mijn buren zijn en ik hem zo nog vaak kan zien, alleen toekijken hoe mensen mijn paard onterecht behandelen? daar zou ik heel verdrietig van worden".

Zo, zoals je het hier omschrijft, zou ik het gewoon aan je moeder vertellen dat het je aan het hart gaat en dat het voor je eigen gemoedsrust fijner zou vinden dat je pony naar de andere mensen zou gaan. Succes! ;-)

demibuitinkx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 17:38

LadyMadonna schreef:
Wat zei je moeder er van? Ga met haar in gesprek.

mijn moeder zei dat ze het natuurlijk met me eens was dat mijn pony naar een goed baasje zou gaan, en ze zei ook dat ze vond dat hij een goed baasje verdiend omdat het echt een schat van een pony is

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:38

Bespreek je zorgen met je ouders. Misschien denken je ouders wel dat het fijn voor jou zou zijn als je pony in de buurt blijft. Als jij niets zegt weten ze niet wat jij er van vindt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:39

Sowieso, als ik een paard verkoop, moet ie ook echt weg... dus niet op dezelfde stal of in hetzelfde dorp oid. Heb dat 1x gedaan en vond het verschrikkelijk, want ik zag allemaal dingen die ik anders zou doen, maar had er niks meer over te zeggen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:44

Kun jehem niet houden als gezelschap voor het grotere paard wat je gaat krijgen? want het is tochniet goed als een paard alleen komt te staan. jullie hebben hem bij huis staan begrijp ik? dan den k ik dat het onderhoud van een extra pony niet zo veel kost. Maar goed,dat zou mijn idee zijn maar ik ken jullie situatie niet natuurlijk.

silkeshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:47

Niet doen als je er niet goed bij voelt juow pony heeft het recht op een goed baasje
die zoals anderen al zeiden vast wel eens foto's willen doorsturen

demibuitinkx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 18:10

anjali schreef:
Kun jehem niet houden als gezelschap voor het grotere paard wat je gaat krijgen? want het is tochniet goed als een paard alleen komt te staan. jullie hebben hem bij huis staan begrijp ik? dan den k ik dat het onderhoud van een extra pony niet zo veel kost. Maar goed,dat zou mijn idee zijn maar ik ken jullie situatie niet natuurlijk.

ik zou hem heel graag houden, alleen we hebben er niet genoeg land voor, zoals het er nu uitziet zouden we wel genoeg land hebben alleen mijn vader wil een stuk van de wei apart zetten en er een buitenbak van maken.

demibuitinkx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 18:11

LadyMadonna schreef:
Sowieso, als ik een paard verkoop, moet ie ook echt weg... dus niet op dezelfde stal of in hetzelfde dorp oid. Heb dat 1x gedaan en vond het verschrikkelijk, want ik zag allemaal dingen die ik anders zou doen, maar had er niks meer over te zeggen

ja dat had ik zelfs al toen er mensen kwamen kijken, voelt zo vreselijk als anderen mensen mijn pony hebben/rijden

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:21

demibuitinkx schreef:
ik heb een pony die bij mij achter het huis staat, ik word te groot voor de pony en dus moeten we hem verkopen en kijken voor een ander paard.

Nee hoor lieverd, dat moet helemaal niet. Je kunt/je ouders kunnen er ook voor kiezen om je pony wél te houden, dan komt hij ook niet bij de verkeerde baasjes terecht.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:23

GDG schreef:
demibuitinkx schreef:
ik heb een pony die bij mij achter het huis staat, ik word te groot voor de pony en dus moeten we hem verkopen en kijken voor een ander paard.

Nee hoor lieverd, dat moet helemaal niet. Je kunt/je ouders kunnen er ook voor kiezen om je pony wél te houden, dan komt hij ook niet bij de verkeerde baasjes terecht.

Niet iedereen heeft de financiële middelen en ruimte om meerdere paarden te houden he ;)

TS, laat je OP eens lezen aan je ouders. Dan weten zij precies waar je je zorgen om maakt.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:26

Verkopen terwijl ze in de buurt blijft staan zou ik niet doen, hier ook van dicht bij mee gemaakt en diegene had het er maar lastig mee met de manier waarmee om werd gegaan met de pony ( iets met ouders veel geld, kind kreeg pony, fanatieke pony deed amper meer iets bij het nieuwe baasje). Als je hem verkoopt zou ik naar het beste baasje doen, zoals je gevoel dat zegt.

