Ik ben mijn computer aan het opruimen en het leek me leuk om deze foto's van afgelopen zomer te delen.
Mijn paard Incello kwam toen een maand in training te staan bij een Portugese ruiter. Jammer genoeg krijg hij na enkele sessies een wondje in de mondhoek en ik wilde toen de training stopzetten, maar dit was best duur en ik kreeg hier niets van terug. Dus dacht ik "laten we dan eens bitloos proberen"!
Allemaal goed en wel maar mijn paard is altijd al met bit gereden dus ik had er geen idee van hoe hij hierop ging reageren. Om gewoon te rijden is hij heel erg braaf, maar als je echt gaat trainen en veel gaat vragen durft hij wel eens te testen. Ik ben er eerst heel even zonder bit opgegaan in de binnenpiste om toch even zeker te zijn dat dit wel ging lukken, ik wilde die ruiter natuurlijk niet alle kanten zien opvliegen ofzo.
Hier zijn geen foto's van, maar dit ging dus eigenlijk heel goed! Het was eigenlijk een kaakgekruist hoofdstel maar dat snapte hij echt voor geen meter. Gelukkig kon je dit ook gewoon als sidepull gebruiken als je een beetje knutselt dus dat hebben we dan gedaan. Hier even het resultaat van mijn paard de eerste keer bitloos!
*we hebben dit maar 1 keer gedaan, de ruiter wou niet dit doen omdat hij vond dat hij zo niet kon werken met mijn paard zoals het hoort, dus dan toch maar de training stop gezet!*
1. Incello had op dit moment een probleem in zijn oog, zoals je ziet. Dit is mooi behandelt en genezen!

2. Even aftasten of schouderbinnen lukt (uiteraard is er eerst opgewarmd maar er zijn weinig foto's )

3. Lukt al aardig!

4. Doet hij flink!

5. Even een galopje!

6. Nog 1tje van de galop

Zo, dat was het dan! Wat vinden jullie hier van?
Ik vond dat mijn paard het écht wel flink deed, ik vond het dan ook heel spijtig dat de ruiter weigerde verder te werken met hem zonder bit. Een bit erin steken was voor mij geen optie met een wonde in de mondhoek. Liever geld kwijt en een pijnvrij paard!