demibuitinkx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 18:54

Deni11 schreef:
Verkopen terwijl ze in de buurt blijft staan zou ik niet doen, hier ook van dicht bij mee gemaakt en diegene had het er maar lastig mee met de manier waarmee om werd gegaan met de pony ( iets met ouders veel geld, kind kreeg pony, fanatieke pony deed amper meer iets bij het nieuwe baasje). Als je hem verkoopt zou ik naar het beste baasje doen, zoals je gevoel dat zegt.

de mensen die als eerste kwamen kijken waren heel lief voor mijn pony, had daar wel een goed gevoel bij, die mensen wonen bij mijn tante in het dorp zo'n half uurtje rijden vanaf mijn huis, dus daar zou ik als ik wil ook nog eens in de zoveel tijd lang kunnen gaan, heb alleen nog niet gehoord of ze hem willen kopen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:58

Ik zou hem ook niet verkopen aan iemand die je kent, krijg je spijt van.
Kan beter aan iemand vreemds verkopen, zo denk ik erover.
Ik zou het ook nooit meer doen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:10

Ik verplaats dit topic naar Young Rider Talk waar het hoort.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:14

anjali schreef:

Dit vind ik ook wel een puntje om over na te denken / aan je ouders te vragen.

Een paard alleen houden is niet fijn voor het paard. Als je niet heel veel land hebt, kun je ook prima hooi bijvoeren. In principe is een plek die groot genoeg is voor 1 paard, ook groot genoeg voor 2 paarden :) Of een paard en een shetlander ;)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:15

Goof schreef:
GDG schreef:

Niet iedereen heeft de financiële middelen en ruimte om meerdere paarden te houden he ;)

TS, laat je OP eens lezen aan je ouders. Dan weten zij precies waar je je zorgen om maakt.

Denk dat GDG er op doelt dat je je pony niet in hoeft te ruilen voor een paard, maar ook je eisen/verwachtingen/doelen bij kunt stellen, bijv niet meer op de pony rijden maar er op een andere manier mee aan de slag gaan. Dus helemaal geen nieuw paard kopen.

Vanuit mij ook het advies dit met je ouders af te handelen! Zo te horen heeft jouw moeder ook het beste voor met de pony. Je bent in ieder geval niks verplicht als iemand bij een pony komt kijken. Als het niet goed voelt, hoef je 'm echt niet aan die mensen te verkopen!

demibuitinkx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 19:31

Sarah_Elise schreef:
anjali schreef:

Dit vind ik ook wel een puntje om over na te denken / aan je ouders te vragen.

Een paard alleen houden is niet fijn voor het paard. Als je niet heel veel land hebt, kun je ook prima hooi bijvoeren. In principe is een plek die groot genoeg is voor 1 paard, ook groot genoeg voor 2 paarden :) Of een paard en een shetlander ;)

ik zou het echt heel leuk vinden als hij blijft, maar ik vind wel dat hij het verdiend om nog voldoende bereden te worden, hij is al best oud maar zo voelt hij zich nog lang niet, in zijn gedachte is hij nog 5. en als ik een andere pony krijg dan zal ik niet meer zo veel op hem kunnen rijden

Sarah_Elise

Re: paard verkopen aan verkeerde baasjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:34

Het is misschien beter om je pony te verkopen, dat kan. Maar het is niet goed voor je nieuwe paard om alleen te staan. Een maatje is voor paarden heel belangrijk omdat het kuddedieren zijn.

Als je huidige pony beter af is bij iemand die veel tijd voor hem heeft, dan zou ik hem zeker verkopen aan een fijn baasje.

MillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:38

Knap dat je dit zo kan verwoorden!

Zoals quasi iedereen het al vermeld heeft: bespreek het met je ouders. Je mama lijkt het zeker wel te begrijpen (nav een eerdere post). Of je hem nu kan houden of niet, dat is een beslissing die jullie als gezin nemen.

Ik duim mee op een goede thuisplek voor je pony!

demibuitinkx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 20:48

Sarah_Elise schreef:
Het is misschien beter om je pony te verkopen, dat kan. Maar het is niet goed voor je nieuwe paard om alleen te staan. Een maatje is voor paarden heel belangrijk omdat het kuddedieren zijn.

Als je huidige pony beter af is bij iemand die veel tijd voor hem heeft, dan zou ik hem zeker verkopen aan een fijn baasje.

ja klopt, heb ik ook al tegen mijn ouders gezegd, we gaan er misschien nog een klein shetlandponytje bijkopen als gezelschapspony. ik wil ook niet dat zo'n dier ongelukkig word omdat hij alleen staat. maar we hebben ook nog geen ander paard gevonden